شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

بر اساس نظام رتبه بندی «گرین متریک»؛ دانشگاه ایلام برای دومین سال پیاپی و با 7 رتبه ارتقاء در سطح ملی در میان دانشگاه‌های سبز جهان قرار گرفت

دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام عنوان کرد: بر پایه ویرایش 2023 میلادی رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» درباره توسعه پایدار، دانشگاه ایلام با کسب رتبه 26 ملی و آن هم با 7 رتبه ارتقاء در لیست دانشگاه‌های سبز جهان جای گرفت.

     به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، دکتر علی‌محمدی با بیان این خبر اظهار داشت: در ویرایش 2023 نظام رتبه‌بندی «گرین‌متریک» فهرست یک هزار و 183 مؤسسه برتر در سطح جهان منتشر شده است، که تعداد 26 دانشگاه ایرانی در جمع برترین‌ها حضور دارند و دانشگاه ایلام برای دومین سال پیاپی با 7 رتبه ارتقاء در میان دانشگاه‌های کشور و کسب رتبه 26 ملی در این فهرست قرار گرفت.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: نظام رتبه‌­بندی گرین­‌متریک از سال 2010 با هدف ارائه چشم‌اندازی جامع از شرایط و سیاست‌های مرتبط با محیط زیست و توسعه پایدار در دانشگاه‌های کشورهای مختلف توسط دانشگاه دولتی اندونزی راه­‌اندازی شده است، که سالانه بیش از 10 هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند.

دکتر علی‌محمدی ادامه داد: «گرین‌متریک» در گونه خود یگانه و ابزاری برای آگاه‌سازی مدیران و سیاستگذاران دانشگاهی به چالش‌های زیست‌محیطی و مصرف انرژی است، که دانشگاه‌­های جهان را بر اساس شش شاخص عمده شامل: محیط و زیرساخت (وزن 15%)؛ انرژی و تغییرات اقلیمی (وزن 21%)؛ مدیریت پسماند (وزن 18%)؛ آب (وزن 10%)؛ حمل و نقل ( وزن 18%) و آموزش (وزن 18% ) ارزیابی می‌کند.

رئیس دانشگاه ایلام یادآور شد: در طول دو سال گذشته مجموعه مدیریت سبز دانشگاه ایلام فعالیت‌های ارزشمندی را برای زیباسازی محوطه دانشگاه، استفاده بهینه از انرژی و مدیریت استفاده از آب­ انجام داده است.

دکتر علی‌محمدی در پایان با ابراز خرسندی از تداوم موفقیت‌های دانشگاه ایلام، کسب این موفقیت ارزشمند را به خانواده  بزرگ دانشگاه ایلام  تبریک گفت و از زحمات دست اندرکاران مدیریت سبز دانشگاه، قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود، با تدابیر اتخاذ شده، در سال‌های آتی شاهد موفقیت‌های بیشتری در این زمینه باشیم.