شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری همایش علمی خودکشی ، علل ، پیامدها و راهکارها

همایش علمی خودکشی ، علل ، پیامدها و راهکارها صبح روز سه شنبه 24/9/88 با حضور حجه الاسلام والمسلمین لطفی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ، حجه الاسلام والمسلمین رحمانی سرپرست محترم استانداری ایلام، دکتر قربانی رئیس دانشگاه، فرمانده نیروی انتظامی استان و جمعی از اساتید ، دانشجویان و پژوهشگران در محل سالن اجتماعات فنی و حرفه ای ایلام برگزار شد. در ابتدای مراسم دکتر قربانی رئیس دانشگاه ضمن عرض سلام و خیرمقدم به میهمانان با اشاره به حادثه اهانت به ساحت مقدس حضرت امام خمینی (ره) گفت: لازم  می دانم انزجار جامعه دانشگاهی را از اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) اعلام بدارم و تأکید می کنم که آرمانهای امام راحل تحریف پذیر نیستند. رئیس دانشگاه در ادامه به مسئله پژوهش اشاره کرد و گفت: موضوع علم و علم آموزی در قرآن و روایات اسلامی مورد تأکید ویژه قرار گرفته و درب دانش و علم موضوع پژوهش می باشد.

دکتر قربانی افزود : اگر مسئله استقلال سیاسی برای ما حائز اهمیت است این امر بدون کسب استقلال علمی امکانپذیر نیست و این موضوع توجه ویژه مسئولان را می طلبد. دکتر قربانی تأکید کرد: در راستای توسعه استان، دانشگاه ایلام با کمال میل تمامی امکانات خود را ارائه می دهد و در همین راستا یکی از معضلات مطرح استان یعنی خودکشی با همکاری نیروی انتظامی در دستورکار قرار گرفت که همایش علمی با عنوان این موضوع طرح و برگزار گردید.

دکتر قربانی گفت: بعد از فراخوان محورهای همایش 170 عنوان مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد که 20 عنوان مورد پذیرش قرار گرفت و 10 مقاله برتر در این همایش دو روزه قرائت می گردد.

 رئیس دانشگاه افزود: امیدوارم محصول این آثار ارائه شده در همایش ، ارایه راهکارهای مناسب برای جلوگیری از معضل خودکشی در استان باشد.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین لطفی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت : پدیده خودکشی از دیدگاه اسلام زشت ترین عمل به حساب می آید و عملی زشت تر از آن وجود ندارد.

وی افزود: خداوند متعال انسان را برای رسیدن به کمال مطلوب خلق کرده و زمینه این کمال در بعد مادی و معنوی فراهم است و انسان باید با تلاش به مقام خلیف الهی برسد اما متأسفانه گاه انسان به علت باور نکردن خودش و بی خبری و عدم باور به استعدادهای نهفته خدایی ، مقام خود را تنزل داده و به مرتبه حیوانی می رسد به گونه ای که زندگی برای او بی هدف می شود و متأسفانه گاه دست به عمل زشت خودکشی می زند.

حجه الاسلام والمسلمین لطفی تأکید کرد باید زمینه های روحی و روانی این مسئله بررسی شود و راهکارهای جلوگیری از این مسئل? شوم ارائه گردد.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمین رحمانی سرپرست محترم استانداری ایلام به نحوه جلوگیری از این معضل پرداخت و گفت: برای جلوگیری از مسئله خودکشی باید ظرفیت و باورهای معنوی مردم را تقویت نمود و آگاهی و آموزش محور فعالیتهای دستگاههای مرتبط باشد.

در ادامه پژوهشگرانی که مقالات آنان در این همایش برگزیده شده اند به ارائه مقالات خود پرداختند.