نشست اساتید بسیجی دانشگاه های استان با مشاور عالی فرماندهی کل قوا

خانه خبرها

 دستيار و مشاور عالي فرماندهي كل قوا در جمع اساتيد دانشگاههاي ايلام عنوان كرد :             

امام (ره) با تشكيل انقلاب اسلامي ، تحول شگرفي در دنيا ايجاد كرد    

مشاور و دستيار عالي مقام معظم رهبري در امور نيروهاي مسلح گفت: امام (ره) با تشکيل انقلاب اسلامي، تحول شگرفي در دنيا ايجاد کرد.  سرلشكر پاسدار دكتر " سيد يحيي رحيم صفوي" در جمع بسيج اساتيد مراکز علمي دانشگاهي استان ايلام افزود : پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (ره)، تحول عظيمي در ماهيت قدرت جهان ايجاد کرد که بيانگر اهميت پيام اين انقلاب است.

وي اظهار داشت : ترکيب جمهوريت و اسلاميت در ايران قالب جديدي در تاريخ جهان به وجود آورد که زمينه ساز تحولات بزرگي بوده است.

وي تصريح كرد : همين دلبستگي و وفاداري مردم به نظام جمهوري اسلامي باعث شکوفايي و اعتلاي کشور در عرصه هاي مختلف شده است.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور نيروهاي مسلح به نقش برجسته دانشگاه ها در پيشبرد اهداف انقلاب اسلامي اشاره کرد و ادامه داد : اساتيد دانشگاه ها با دارا بودن مباني و انديشه قوي اسلامي در تربيت دانشجويان معتقد نقش بسزايي ايفا مي کنند.

دكتر صفوي رشد علم و فناوري در کشور را از جمله دستاوردهاي درخشان دانشجويان جوان اين کشور دانست و گفت : امروز بزرگترين قله هاي علمي جهان توسط دانشجويان جوان ايراني فتح مي شود و اين براي ملت سرافراز ايران اسلامي افتخاري بزرگ است.                                   

مسئول بسيج اساتيد استان ايلام در اين آيين با گراميداشت ياد و خاطره آن بزرگ مردان كه پرچم اسلام و ايران را براي هميشه بر فراز اين مرزو بوم برافراشته نگه داشته اند ، گفت :  استان ايلام  قبل از انقلاب فقط يك مركز آموزشي و يك دانشكده كشاورزي داشت كه زير نظر دانشگاه رازي كرمانشاه با 100 نفر دانشجو اداره مي شد .

" نورمحمدصوفي "  افزود : هم اكنون به بركت انقلاب اسلامي  بيش از 15 هزار دانشجو در اين استان مشغول به تحصيل هستند و بالغ بر 27 واحد دانشگاهي و بيش از 500 عضو هيات علمي علاوه بر اساتيد ديگري  كه از مراكز ديگر دانشگاههاي استان  تدريس مي كنند وجود دارد  .

وي اظهار داشت :  به بركت انقلاب اسلامي اين استان در اين زمينه پيشرفتهاي قابل توجهي داشته است  كه البته جا دارد به اين امر مهم بدليل نياز استان به نيروي ماهر و تحصيلكرده توجه جدي و بيشتري در اين زمينه صورت گيرد .

 دکتر قرباني رييس دانشگاه ايلام همچنين در اين مراسم گفت : از مومنان كساني هستند كه در پيماني كه بسته اند استوار مانده اند برخي از اين عزيزان جان فدا كرده اند وبرخي ديگر شهادت را انتظار مي كشند بي آنكه از پيمان اولشان برگردند .

دكتر" عباس قرباني " ضمن عرض خير مقدم به مشاور عالي فرماندهي كل قوا ، افزود : سردارصفوي با عنايتي كه به دلاور مردي مردم استان ايلام مشاهده كرده بودند دعوت ما را  پذيرفتند .

وي با تبريك وگراميداشت هفته دفاع مقدس وتبريك آغاز سال تحصيلي جديد ، اظهار داشت : شما به  دانشگاهي پا گذاشتيد كه بنايش را شخص مقام معظم رهبري ريختند .

وي با اشاره اينكه اين دانشگاه زماني يك دانشكده بود با  حداقل امكانات ، اظهار داشت : وقتي كه مقام معظم رهبري در سال 68 سفري به استان ايلام داشتند با عنوان دانشگاه بزرگ ايلام ياد كردند كه در دوسال بعد از آن فرايند اجراي آن مصوب شد و هم اكنون در حوزه تحصيلات تكميلي توسعه خوبي داشته است .

وي ادامه داد : در سال گذشته  با حسن استفاده يا سو استفاده از نام رهبر معظم انقلاب به اين نگاه كردند و مجوز پذيرش اولين دوره دانشجو در مقطع دكتري تخصصي در آن اخذ شد .

  وي تصريح كرد :  استان ايلام بدليل اينكه بسترهاي لازم را براي جذب اعتبارات در دوره سازندگي نداشت عملا از توسعه اي كه در آن دوران براي مناطق جنگي در نظر گرفته شده نتوانسته استفاده خوبي بكند و بهره نبردن از امكانات سبب شده است كه همچنان در عقب ماندگي بماند .

وي با اشاره به اينكه استان ايلام قبل از انقلاب زير ساختها ي مناسبي را نداشت ، بيان كرد : در آن زمان اين استان زيرساختهاي مناسبي نداشت و در كنار آن نيروهايي كه متخصص و آموزش ديده باشند نبود تا بتوان از آنها در حوزه صنعتي استفاده كرد.

 رييس دانشگاه ايلام گفت : دانشگاههاي ديگر استان و بويژه دانشگاه ايلام در چند ساله اخير پيگيرشدند كه رشته هاي مهندسي را در حوزه كشاورزي و هم در حوزه صنعت در سطح استان توسعه بدهند كه در حال حاضر توفيقات خوبي حاصل شده است .

 دكتر قرباني افزود :  اين استان همچنان نيازمند توجه و عنايت از مسئولان مركز هست و بويژه شما كه در دوران دفاع مقدس از مرز وبوم استانهاي غربي كشور دفاع كرديد ما اين انتظار را داريم كه هم اكنون براي سازندگي اين مناطق همچنان آن لباس رزم را در قامتتان داشته باشيد.

 وي با اشاره به اينكه استانهايي مثل ايلام قبل از انقلاب هم از محروميت رنج مي برده است و انتظار ما اين است كه زبان گوياي مردم مظلوم ايلام در مركز باشيد ، اظهار داشت : استقلال سياسي و همه جانبه كشور مبني بر استقلال علمي است و در واقع رهبر معظم انقلاب به درستي تشخيص داده اند و بخوبي از عهده  اين تكليف برآمده اند كه با موضوع جنبش توليد علم و جنبش نرم افزاري از چندين سال پيش موضوع را پيگيري  كردند .

وي ادامه داد :  دانشگاههاي اين كشور و مراكز آموزشي و پژوهشي نگذاشتند اين فرمايش مقام معظم رهبري به زمين بماند و بعبارتي ديگر دانشگاهها به مراكز پژوهشي ما سپاه پاسداران علمي انقلاب اسلامي شده اند و در دوران اخير شاهد پويش و جهش علمي بوده است.

وي تصريح كرد : موضوع تهديد نرم را كه اخيرا مقام معظم رهبري مطرح كردند امري جدي است و اگرچه پايگاهي بيرون از كشور دارد اما بستر مناسبش توي خود دانشگاهها است همين دانشگاههايي كه سپاه پاسداران علمي انقلاب اسلامي هستند .

وي بيان كرد : همينها متاسفانه در درون خود با توجه به پيشينه سكولاريستي كه دانشگاهها از آن پيشينه برخوردارند ضاعقه اي را دارند مي پرورانند يا از قبل پرورانده اند بعنوان موضوع سكولاريسم و جدايي دين از سياست ، عرفي كردن دين كه امروزه متاسفانه از زبان برخي از دانشگاهيان كه مشخصاً  آقاي  سروش باشند و برخي از مطبوعات آن سويه سخن از حكومتي ديني كه به ميان مي آورند بگونه اي القا مي كنند مثل اينكه حكومتي ديني مساوي با استبداد ديني است از آن طرف هم عنوان روشن فكري را يدك مي كشند و در واقع روشنفكري فروشي مي كنند و تاريخ معاصر ايران را از نظر يكبار نمي گذرانند.

وي گفت :  اگر الان را بگوييم حكومت روحانيون يا متدينان يا حضور دين در اجتماع را شما استبداد ديني تلقي مي كنيد و غرب حق دارد بيايد در مقابل اين بايستد  موضوع انحطاط  قرون وسطي مطرح مي شود.

وي افزود  : حدود 50 سال پيش و جلوتر موضوع نخست وزيري آقاي مصدق را كه مرحوم آيت اله كاشاني به خاطر انحرافي كه در آن جريان ديده بودند كنار كشيده اند مصدق يك حكومتي را به دست گرفته بودند از طرف نخست وزيري پس چرا كودتا كرده ايد و آن را شما سرنگون كرده ايد اين نشان مي دهد كه شما مشكلي با روحانيت ، دين و حكومت ديني نداريد بلكه غرب بحث چپاول جهان اسلام از جمله ايران را مد نظر دارد به همين جهت اين ادعاهايي كه مطرح مي شود واقعاً پذيرفتني نيست و در دفاع نرم خود دانشگاهها بايد اين زائده را از خودشان بزدايند و دور بكنند .

وي اظهار داشت : اگر بحث سكولاريسم از زبان بعضي از اساتيد دانشگاهها مطرح مي شود اما بهترين كار و تكليف براي خود دانشگاهها اين است خودشان بيايند در مقابل چنين جرياني كه عملا در مقابل ديدگاههاي حضرت امام است قرار بگيرد و اين زائده را حذف بكند و پاسخ مستدل و جامع ارائه بكند وي بيان كرد : در اين مسير چنانكه آقا فرمودند فرماندهان عرصه دفاع نرم پيش قراولان اين حركت بسيج اساتيد بايد باشند با ولايت پذيري و با استحكام در ايمان خودشان اگر كسي مردت باشد در ورود به عرصه اين حركت بسيار مقدس واقعا بايد همه ما آستين بالا بزنيم و كمر همت ببنديم كه در اين مسير حركت بكنيم و بسيج اساتيد در اينجا پيش قراول باشد .

  وي با اشاره به اينكه در برخي از اين سايتها كه از سوي آقاي سروش هم مطرح شده است، گفت :  بسيج اساتيد استان ايلام پاسخ آماده اي براي آن دارد با اين عنوان كه ادب مرد به از حكمت اوست در پاسخ به آقاي سروش و امثال آنها  كه نكند ديگران سواستفاده بكننند و در اين مسير قلم فرسايي بكنند.

رييس دانشگاه ايلام گفت : استان ايلام كمتر از خوزستان و استانهاي ديگر در عرصه دفاع مقدس زحمت نكشيده است اگر دزفول موشك باران را مقام اول دارد ايلام هم اين مقام اول را در حملات هوايي دارد انتظار داريم يادماني در شان استان و شهداي استان ايلام و شهداي استانهاي ديگر كه در استان ايلام به شهادت رسيده اند يادمان در نظر گرفته شود .

دكتر قرباني افزود : موضوعي كه دوسال است پيگير آن هستم اگر بشود دفن پيكر مطهر شهدا در دانشگاه ايلام و ديگر دانشگاههاي استان كه آمادگي آن را دارند ما داشته باشيم كه قطعا در تلطيف فضاي دانشگاهي و زنده نگه داشتن مكتب شهادت موثر خواهد بود .

وي ابراز اميدواري كرد كه خداوند كمك بكند در عرصه حضور در دفاع نرم همه ما مثل عرصه دفاع مقدس سربلند بيرون بيائيم و  شرمنده امام و شهدا نباشيم .

معاون نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه ايلام گفت :  جمهوري اسلامي ايران پيشرفتهاي همه جانبه اي در حوزه هاي مختلفي داشته كه در بعضي موارد معجزه آسا و دربرخي موارد غير قابل تصور براي دشمنان نظام مي باشد.

حجت الاسلام سيد محمدباقر هاشمي افزود : اين پيشرفتها در زمينه هاي مختلف از جمله هسته اي ، سلولهاي بنيادي ، تكنولوژي ، هوافضا و بحثهاي مختلفي كه امروز هست باعت حيرت جهانيان بخصوص دشمنان نظام شده است .

وي اظهار داشت :  منتهي در اين زمينه ها بسياري از نظامها تلاش كردند و پيشرفت كردند اصل اول در نظام ديني بحث تعهد ديني ،اخلاق و ايمان و باورهاست .

 وي از دستيار و مشاور عالي مقام معظم رهبري خواست كه فرمايشات معظم له در بحث تهاجم فرهنگي ، شبيخون فرهنگي ، غارت فرهنگي و ناتوي فرهنگي و جنگ نرم جدي گرفته شود و بحث مقوله فرهنگي و مهندسي فرهنگي در سطح جامعه و بخصوص درآموزش عالي جدي گرفته شود و اين خواسته و مطالبه مقام معظم رهبري تا هنوز جامع عمل نپوشيده است واقعا براي دوستداران انقلاب كسانيكه منتظرند كه ديدگاههاي معظم له بايد هرچه سريعتر درعرصه هاي گوناگون كه تضمين كننده سلامت ، پيشرفت و بالندگي جامعه است از روي تامل، دقت ، كارشناسي و دلسوزي بيان ميشود به شكل روشنتر ،جامعتر و جدي تر و سريعتر جامعه عمل بپوشد كه مردم از ثمرات رهنمودهاي ايشان بهره مند شوند .

وي ادامه داد :  همه اين پيشرفتها ،توانمنديها و نوآوريها در سايه سه عنصر مهم ولايتمداري ، تمسك به مكتب اسلام و ارزشهاي الهي و وحدت ملي بدست آمده است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها