برگزاری همایش علمی خودکشی ، علل ، پیامدها و راهکارها

خانه خبرها

همايش علمي خودکشي ، علل ، پيامدها و راهکارها صبح روز سه شنبه 24/9/88 با حضور حجه الاسلام والمسلمين لطفي نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام ، حجه الاسلام والمسلمين رحماني سرپرست محترم استانداري ايلام، دکتر قرباني رئيس دانشگاه، فرمانده نيروي انتظامي استان و جمعي از اساتيد ، دانشجويان و پژوهشگران در محل سالن اجتماعات فني و حرفه اي ايلام برگزار شد. در ابتداي مراسم دکتر قرباني رئيس دانشگاه ضمن عرض سلام و خيرمقدم به ميهمانان با اشاره به حادثه اهانت به ساحت مقدس حضرت امام خميني (ره) گفت: لازم  مي دانم انزجار جامعه دانشگاهي را از اهانت صورت گرفته به ساحت مقدس بنيانگذار کبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) اعلام بدارم و تأکيد مي کنم که آرمانهاي امام راحل تحريف پذير نيستند. رئيس دانشگاه در ادامه به مسئله پژوهش اشاره کرد و گفت: موضوع علم و علم آموزي در قرآن و روايات اسلامي مورد تأکيد ويژه قرار گرفته و درب دانش و علم موضوع پژوهش مي باشد.

دکتر قرباني افزود : اگر مسئله استقلال سياسي براي ما حائز اهميت است اين امر بدون کسب استقلال علمي امکانپذير نيست و اين موضوع توجه ويژه مسئولان را مي طلبد. دکتر قرباني تأکيد کرد: در راستاي توسعه استان، دانشگاه ايلام با کمال ميل تمامي امکانات خود را ارائه مي دهد و در همين راستا يکي از معضلات مطرح استان يعني خودکشي با همکاري نيروي انتظامي در دستورکار قرار گرفت که همايش علمي با عنوان اين موضوع طرح و برگزار گرديد.

دکتر قرباني گفت: بعد از فراخوان محورهاي همايش 170 عنوان مقاله به دبيرخانه همايش واصل شد که 20 عنوان مورد پذيرش قرار گرفت و 10 مقاله برتر در اين همايش دو روزه قرائت مي گردد.

 رئيس دانشگاه افزود: اميدوارم محصول اين آثار ارائه شده در همايش ، ارايه راهکارهاي مناسب براي جلوگيري از معضل خودکشي در استان باشد.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمين لطفي نماينده محترم ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام گفت : پديده خودکشي از ديدگاه اسلام زشت ترين عمل به حساب مي آيد و عملي زشت تر از آن وجود ندارد.

وي افزود: خداوند متعال انسان را براي رسيدن به کمال مطلوب خلق کرده و زمينه اين کمال در بعد مادي و معنوي فراهم است و انسان بايد با تلاش به مقام خليف الهي برسد اما متأسفانه گاه انسان به علت باور نکردن خودش و بي خبري و عدم باور به استعدادهاي نهفته خدايي ، مقام خود را تنزل داده و به مرتبه حيواني مي رسد به گونه اي که زندگي براي او بي هدف مي شود و متأسفانه گاه دست به عمل زشت خودکشي مي زند.

حجه الاسلام والمسلمين لطفي تأکيد کرد بايد زمينه هاي روحي و رواني اين مسئله بررسي شود و راهکارهاي جلوگيري از اين مسئل? شوم ارائه گردد.

در ادامه حجه الاسلام والمسلمين رحماني سرپرست محترم استانداري ايلام به نحوه جلوگيري از اين معضل پرداخت و گفت: براي جلوگيري از مسئله خودکشي بايد ظرفيت و باورهاي معنوي مردم را تقويت نمود و آگاهي و آموزش محور فعاليتهاي دستگاههاي مرتبط باشد.

در ادامه پژوهشگراني که مقالات آنان در اين همايش برگزيده شده اند به ارائه مقالات خود پرداختند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها