شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری جلسه هیأت اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی استان ایلام در دانشگاه ایلام

اولین جلسه هیأت اندیشه‌ورز استانی به ریاست دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام و رئیسه هیأت اندیشه ورز، عصر روز سه‌شنبه 17 بهمن ماه 1402 به صورت حضوری و برخط در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

   به گزارش روابط عمومی، در این جلسه دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه نخبگان توانمند و متعهد زیادی در سطح استان‌ها وجود دارند، که تاکنون فرصت ارائه ایده‌های خود را نداشته‌اند، گفت: راه‌اندازی هیأتهای اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح استان‌ها یک اقدام ارزشمند جهت استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگانی کشور در راستای تصمیم‌سازی و سیاستگذاری در حوزه‌های علم، پژوهش، فناوری و اقتصاد دانش بنیان می‌باشد.

دکتر علی‌محمدی، افزود: انتظار می‌رود هیأت اندیشه‌ورز استانی به استناد آیین‌نامه‌های بالادستی و توجه به آمایش سرزمین و ظرفیت‌های استان ایلام، با رصد و شناسایی مسائل و ارائه راه حل، ستاد را در سیاستگذاری و تدوین اسناد مختلف در حوزه علم و فناوری یاری رسانند.

در ادامه دکتر «غلامرضا سلیمی» معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی که به صورت برخط مهمان این نشست بود، با اشاره به جهش علمی کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کشور در دوران قاجار و پهلوی به علت وابستگی حاکمیت، در علم و فناوری عقب نگه داشته شد و شکاف عمیقی مابین ایران و کشورهای پیش رفته به وجود آمد. دکتر سلیمی، افزود: انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را در کشور به وجود آورد، چنانکه جهش علمی در ایران اسلامی شکل گرفت و امروز شتاب رشد علمی کشور 11 برابر متوسط جهانی است.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، یادآور شد: ایجاد عدالت آموزشی و تمرکز زدایی از آموزش عالی کشور، زمینه تولید علم را در ایران اسلامی فراهم کرد.

دکتر سلیمی با اشاره به رویکرد تحول گرایانه مقام معظم رهبری در اداره کشور، گفت: طبق نظر مقام معظم رهبری، تاریخ انقلاب اسلامی شامل پنج مرحله: وقوع انقلاب اسلامی، تأسیس نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و حرکت در مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر و ملزومات شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را به خوبی مشخص کرده است.

وی نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در استمرار جهش علمی کشور را راهبردی دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأسیس هیأتهای اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها، مسیر را تفویض اختیار و استفاده از ظرفیت نخبگانی استان‌ها فراهم کرد. در ادامه حاضرین در این نشست به بحث و تبادل نظر بر اساس دستور جلسه پرداختند.

دکتر سلیمی، افزود: انقلاب اسلامی روحیه خودباوری را در کشور به وجود آورد، چنانکه جهش علمی در ایران اسلامی شکل گرفت و امروز شتاب رشد علمی کشور 11 برابر متوسط جهانی است.

معاون ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، یادآور شد: ایجاد عدالت آموزشی و تمرکز زدایی از آموزش عالی کشور، زمینه تولید علم را در ایران اسلامی فراهم کرد.

دکتر سلیمی با اشاره به رویکرد تحول گراینه مقام معظم رهبری در اداره کشور، گفت: طبق نظر مقام معظم رهبری، تاریخ انقلاب اسلامی شامل پنج مرحله: وقوع انقلاب اسلامی، تأسیس نظام اسلامی، ایجاد دولت اسلامی، تشکیل جامعه اسلامی و حرکت در مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی است، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مسیر و ملزومات شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی را به خوبی مشخص کرده است.

وی نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در استمرار جهش علمی کشور را راهبردی دانست و گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأسیس هیأت‌های اندیشه‌ورز ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی در استان‌ها، مسیر را تفویض اختیار و استفاده از ظرفیت نخبگانی استان‌ها فراهم کرد.

در ادامه حاضرین در این نشست به بحث و تبادل نظر بر اساس دستور جلسه پرداختند.

برگزاري جلسه هيأت انديشه‌ورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه هيأت انديشه‌ورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه هيأت انديشه‌ورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي استان ايلام در دانشگاه ايلام برگزاري جلسه هيأت انديشه‌ورز ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي استان ايلام در دانشگاه ايلام