شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی پویایی جامعه را به دنبال دارد

دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام، گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی زمینه مشارکت نخبگان  و ایجاد تضارب آرا در سطح اجتماع را فراهم می‌کند و به پویایی جامعه منتج می‌شود.

    به گزارش روابط عمومی، دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام با بیان اینکه بسترسازی مناسب جهت برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی باعث توانمندسازی نخبگان می‌شود، گفت: مقام معظم رهبری بارها بر برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در سطح دانشگاه‌ها تأکید داشته‌اند، که اگر بر طبق فرامین ایشان عمل می‌شد و بستری برای شنیدین نظرات مختلف ایجاد می‌گردید، تضارب آرا و پویایی جامعه را به همراه داشت.

دکتر ویسه با اشاره به عملکرد خوب دانشگاه ایلام در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دو سال گذشته، بیان داشت: در این مدت تلاش شده است تا اساتید و دانشجویانی که تاکنون فرصتی برای ارائه دغدعه‌هایشان در فضای عمومی ایجاد نشده است، بتوانند بدون واهمه نظرات خود را بیان کنند و در معرض نقد و نظر مخالفان قرار دهند.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه ایلام، افزود: در سال‌های 1401 و 1402 کرسی‌های آزاداندیشی زیادی بر اساس درخواست و علائق واقعی دانشجویان و با مشارکت گسترده آنان در دانشگاه ایلام برگزار شد، که در رسانه ملی نیز انعکاس یافت.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه با اشاره به تقدیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه تهران و دانشگاه ایلام به جهت عملکرد عالی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، یادآور شد: در سال تحصیلی جدید نیز برنامه جامعی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی داریم، که ان شاء الله در روزهای آتی عملیاتی خواهد شد.

دکتر ویسه با بیان اینکه در اجرای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی تنها خطوط قرمز ما رعایت قانون اساسی و عدم عبور از دایره اخلاق اسلامی و ادب اجتماعی است، اظهار داشت: یکی از پشتوانه‌های اصلی ما در اجرای این برنامه‌ها، نهادهای امنیتی هستند. چرا که این نهاد خودشان مشوق برگزاری این نوع برنامه‌ها هستند و علاقمند می‌باشند با نظرات مختلف جامعه دانشگاهی آشنا شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام با اشاره به نظرات راهبردی و کابردی دانشجویان، گفت: متأسفانه یک ترس کاذب در بین افراد نخبه باعث شده است، که این افراد رغبت کمی برای حضور در این کرسی‌ها داشته باشند، لذا می‌طلبد بستری فراهم شود تا همه پای کار بیایند، که اگر این مهم محقق شود، در راستای توسعه کشور و تقویت نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداشته‌ایم.