شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم جشن آغاز سال تحصیلی و بازگشایی دانشگاه

مراسم بازگشایی و شروع سال تحصیلی جدید دانشگاه ایلام با حضور حجت الاسلام رحمانی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام، اساتید و دانشجویان در تالار آیت اله حیدری دانشگاه ایلام با شکوه خاصی برگزار شد. در این مراسم دکتر قربانی رئیس دانشگاه ایلام ضمن خیر مقدم به حجت الاسلام رحمانی معاونت سیاسی استانداری ایلام، اساتید و دانشجویان این دانشگاه گفت: بار دیگر خرسندیم که سال تحصیلی جدید در خدمت دانشجویان جدیدالورود و قدیمی هستیم و خدای بزرگ را شاکریم که این توفیق نصیب گردید که در جمع صمیمی جوانان اهل علم و دانش باشیم که امیدوارم این جوانان با بهره گیری از توان و دانش خود به عنوان مهمترین ابزار انسانی، در راستای توسعه استان تلاش کنند. وی در ادامه گفت: خوشبختانه دانشگاه ایلام به عضویت اتحادیه بین المللی دانشگاههای جهان(آی – ای – یو) پیوست و برقراری ارتباط با مجامع علمی جهانی برای اساتید و دانشجویان این دانشگاه میسر شده است.

وی افزود: این اتحادیه در سال 1950 با هدف ایجاد ارتباط بین موسسه های آموزش عالی جهان و به عنوان سازمان وابسته به یونسکو آغاز بکار کرد و این اتحادیه، سازمانی جهانی بوده و عضویت در آن برای تمامی موسسات آموزشی و علمی بسیار حائز اهمیت است.

دکتر قربانی گفت: هم اکنون بیست دانشگاه بزرگ کشور عضو این اتحادیه بوده که به تازگی عضویت دانشگاه ایلام نیز پذیرفته شده است.

رئیس دانشگاه ایلام گفت: استان ایلام یکی از استانهای در حال توسعه در کشور است که باید مراکز علمی در روند این توسعه تلاش همه جانبه ای داشته باشند. وی خاطر نشان ساخت پرورش و تربیت نسل جوان امروزی و ایجاد روحیه باور و ایمان  در این نسل، یکی از مهمترین وظایف دانشگاه ایلام است که در سالهای اخیر با تلاش دانشجویان و همت اساتید در این راه گامهای بلندی برداشته شده است. وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از 5500 دانشجو در 59 رشته مختلف در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام رحمانی ضمن تقدیر از بانیان این مراسم، خصوصاً دکتر قربانی ریاست دانشگاه که الحق و الانصاف تلاش همه جانبه ای در راستای تقویت سطح علمی و آموزشی دانشجویان گامهای موثری برداشته است، گفت: توسعه آموزش عالی در این استان از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است. وی افزود: متاسفانه در گذشته در این استان تنها یک دانشکده آنهم وابسته به دانشگاه رازی کرمانشاه، با تعداد معدودی دانشجو وجود داشت که هم اکنون به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، چندین دانشگاه با رشته های متعدد از کاردانی تا دکتری و بیش از 25 هزار دانشجو در این استان وجود دارد. معاون سیاسی امنیتی استانداذی اظهار داشت: ورود به دانشگاه برای جوانان این استان با توجه به عدم وجود امکانات و موانعی که بر سر راه جوانان این دیار وجود داشت، آرزویی دست نیافتنی بود که اکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی این آرزو محقق شده است.

وی تکید کرد: همه باید تلاش کنیم خروجی دانشگاهها انسانهای موحد، مومن و متعهد باشند. ایشان در ادامه اظهار داشت: در این استان با وجود بیش از 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق هیچ گونه مشکل امنیتی وجود ندارد.

معاون استاندار ایلام افزود: معرفت و شناخت مردم و دانشگاهیان در حد اعلایی قرار دارد که به پشتوانه همین جوانان آگاه به مسائل روز، خوشبختانه توانسته ایم سالمترین انتخابات را در استان ایلام برگزار کنیم.

در پایان این مراسم به دو تن از اساتید نمونه جایزه و لوح تقدیر اهدا گردید. خاطر نشان می شود بعد از پایان یافتن این مراسم، حجت الاسلام رحمانی معاونت سیاسی امنیتی استانداری به همراه دکتر قربانی رئیس دانشگاه ایلام، از پروژه های عمرانی در دست احداث این دانشگاه بازدید بعمل آورند و از نزدیک در جریان اقدامات صورت گرفته قرار گرفتند.