شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

جوابیه روابط عمومی دانشگاه ایلام در مورد مطلب منتشر شده در هفته نامه طنین غرب

   در صفحه نخست شماره 166 مورخ 3/11/88 هفته نامه طنین غرب تیتری با این عنوان « وای از این همه شناخت از ایلام !!!

    ایلام تا چند سال پیش فقط یک دکتر داشت!!! » و همچنین در توضیح آن متنی به چاپ رسیده است : که مصداق نشر اکاذیب بوده و باعث تشویش اذهان عمومی شده است .لذا روابط عمومی دانشگاه ایلام جهت آگاهی و وقوف مسئولان محترم آن هفته نامه و اطلاع مخاطبین محترم جوابیه ای به شرح ذیل تدوین نموده است:

1-  در این مطلب عنوان گردیده صحبت از حماسه دوران دفاع مقدس و ایثار و رشادتهای این خطه شهید پرور از زبان افرادی که فقط پست مدیریتی آنها را در استان میخ کوب نموده توهین بزرگ به مردم شریف استان است. لازم به ذکر می باشد که آقای دکتر عباس قربانی رئیس دانشگاه ایلام مدت 14 سال است که عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام می باشد و بخوبی با اوضاع اجتماعی و فرهنگی استان آشنایی دارد و اکثر اساتید دانشگاههای شهر ایلام را بخوبی می شناسد و بعد از پایان جنگ تحمیلی و آغاز توسعه استان و شکل گیری و توسعه مراکز دانشگاهی در ایلام حضور داشته اند و در جریان کلیه مباحث مربوط به آن می باشدکه در آن زمان متصدی هیچ مقامی نبوده اند و فقط به تدریس اشتغال داشته اند و در 11 سال قبل از ریاست دانشگاه مدیریت مهمی نداشته که با آن میخکوب شده باشد و این کذب، تهمت آشکار است.

2-  در این مطلب آورده شده شایسته بود این موضوعات را از ایثارگران و خون دل خوردگان این دیار می شنیدیم. که به اطلاع مردم شریف استان می رسانیم آقای دکتر عباس قربانی رئیس دانشگاه ایلام در جبهه های حق علیه باطل حضور داشته و به افتخار ایثارگری نائل آمده است.

3-  در ادامه برگزاری برنامه زنده صبح انقلاب که به همت شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران در استانها اجرا می شود برنامه روز 28 دی ماه به استان ایلام اختصاص داشت و با توجه به اینکه مراکز دانشگاهی و علی الخصوص دانشگاه ایلام بعد از انقلاب اسلامی از رشد کمی و کیفی زیادی برخوردار بوده اند ، یکی از میهمانان برنامه آقای دکتر عباس قربانی رئیس دانشگاه ایلام بودند که به بحث درباره روند توسعه دانشگاهی استان می پرداخت و برای اینکه خدمات انقلاب اسلامی را در این زمینه بازگو کند در قسمتی از مصاحبه خود گفتند: « در چند سال پیش در دانشگاه ایلام فقط یک دکتر حضور داشت اما با اجرای برنامه های مختلف، دانشگاه ایلام روند توسعه را طی و هم اکنون خود دانشجوی دکتری می پذیرد.اما هفته نامه طنین غرب مطلبی با عنوان اینکه ایلام تا چند سال پیش فقط یک دکتر داشت از قول دکتر قربانی به چاپ رسانیده است.

     به اطلاع مردم شریف استان که خود مخاطب این برنامه تلویزیونی بوده اند می رساند که چنین جملاتی از طرف رئیس دانشگاه ایلام عنوان نگردیده و آنچه بصورت تیتر و توضیح در صفحه نخست شماره 166 هفته نامه طنین غرب به چاپ رسیده عاری از حقیقت و خلاف واقع می باشد که در جهت اهداف سیاسی و در راستای تخریب چهره دکتر قربانی رئیس دانشگاه ایلام ارائه گردیده و صحت ندارد.این مطالب عاری از حقیقت، وهن اطلاع رسانی و مغایر با رسالت یک رسانه می باشد و بی تردید مسئولان محترم آن هفته نامه باید در پیشگاه قانون و از همه مهمتر در محضر الهی پاسخگو باشند. از آنجاییکه مطالب مندرج در این هفته نامه بی پایه می باشد، دانشگاه ایلام پیگیری مطالب کذب چاپ شده را از طریق مراجع ذیصلاح حق مسلم خود می داند.