شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست اساتید بسیجی دانشگاه های استان با مشاور عالی فرماندهی کل قوا

 دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا در جمع اساتید دانشگاههای ایلام عنوان کرد :             

امام (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی ، تحول شگرفی در دنیا ایجاد کرد    

مشاور و دستیار عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح گفت: امام (ره) با تشکیل انقلاب اسلامی، تحول شگرفی در دنیا ایجاد کرد.  سرلشکر پاسدار دکتر " سید یحیی رحیم صفوی" در جمع بسیج اساتید مراکز علمی دانشگاهی استان ایلام افزود : پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، تحول عظیمی در ماهیت قدرت جهان ایجاد کرد که بیانگر اهمیت پیام این انقلاب است.

وی اظهار داشت : ترکیب جمهوریت و اسلامیت در ایران قالب جدیدی در تاریخ جهان به وجود آورد که زمینه ساز تحولات بزرگی بوده است.

وی تصریح کرد : همین دلبستگی و وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی باعث شکوفایی و اعتلای کشور در عرصه های مختلف شده است.

مشاور عالی مقام معظم رهبری در امور نیروهای مسلح به نقش برجسته دانشگاه ها در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد : اساتید دانشگاه ها با دارا بودن مبانی و اندیشه قوی اسلامی در تربیت دانشجویان معتقد نقش بسزایی ایفا می کنند.

دکتر صفوی رشد علم و فناوری در کشور را از جمله دستاوردهای درخشان دانشجویان جوان این کشور دانست و گفت : امروز بزرگترین قله های علمی جهان توسط دانشجویان جوان ایرانی فتح می شود و این برای ملت سرافراز ایران اسلامی افتخاری بزرگ است.                                   

مسئول بسیج اساتید استان ایلام در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره آن بزرگ مردان که پرچم اسلام و ایران را برای همیشه بر فراز این مرزو بوم برافراشته نگه داشته اند ، گفت :  استان ایلام  قبل از انقلاب فقط یک مرکز آموزشی و یک دانشکده کشاورزی داشت که زیر نظر دانشگاه رازی کرمانشاه با 100 نفر دانشجو اداره می شد .

" نورمحمدصوفی "  افزود : هم اکنون به برکت انقلاب اسلامی  بیش از 15 هزار دانشجو در این استان مشغول به تحصیل هستند و بالغ بر 27 واحد دانشگاهی و بیش از 500 عضو هیات علمی علاوه بر اساتید دیگری  که از مراکز دیگر دانشگاههای استان  تدریس می کنند وجود دارد  .

وی اظهار داشت :  به برکت انقلاب اسلامی این استان در این زمینه پیشرفتهای قابل توجهی داشته است  که البته جا دارد به این امر مهم بدلیل نیاز استان به نیروی ماهر و تحصیلکرده توجه جدی و بیشتری در این زمینه صورت گیرد .

 دکتر قربانی رییس دانشگاه ایلام همچنین در این مراسم گفت : از مومنان کسانی هستند که در پیمانی که بسته اند استوار مانده اند برخی از این عزیزان جان فدا کرده اند وبرخی دیگر شهادت را انتظار می کشند بی آنکه از پیمان اولشان برگردند .

دکتر" عباس قربانی " ضمن عرض خیر مقدم به مشاور عالی فرماندهی کل قوا ، افزود : سردارصفوی با عنایتی که به دلاور مردی مردم استان ایلام مشاهده کرده بودند دعوت ما را  پذیرفتند .

وی با تبریک وگرامیداشت هفته دفاع مقدس وتبریک آغاز سال تحصیلی جدید ، اظهار داشت : شما به  دانشگاهی پا گذاشتید که بنایش را شخص مقام معظم رهبری ریختند .

وی با اشاره اینکه این دانشگاه زمانی یک دانشکده بود با  حداقل امکانات ، اظهار داشت : وقتی که مقام معظم رهبری در سال 68 سفری به استان ایلام داشتند با عنوان دانشگاه بزرگ ایلام یاد کردند که در دوسال بعد از آن فرایند اجرای آن مصوب شد و هم اکنون در حوزه تحصیلات تکمیلی توسعه خوبی داشته است .

وی ادامه داد : در سال گذشته  با حسن استفاده یا سو استفاده از نام رهبر معظم انقلاب به این نگاه کردند و مجوز پذیرش اولین دوره دانشجو در مقطع دکتری تخصصی در آن اخذ شد .

  وی تصریح کرد :  استان ایلام بدلیل اینکه بسترهای لازم را برای جذب اعتبارات در دوره سازندگی نداشت عملا از توسعه ای که در آن دوران برای مناطق جنگی در نظر گرفته شده نتوانسته استفاده خوبی بکند و بهره نبردن از امکانات سبب شده است که همچنان در عقب ماندگی بماند .

وی با اشاره به اینکه استان ایلام قبل از انقلاب زیر ساختها ی مناسبی را نداشت ، بیان کرد : در آن زمان این استان زیرساختهای مناسبی نداشت و در کنار آن نیروهایی که متخصص و آموزش دیده باشند نبود تا بتوان از آنها در حوزه صنعتی استفاده کرد.

 رییس دانشگاه ایلام گفت : دانشگاههای دیگر استان و بویژه دانشگاه ایلام در چند ساله اخیر پیگیرشدند که رشته های مهندسی را در حوزه کشاورزی و هم در حوزه صنعت در سطح استان توسعه بدهند که در حال حاضر توفیقات خوبی حاصل شده است .

 دکتر قربانی افزود :  این استان همچنان نیازمند توجه و عنایت از مسئولان مرکز هست و بویژه شما که در دوران دفاع مقدس از مرز وبوم استانهای غربی کشور دفاع کردید ما این انتظار را داریم که هم اکنون برای سازندگی این مناطق همچنان آن لباس رزم را در قامتتان داشته باشید.

 وی با اشاره به اینکه استانهایی مثل ایلام قبل از انقلاب هم از محرومیت رنج می برده است و انتظار ما این است که زبان گویای مردم مظلوم ایلام در مرکز باشید ، اظهار داشت : استقلال سیاسی و همه جانبه کشور مبنی بر استقلال علمی است و در واقع رهبر معظم انقلاب به درستی تشخیص داده اند و بخوبی از عهده  این تکلیف برآمده اند که با موضوع جنبش تولید علم و جنبش نرم افزاری از چندین سال پیش موضوع را پیگیری  کردند .

وی ادامه داد :  دانشگاههای این کشور و مراکز آموزشی و پژوهشی نگذاشتند این فرمایش مقام معظم رهبری به زمین بماند و بعبارتی دیگر دانشگاهها به مراکز پژوهشی ما سپاه پاسداران علمی انقلاب اسلامی شده اند و در دوران اخیر شاهد پویش و جهش علمی بوده است.

وی تصریح کرد : موضوع تهدید نرم را که اخیرا مقام معظم رهبری مطرح کردند امری جدی است و اگرچه پایگاهی بیرون از کشور دارد اما بستر مناسبش توی خود دانشگاهها است همین دانشگاههایی که سپاه پاسداران علمی انقلاب اسلامی هستند .

وی بیان کرد : همینها متاسفانه در درون خود با توجه به پیشینه سکولاریستی که دانشگاهها از آن پیشینه برخوردارند ضاعقه ای را دارند می پرورانند یا از قبل پرورانده اند بعنوان موضوع سکولاریسم و جدایی دین از سیاست ، عرفی کردن دین که امروزه متاسفانه از زبان برخی از دانشگاهیان که مشخصاً  آقای  سروش باشند و برخی از مطبوعات آن سویه سخن از حکومتی دینی که به میان می آورند بگونه ای القا می کنند مثل اینکه حکومتی دینی مساوی با استبداد دینی است از آن طرف هم عنوان روشن فکری را یدک می کشند و در واقع روشنفکری فروشی می کنند و تاریخ معاصر ایران را از نظر یکبار نمی گذرانند.

وی گفت :  اگر الان را بگوییم حکومت روحانیون یا متدینان یا حضور دین در اجتماع را شما استبداد دینی تلقی می کنید و غرب حق دارد بیاید در مقابل این بایستد  موضوع انحطاط  قرون وسطی مطرح می شود.

وی افزود  : حدود 50 سال پیش و جلوتر موضوع نخست وزیری آقای مصدق را که مرحوم آیت اله کاشانی به خاطر انحرافی که در آن جریان دیده بودند کنار کشیده اند مصدق یک حکومتی را به دست گرفته بودند از طرف نخست وزیری پس چرا کودتا کرده اید و آن را شما سرنگون کرده اید این نشان می دهد که شما مشکلی با روحانیت ، دین و حکومت دینی ندارید بلکه غرب بحث چپاول جهان اسلام از جمله ایران را مد نظر دارد به همین جهت این ادعاهایی که مطرح می شود واقعاً پذیرفتنی نیست و در دفاع نرم خود دانشگاهها باید این زائده را از خودشان بزدایند و دور بکنند .

وی اظهار داشت : اگر بحث سکولاریسم از زبان بعضی از اساتید دانشگاهها مطرح می شود اما بهترین کار و تکلیف برای خود دانشگاهها این است خودشان بیایند در مقابل چنین جریانی که عملا در مقابل دیدگاههای حضرت امام است قرار بگیرد و این زائده را حذف بکند و پاسخ مستدل و جامع ارائه بکند وی بیان کرد : در این مسیر چنانکه آقا فرمودند فرماندهان عرصه دفاع نرم پیش قراولان این حرکت بسیج اساتید باید باشند با ولایت پذیری و با استحکام در ایمان خودشان اگر کسی مردت باشد در ورود به عرصه این حرکت بسیار مقدس واقعا باید همه ما آستین بالا بزنیم و کمر همت ببندیم که در این مسیر حرکت بکنیم و بسیج اساتید در اینجا پیش قراول باشد .

  وی با اشاره به اینکه در برخی از این سایتها که از سوی آقای سروش هم مطرح شده است، گفت :  بسیج اساتید استان ایلام پاسخ آماده ای برای آن دارد با این عنوان که ادب مرد به از حکمت اوست در پاسخ به آقای سروش و امثال آنها  که نکند دیگران سواستفاده بکننند و در این مسیر قلم فرسایی بکنند.

رییس دانشگاه ایلام گفت : استان ایلام کمتر از خوزستان و استانهای دیگر در عرصه دفاع مقدس زحمت نکشیده است اگر دزفول موشک باران را مقام اول دارد ایلام هم این مقام اول را در حملات هوایی دارد انتظار داریم یادمانی در شان استان و شهدای استان ایلام و شهدای استانهای دیگر که در استان ایلام به شهادت رسیده اند یادمان در نظر گرفته شود .

دکتر قربانی افزود : موضوعی که دوسال است پیگیر آن هستم اگر بشود دفن پیکر مطهر شهدا در دانشگاه ایلام و دیگر دانشگاههای استان که آمادگی آن را دارند ما داشته باشیم که قطعا در تلطیف فضای دانشگاهی و زنده نگه داشتن مکتب شهادت موثر خواهد بود .

وی ابراز امیدواری کرد که خداوند کمک بکند در عرصه حضور در دفاع نرم همه ما مثل عرصه دفاع مقدس سربلند بیرون بیائیم و  شرمنده امام و شهدا نباشیم .

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ایلام گفت :  جمهوری اسلامی ایران پیشرفتهای همه جانبه ای در حوزه های مختلفی داشته که در بعضی موارد معجزه آسا و دربرخی موارد غیر قابل تصور برای دشمنان نظام می باشد.

حجت الاسلام سید محمدباقر هاشمی افزود : این پیشرفتها در زمینه های مختلف از جمله هسته ای ، سلولهای بنیادی ، تکنولوژی ، هوافضا و بحثهای مختلفی که امروز هست باعت حیرت جهانیان بخصوص دشمنان نظام شده است .

وی اظهار داشت :  منتهی در این زمینه ها بسیاری از نظامها تلاش کردند و پیشرفت کردند اصل اول در نظام دینی بحث تعهد دینی ،اخلاق و ایمان و باورهاست .

 وی از دستیار و مشاور عالی مقام معظم رهبری خواست که فرمایشات معظم له در بحث تهاجم فرهنگی ، شبیخون فرهنگی ، غارت فرهنگی و ناتوی فرهنگی و جنگ نرم جدی گرفته شود و بحث مقوله فرهنگی و مهندسی فرهنگی در سطح جامعه و بخصوص درآموزش عالی جدی گرفته شود و این خواسته و مطالبه مقام معظم رهبری تا هنوز جامع عمل نپوشیده است واقعا برای دوستداران انقلاب کسانیکه منتظرند که دیدگاههای معظم له باید هرچه سریعتر درعرصه های گوناگون که تضمین کننده سلامت ، پیشرفت و بالندگی جامعه است از روی تامل، دقت ، کارشناسی و دلسوزی بیان میشود به شکل روشنتر ،جامعتر و جدی تر و سریعتر جامعه عمل بپوشد که مردم از ثمرات رهنمودهای ایشان بهره مند شوند .

وی ادامه داد :  همه این پیشرفتها ،توانمندیها و نوآوریها در سایه سه عنصر مهم ولایتمداری ، تمسک به مکتب اسلام و ارزشهای الهی و وحدت ملی بدست آمده است.