شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دانشجویان دانشگاه ایلام از شرکت ممتاز صنعت همادیس شهرک صنعتی ششدار بازدید کردند

به همت بنیاد نخبگان استان ایلام، تعدادی از دانشجویان دانشگاه ایلام با راهبری دکتر فرشاد ربیعی عضو هیأت علمی دانشکده فنی و مهندسی از شرکت ممتاز صنعت همادیس شهرک صنعتی ششدار بازدید کردند.

     به گزارش روابط عمومی، امروزه موضوع اقتصاد و اشتغال یکی از مهمترین دغدغه‌های کشور است از این رو هر تجهیزی که بتواند منجر به ایجاد خدمات و درآمدزایی شود ارزشمند است. یکی از این تجهیزات، دستگاه‌های با کنترل عددی کامپیوتری یا همان CNC است، که تقریباً در تمامی صنایع از مواد نرم نظیر چوب و چرم گرفته تا مواد سخت نظیر فولاد کاربرد دارد. ضمن اینکه در سه مقیاس خانگی، نیمه صنعتی و صنعتی ساخته می‌شود و می‌تواند نقش چشمگیری در ایجاد اشتغال داشته باشد. در این برنامه، از یکی از کارگاه‌های دانش بنیان در زمینه طراحی و ساخت دستگاه‌های CNC و تولید مصنوعات چوبی با استفاده از این دستگاه‌ها بازدید به عمل آمد.

تشریح چگونگی طراحی قطعه، چگونگی تنظیم دستگاه و قطعه کار، اصول کار دستگاه‌های CNC، انواع چوب‌های مورد استفاده در صنایع چوبی، نحوه محاسبه قیمت مصنوعات تولیدی و ... از اهم برنامه‌های این بازدید بود.

در این بازدید دانشجویان مهندسی مکانیک (جهت آشنایی با نحوه طراحی و ساخت به وسیله دستگاه‌های CNC)، علوم باغبانی (جهت آشنایی با انواع چوب‌های مورد استفاده در صنایع چوبی) و اقتصاد (جهت ارزیابی و محاسبه میزان بازدهی و بهره‌وری کارگاه‌های CNC)، حضور داشتند.

 

دانشجويان دانشگاه ايلام از شرکت ممتاز صنعت هماديس شهرک صنعتي ششدار بازديد کردند دانشجويان دانشگاه ايلام از شرکت ممتاز صنعت هماديس شهرک صنعتي ششدار بازديد کردند دانشجويان دانشگاه ايلام از شرکت ممتاز صنعت هماديس شهرک صنعتي ششدار بازديد کردند دانشجويان دانشگاه ايلام از شرکت ممتاز صنعت هماديس شهرک صنعتي ششدار بازديد کردند دانشجويان دانشگاه ايلام از شرکت ممتاز صنعت هماديس شهرک صنعتي ششدار بازديد کردند