شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری اولین جلسه کمیته بهره‌وری در دانشگاه ایلام

با هدف استقرار چرخه بهره وری در حوزه‌های مختلف دانشگاه، اولین جلسه کمیته بهره‌وری در دانشگاه ایلام صبح روز 21 بهمن ماه 1402 در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی، در این جلسه دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در اسلام «بهره‌وری» تعالی انسان و رسیدن به کمال را به همراه دارد، گفت: انسان مؤمن باید تلاش کند با استفاده حداکثری از زمان و منابع، زمینه رسیدن به کمال را فراهم کند.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به اقدامات و برنامه‌های اجرا شده در زمینه بهره‌وری در دانشگاه ایلام در 27 ماه گذشته، بیان داشت: اهتمام به «بهره‌وری» یکی از علل اصلی انتخاب دانشگاه ایلام به عنوان دانشگاه برتر کشور در هیجدهمین جشنواره شهید رجایی بود.

رئیس دانشگاه، تأکید کرد: باید سعی کنیم، با برنامه‌ریزی، اصلاح ساختار و تغییر رویکردها، زمینه ارتقاء سطح بهره‌وری را در دانشگاه ایلام فراهم کنیم.

 در ادامه دکتر احمدی معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه با بیان اینکه اهتمام به بهره‌وری در آموزش عالی گریزناپذیر است، یادآور شد: تحول در حکمرانی آموزش عالی، اصلاح نظام تدبیر و استفاده بیشتر و بهتر از فناوری و نوآوری موجب افزایش بهره‌وری در آموزش عالی می‌شود.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه با  اشاره اهداف تدوین برنامه هفتم توسعه کشور، یادآور شد: برای اینکه از کشورهای منطقه عقب نمانیم باید طبق برنامه رشد سالیانه 2.8 درصدی  در  ارتقای بهره وری حاصل شودکه این رشد میتواند در بخش های. مدیریت، سرمایه، منابع انسانی و فناوری حاصل  گردد که برای تحقق این هدف مهم اهتمام به مقوله بهره‌وری  هم فوریت  دارد و  اقدام راهبردی محسوب می شود.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فلسفه تشکیل این کمیته را تهیه سنده بهره‌وری دانشگاه ایلام عنوان کرد و اظهار داشت: 80 درصد بودجه دانشگاه ایلام به پرداخت حقوق و مزایا اختصاص دارد، که با این وضعیت چاره‌ای جز تهیه واجرای برنامه بهره‌وری دانشگاه را نخواهیم داشت.

دکتر احمدی با اشاره به انجام اقدامات مختلف در زمینه بهره‌وری در سطح دانشگاه، یادآور شد: با تدابیر انجام شده در سال جاری میزان مصرف انرژی و هزینه های  تغذیه دانشجی‌ویی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه ابراز امیدواری نمود به همت اعضای کمیته متشکل از اعضای هیات علمی و
نمایندگان واحدهای مختلف دانشگاه و با تدابیر انجام شده شاهد ارتقای سطح بهره‌وری در دانشگاه باشیم، تا دانشگاه ایلام به عنوان یک الگو  در سطح استان مطرح گردد.

در ادامه اعضای کمیته پیرامون دستورات جلسه به بحث و تبادل نظر پرداختند و مقرر گردید تهیه نقشه فرایندی دانشگاه در دستور کار قرار گیرد.

برگزاري اولين جلسه کميته بهره‌وري در دانشگاه ايلام برگزاري اولين جلسه کميته بهره‌وري در دانشگاه ايلام برگزاري اولين جلسه کميته بهره‌وري در دانشگاه ايلام برگزاري اولين جلسه کميته بهره‌وري در دانشگاه ايلام برگزاري اولين جلسه کميته بهره‌وري در دانشگاه ايلام