شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم دید و بازدید سال نو اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام برگزار شد

با حضور دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد رضا حسینی نیا مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام و اعضای هیأت رئیسه، مراسم دید و بازدید اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام صبح روز سه‌شنبه 14 فروردین ماه 1403 در محل مزار شهدای گمنام دانشگاه برگزار شد.

      به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی‌محمدی در این مراسم با تبریک سال نو و ایام ماه مبارک رمضان، به شهادت جمعی از مستشاران ارشد نظامی، مدافعان حرم و دیپلمات‌ها در جریان حمله هوایی ناجوانمردانه رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه اشاره کرد و گفت: حماسه ماندگار مقاومت مردم مظلوم غزه و رزمندگان مقاومت در ایستادگی در برابر تهاجم نابرابر رژیم اشغالگر قدس و ناتوانی این رژیم غاصب در رسیدن به اهداف اعلام شده، انزجار جهانی از جنایات این رژیم و شکل‌گیری اختلافات و شکاف داخلی از جمله علل اصلی ارتکاب این جنایت است، که در تناقض آشکار با قوانین و مقررات بین‌المللی قرار دارد.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره کسب موفقیت‌های ارزشمند دانشگاه ایلام در سال 1402، بیان داشت: دانشگاه ایلام در هیجدهمین جشنواره شهید رجایی کشور عنوان برتر دانشگاه‌های کشور را کسب کرد و رئیس دانشگاه مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت، که این دستاورد مهم یک موفقیت ارزشمند و ماندگار در تاریخ دانشگاه ایلام می‌باشد.

رئیس دانشگاه ایلام با ابراز خرسندی از فعالیت‌های معاونت‌های دانشگاه در طول سال 1402، گفت: قرار گرفتن دانشگاه در میان دانشگاه‌های سبز جهان «گرین متریک»  با 7 رتبه ارتقاء در سطح ملی، کلنگ زنی مجتمع 251 واحدی مسکن ملی اعضای هیأت علمی و کارکنان، صدور سند ثبتی اراضی  310 هزار متر مربعی مزرعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه در «محسن آباد» مهران بعد از 45 سال و استقرار سیستم حسابدرای تعهدی و بودجه‌ریزی عملیاتی از جمله اخبار خوب حوزه پشتیبانی و منابع انسانی در سال 1402 می‌باشد.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌های بعمل آمده سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه ایلام عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در فعالیت‌های ورزش دانشجویی در سال 1402 را کسب کرد، گفت: تکمیل پروژه مجموعه ورزشی روباز در پردیس خوابگاهی خواهران با اعتبار 35 میلیارد ریال، محوطه سازی پردیس خوابگاهی خواهران به همراه خرید تجهیزات موردنیاز با اعتبار 30 میلیارد ریال، ارتقاء سرانه فضاهای ورزشی و خرید تجهیزات  کسب عنوان «مرکز مشاوره برتر» دانشگاه‌های سراسر کشور توسط  مرکز مشاوره و کسب عنوان نمونه کشوری دانشگاه‌های سطح 3 کشور توسط مرکر بهداشت و درمان از جمه اقدامات و دستاوردهای ماندگار در حوزه دانشجویی است.

 رئیس دانشگاه اعطای کمک هزینه تحصیلی به رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1402 جهت تحصیل در دانشگاه ایلام  را یک تحول مهم در زمینه جذب دانشجو عنوان کرد و گفت: در سال 1402 شاهد اخذ مجوز رشته‌های جدید تحصیلی و از جمله اخذ مجوز دکتری مهندسی شیمی و و صدور حکم استخدام دهها عضو هیأت علمی جدید بودیم، که مایه خرسندی است.

دکتر علی محمدی ورود دانشگاه ایلام به نظام رتبه بندی تایمز و قرار گرفتن در بین دانشگاه‌های معتبر جهان را یک اتفاق میمون در حوزه پژوهش و فناروی دانست و یادآور شد: این موفقیت موجب شد، تا وزارت علوم عراق دانشگاه ایلام در در لیست دانشگاه‌های معتبر قرار دهد و زمینه تحصیل دانشجویان عراقی بعد از دو سال در دانشگاه فراهم شود.

رئیس دانشگاه ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی را یک دستاورد مهم دانست و اظهار داشت: به همت مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان موکب شهدای هسته ای دانشگاه ایلام و وزارت علوم در پایانه مرزی مهران در اربعین 1402 درخشید و از طرف مقامات وزارت عتف مورد تقدیر قرار گرفت.

دکتر علی‌محمدی، یادآور شد: ارتباط و تعامل مؤثر با جامعه نخبگانی استان ایلام  باعث شد، که معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از مدیریت دانشگاه در این زمینه تقدیر کند.

رئیس دانشگاه ایلام تعامل با تقدیر از تعامل مثبت و سازنده حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد رضا حسینی نیا مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با مدیریت دانشگاه ایلام، تأکید کرد: دستاوردهای ارزشمند دانشگاه ایلام در سال 1402 با همکاری همه اعضای دانشگاه فراهم شده ست، که بر خود لازم می‌دانم از مساعی ارزشمند معاونین، رؤسای دانشکده‌ها، مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز در این زمینه کمال سپاس و امتنان را داشته باشم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد رضا حسینی نیا مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با تبریک سال نو و تقارن آن با ماه بهار قرآن، گفت: سال جدید از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است، که جامعه دانشگاه بر حسب رسالتی که دارد باید از تمام ظرفیت‌ها و ابزارها برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری در این زمینه تلاش کند.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، با بیان اینکه در منظومه فکری معارف اسلامی هر کس دو روزش مثل هم باشد فردی مغبون خواهد بود، گفت: اساتید محترم و کارکنان شریف باید با برنامه‌ریزی، تلاش و بهره‌گیری از فرصت‌ها تلاش کنند با انجام درست وظایف آموزشی، پژوهشی و اداری، بهتر از سال گذشته در روند توسعه دانشگاه تأثیرگذار باشند.

دکتر حسینی نیا با تسلیت شهادت جمعی از سرداران و افسران مدافع حرم اهل بیت علیهم‌السلام در کشور سوریه، تأکید کرد: مجاهدت این شهیدان در طول سالیان گذشته باعث زبونی و استیصال استکبار و رژیم اشغالگر قدس شده، که ان شاء الله این مسیر توسط همرزمان آنها با اقتدار ادامه پیدا خواهد کرد.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام با تقدیرو تشکر از زحمات دکتر علی‌محمدی ریاست محترم دانشگاه، معاونت پشتیبانی و منابع انسانی و اعضای هیأت رئیسه برای توسعه دانشگاه ایلام در طول سال 1402، بیان داشت: پرداخت مطالبات اساتید و کارمندان در روزهای پایانی سال گذشته  یک اقدام ارزشمند بود، که امید داریم  روند توسعه مطلوب دانشگاه ایلام در سال جدید به همت مدیران و همه اعضای دانشگاه تداوم داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نیا با بیان اینکه «یعسوب الدین» یکی از القاب امیرمومنان حضرت علی (ع) می‌باشد که از سوی پیامبر اکرم (ص) به ایشان داده شده است، گفت: یعسوب در لغت به معنای، امیر و ملکه زنبور عسل است، همچنین به معنای بزرگ، سید و جلودار قوم نیز آمده است. که در اینجا بر جلوداری مومنین از طرف حضرت علی (ع) دالات دارد، زیرا همان‌گونه که ملکه زنبور عسل جلودار، رئیس و امیر زنبورها است، مولای متقیان نیز جلودار و امیر مومنان است.

مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام، افزود: در هنگام غیب امام عصر (عج)، ولی فقیه زمان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای «یعسوب الدین» و پیشوای مومنان است.

دکتر حسینی نیا اضافه کرد: مقام معظم رهبری به واسطه دانش و تجربه بر تمام مسائل جهانی و داخلی اشراف دارند، لذا باید از فرامین ایشان تبعیت کرد، تا جامعه اسلامی به سوی پیشرفت سوق پیدا کرده و زمینه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی فراهم گردد.

 در ادامه جاضرین در مراسم با نثار فاتحه به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.