شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

کتاب «بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت» تألیف استاد تمام دانشگاه ایلام به زبان آذری ترجمه و منتشر شد

به همت مجمع جهانی اهل بیت(ع)، کتاب «بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت» تألیف حجت‌السلام و المسلمین دکتر مهدی اکبرنژاد استاد تمام دانشگاه ایلام، به زبان آذری ترجمه و منتشر شد.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، مهدویت، گفتمان برجسته اسلامی و نه فقط شیعی است که همواره مورد توجه محدثان، متکلمان و اندیشمندان مسلمان بوده است. اگرچه در این میان افرادی با انگیزه‌های خاص درصددند این باور را تنها عقیده‌ای شیعی معرفی کنند ولی واقعیت‌های تاریخی و حدیثی، عکس دیدگاه آنان را تأیید می‌کند.

اثر حاضر موضوع فوق را از همین زاویه در چهار فصل "نگاهی کلی به احادیث مهدویت"، "مشترکات شیعه و سنی در مهدویت"، "موارد اختلاف مهدویت میان شیعه و سنی" و "ناقدان احادیث مهدویت" بررسی کرده است.

کتاب «بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت» از سوی «معصوم علی‌زاده (سلیمان اف)» به زبان آذری ترجمه و در 264 صفحه و به قطع وزیری منتشر شده است.

کتاب بررسی تطبیقی مهدویت از نگاه شیعه و اهل سنت با مقدمه مؤلف آغاز شده و مطالب در چهار فصل به مطالعه تطبیقی مسئله مهدویت از نظر تاریخی، حدیثی و کلامی از دیدگاه شیعه و اهل تسنن پرداخته است.

مباحث در آغاز، نگاهی تاریخی به ثبت احادیث مربوط به مهدویت در کتاب‌های اسلامی دارد و آنگاه دیدگاه کلی مسلمانان درباره این احادیث مورد کاوش قرار گرفته و طی دو فصل مجزا، بخش‌های مشترک و موارد اختلافی شیعه و  اهل سنت درباره مهدویت، به شکل جداگانه ارزیابی شده و در ادامه، دیدگاه‌های برخی منتقدان این احادیث، تجزیه و تحلیل شده است.

 

کتاب «بررسي تطبيقي مهدويت از نگاه شيعه و اهل سنت» تأليف استاد تمام دانشگاه ايلام به زبان آذري ترجمه و منتشر شد