شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هیأت رئیسه دانشگاه و نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم

نشست هم‌اندیشی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید ابراهیم حسینی نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هیأت رئیسه دانشگاه ایلام، صبح روز چهارشنبه 18 بهمن ماه 1402 در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه همه ملت ایران مدیون امام خمینی (ره) هستند، گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) منشأ تحولات گسترده در سطح جهان شد و رویکرد مردم جهان را نسبت دین و معنویت تغییر داد؛ از این رو، نامگذاری این دوره مهم به «عصر امام خمینی» کاملا با مسما است. دکتر علی‌محمدی، افزود: خدا را شاکریم که در این عصر زندگی می کنیم و توانستیم انقلاب اسلامی را که در تداوم بعثت پیامبر اعظم ص است، درک کنیم.

رئیس دانشگاه ایلام در بخش دیگر سخنان خود به دستاوردهای دانشگاه ایلام در دولت مردمی آیت الله رئیسی اشاره کرد و بیان داشت: در هیجدهمین جشنواره شهید رجایی، دانشگاه ایلام به لخاظ عملکرد مدیریت، توانست عنوان دانشگاه برتر کشور را کسب کند و مورد تقدیر رئیس جمهور محترم قرار گیرد، که این موضوع یک افتخار ماندگار برای مردم استان ایلام و جامعه دانشگاهی دانشگاه ایلام می‌باشد.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه در سال جاری و برای اولین بار دانشگاه ایلام در لیست معتبرترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفت، اظهار داشت: در ویرایش 2024 نظام رتبه‌بندی تایمز، نام 73 مؤسسه ایرانی در سیاهه مؤسسه‌های برتر جهان قرار گرفت، که در این بین دانشگاه ایلام در رتبه 1201-1500 قرار گرفت.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود: همچنین بر پایه گزارش سال 2023 میلادی نظام «رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بر پایه عملکرد علمی» یا «یورَپ»، برای اولین بار دانشگاه ایلام در میان 3000 مؤسسه برتر جهان قرار گرفت.

دکتر علی‌محمدی اضافه شدن دانشگاه ایلام به لیست دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم عراق را یکی دستاورد ارزشمند دانست و گفت: در پی ارتقای رتبه علمی دانشگاه ایلام و قرار گرفتن در نظام رتبه‌بندی تایمز و با پیگیری و رایزنی‌های انجام شده مدیریت دانشگاه با وزارت علوم عراق و رایزن فرهنگی این کشور در ایران، در آخرین بروزرسانی سیاهه دانشگاه‌های خارجی مورد تأیید وزارت علوم عراق که آبان ماه سال جاری منتشر شد، دانشگاه ایلام توانست با احراز شرایط جدید، رسماً در لیست دانشگاه‌های معتبر و مورد تأیید وزارت علوم عراق قرار گیرد.

رئیس دانشگاه، افزود: پیامد این رویداد مهم، امکان ثبت نام دانشجویان جدید عراقی از ترم بهمن ماه سال جاری در دانشگاه ایلام است.

در ادامه دکتر سید ابراهیم حسینی نماینده وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به عظمت و اقتدار کنونی ایران اسلامی در سطح جهان، یادآور شد: در عصری که مردم دنیا گرایش به دنیاگرایی و انسان گرایی داشتند و ایدئولوژی ابرقدرت‌های شرق و غرب در تقابل با دین بود، انقلاب اسلامی معنویت را در دنیا زنده کرد و نظام حاکم بر جهان را به چالش کشید.

دکتر حسینی، یادآور شد: زمانی ابرقدرت‌های جهان مانع خرید هرگونه سلاح توسط ایران می‌شدند، اما امروز پیشرفت باورنکردنی جمهوری اسلامی در حوزه نظامی باعث شده، که ابرقدرت‌ها و کشورهای مختلف در صف خرید تسلیحات ایرانی قرار بگیرند.

مدیرکل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان و انتظامی اعضای هیأت علمی وزارت علوم، دانشگاه را بسترساز اقتدار یک کشور دانست و گفت: باید اخلاق و قانون در دانشگاه حاکم باشد، که در این میان هیأت‌های انتظامی اعضای هیأت علمی و تخلفات کارکنان بازوان رؤسای دانشگاه‌ها برای اجرای قوانین و اداره دانشگاه می‌باشند.