شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری آیین رونمایی از مجموعه‌ آثار 40 جلدی «ره‌نامه» رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه ایلام

به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، آیین رونمایی از مجموعه‌ی 40 جلدی «ره نامه»، رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با دانشگاه‌های سراسر کشور صبح روز سه‌شنبه 5 آذر ماه 1402 در محل سالن فرزانگان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی، در این مراسم دکتر «طاهر علی‌محمدی» رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بخش زیادی از وقت روزانه خود را به مطالعه کتاب اختصاص می‌دهند، گفت: سطح اطلاعات مندرج در سخنرانی‌های مقام معظم رهبری بسیار گسترده و عمیق است، لذا مجموعه آثار ارزشمند 40 جلدی «ره‌نامه» می‌تواند در بخش‌های مختلف تاریخی، دینی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دستمایه بسیار خوب و راهگشایی برای جوانان و دانشجویان باشد.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه در دیدگاه اندیشمندانه مقام معظم رهبری، ویژگی‌های یک جوان مؤمن و در تراز انقلاب اسلامی ترسیم شده است، اظهار داشت: دشمنان انقلاب اسلامی به دنبال القای یأس و ناامیدی در بین جوانان هستند، از طرفی فطرت جوانان پاک است و به تعبیر حضرت امام خمینی (ره)، جوانان به «ملکوت اعلی» نزدیکتر هستند، لذا باید سعی شود سطح بیش دانشجویان ارتقا یابد، تا بتوانند با آگاهی کامل برای ایفای نقش در سطح اجتماع آماده شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین «یوسف یعقوبی» معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام با اشاره به شهادت سردار سرتیپ پاسدار «سید رضی موسوی» توسط رژیم جعلی اسرائیل در سوریه، تأکید کرد: این اقدام تروریستی، هیچ دستاوری برای رژیم کودک کش اسرائیل به همراه نخواهد داشت و فقط این رژیم جعلی را به شکست نهایی نزدیک می‌کند.

 حجت‌الاسلام و المسلمین یعقوبی با اشاره به زمین‌گیر شدن رژیم صهیونیستی در غزه، اظهار داشت: زمانی رژیم صهیونیستی در 6 روز بر ارتش‌های چند کشور عربی غلبه کرد، اما الان به واسطه مجاهدت جوانان فلسطینی، 70 روز است که این رژیم جعلی علیرغم حمایت تمام عیار آمریکا و اروپا در غزه زمین گیر شده است و هیچ توانی برای غلبه بر اراده ملت فلسطین ندارد.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه دانشگاهیان باید برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی اهتمام جدی داشته باشند، اظهار داشت: مجموعه آثار ارزشمند 40 جلدی «ره‌نامه» بهترین منبع برای حرکت دانشگاهیان در مسیر تمدن نوین اسلامی است.

مجموعه‌ 40 جلدی «ره‌نامه»، دریچه‌ای برای دانستن و اندیشیدن جوان مومن، دانا و انقلابی در مسیر تمدّن نوین اسلامی است که از خلال دیدگاه‌های اندیشمندانه‌ی رهبر معظم انقلاب، مبانی، ارزش‌ها و اصول اسلام ناب محمّدی را با توجه به نیازها، پرسش‌ها و چالش‌های دوران معاصر تبیین می‌کند.

این کتاب‌ها عرصه‌ گسترده‌ای از موضوعات در ساحت‌های اعتقادی، اجتماعی، سبک زندگی، مباحث تربیتی و اخلاقی، سیاسی و انقلابی را در برمی‌گیرند.

هر یک از این کتاب‌ها مشتمل بر 10 فصل هستند که فصل اول شامل آیات و روایات، فصل دوم حاوی بیانات حضرت امام خمینی (ره) و هشت فصل دیگر بیانات حضرت آیت‌ الله‌ العظمی خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) است و برای طرح جلد این کتاب‌ها نیز از آثار هنری هنرمندان نگارگر انقلاب اسلامی استفاده شده است.