شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان: «در میانه ایمان و شک -  گفتگوهایی درباره دین و عقل»

مؤلف: جان هیک

ترجمه: دکتر فرهاد عمو‌رضایی استادیار دانشگاه ایلام

کتاب «در میانه ایمان و شک - گفتگوهایی درباره دین و عقل» تألیف جان هیک توسط دکتر فرهاد عمورضایی استادیار دانشگاه ایلام ترجمه شده و در 15 فصل و 145 صفحه منتشر گردیده است .

«این کتاب کوتاه برای شمایی نگاشته شده است که شدیداً در دین تردید دارید اما آماده نیستید که به طور کامل کنارش بگذارید یا در جایی از طیف میان ایمان و شک هستید».

کتاب حاضر مجموعه گفتگوهایی را شامل می‌شود، که میان شخصیتی خیالی به نام «دیوید»  و «جان»، جریان دارد. دیوید تمام باورهای مربوط به واقعیتی متعالی را عمیقاً به دیده تردید می‌نگرد. اما من، بر اساس تجربه دینی، معتقدم که واقعیتی فراتر از قلمرو موجودات فیزیکی و انسان‌ها وجود دارد. در این گفتگوها پرسش‌های بزرگ طرح می‌شود، که همه ما با آنها مواجهیم. آیا دلیل مناسبی برای اعتقاد به خدا وجود دارد یا خدا توهم است؟ منظور ما از خدا دقیقآ چیست؟ گذشته از کلیسا، آیا علاوه بر جهان مادی که خود به آن تعلق داریم، « چیزی » هست؟ آیا بعضاً لحظات «اوج» یا غیر معمولی وجود دارد، که برخی افراد جلوه‌هایی گذرا از محیط روحانی بزرگ‌تری را تجربه کنند؟ آیا اعتماد به چنین تجربه‌ای معقول است؟ در این صورت تجربه مذکور درباره معنای زندگی چه نکته‌ی را نشان می‌دهد؟ درباره رویدادهای پس از مرگ چطور؟ در هر کدام از این موضوعات، دیوید و جان دلایل دو طرف بحث را مطرح می‌کنند.

سه‌شنبه هر هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

روابط عمومی دانشگاه ایلام

سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام) سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)