شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هماهنگی برگزاری همایش بین المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی در دانشگاه ایلام

نشست هم‌اندیشی اعضای دبیرخانه «اولین همایش بین‌المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» با مراکز علمی، پژوهشی، دانشگاهی استان در دانشگاه ایلام با حضور دکتر تاب سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر تاب سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام با بیان اینکه دانشگاه ایلام از تمام ظرفیت برای برگزاری باشکوه این همایش ملی استفاده خواهد کرد، اظهار داشت:  دانشگاه ایلام آمادگی کسب مجوز ISC (مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام) برای این همایش را داراست. ISC مؤسسه خدماتی در حوزه ایجاد پایگاه داده‌ای برای مقالات و کتاب‌ها عرضه می‌کند، به این معنا مجلات و کتبی که از استانداردهای کافی و بالا برخوردار باشند، در پایگاه داده‌ای این مؤسسه قرار داده شده و نمایه می‌شوند و مقالاتی که در پایگاه ISC نمایه شده است، ارزش و اعتبار آن بالا تلقی خواهد شد که این مهم می‌تواند اساتید و دانشجویان را برای شرکت در این همایش ترغیب کند.

دکتر تاب یادآور شد: در صورت اخذ این مجور جهت اطلاع‌رسانی بیشتر این همایش؛ فراخوان از طریق دانشگاه ایلام به وزارت علوم ارسال و برای دانشگاه‌های سراسر کشور ارسال خواهد شد.

عضو هیـأت رئیسه دانشگاه به اطلاع‌رسانی فراخوان همایش برای دانشجویان خارجی اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه ایلام دارای 800 دانشجو خارجی است، که از طریق دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی فراخوان این همایش در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

در این نشست دکتر محبی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل  فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، اظهار داشت: استان ایلام برگزاری 14 برنامه فرهنگی و هنری را در کارنامه خود دارد، که 7 جشنواره مربوط به خاطره‌نویسی و سه دوره نیز مربوط به شعر اقوام با موضوع اربعین بوده، که با استقبال پروشور اهالی این حوزه همواره رو به رو بوده است.

وی افرود: با توجه به سیاست‌های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اولین همایش بین‌المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

دکتر اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات انسانی، علمی، پژوهشی و فیزیکی دانشگاه ایلام به عنوان دانشگاه مادر استان، انتظار است برای ارسال آثار بهتر و بیشتر به این همایش، تعامل و همکاری  مفید و دوسویه میان این اداره کل و دانشگاه به عمل آید.

آقای محمودی دبیر اجرایی همایش نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این همایش برای نخستین بار در استان ایلام اجرا می‌شود، گفت: با توجه به اینکه همایش علمی پژوهشی رضوی در ایلام یک همایش بین‌المللی است و فراخوان همایش به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی، با هدف ترغیب و تشویق دانشجویان منتشر شده است، در این راستا نیاز است تا با همکاری دانشگاه‌های استان از ظرفیت دانشجویان عراقی و سایر کشورهای اسلامی نیز استفاده شود

وی یادآور شد: اتصال میان دانشگاه و دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند نقطه قوتی برای اجرا و برگزاری سایر برنامه‌های فرهنگی باشد.                                                                                        

آقای محمودی افزود: با توجه به گستردگی دانشگاه ایلام و ارتباط آن با سایر دانشگاه های کشور، امر اطلاع‌رسانی این همایش مهم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و سایت‌ها دانشگاه برای دانشجویان و اساتید صورت گیرد.  

دبیر اجرایی همایش بیان داشت: پیش همایش «اولین همایش بین‌المللی علمی پژوهشی حکمرانی اسلامی مبتنی بر سیره و معارف رضوی» در خردادماه همزمان با دهه کرامت با حضور عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم برگزار می‌شود.

 

 

برگزاري نشست هماهنگي برگزاري همايش بين المللي علمي پژوهشي حکمراني اسلامي مبتني بر سيره و معارف رضوي در دانشگاه ايلام