شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست تبیین کارکرد ارزش‌های دفاع مقدس در تقویت شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی در دانشگاه ایلام

نشست «تبیین کارکرد ارزش‌های دفاع مقدس در تقویت شکل‌گیری تمدن اسلامی» با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، دکتر ویسه رئیس سازمان بسیج اساتید استان ایلام و با حضور رؤسای دانشگاه‌های استان و جمع زیادی از اساتید بسیجی صبح امروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی، در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن عرض تبریک به دکتر علی‌محمدی به جهت کسب رتبه برتر دانشگاه ایلام در بین دانشگاه‌های سراسر کشور در هیجدهمین جشنواره شهید رجایی، توضیحاتی را درباره دستاوردهای دفاع مقدس و فتنه1401ارائه کرد، که سخنان ایشان بصورت جداگانه منتشر می‌گردد.

در ادامه دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه در حوزه فردی، اجتماعی، ملی و بین‌المللی، دفاع مقدس برکات زیادی داشته است که واقعاً قابل احصاء نیست، اظهار داشت: هر آنچه که امروز به دست آمده و از جمله ورود جمهوری اسلامی ایران به باشگاه کشورهای توسعه یافته، از برکات دفاع مقدس می‌باشد.

دکتر علی‌محمدی، افزود: به واقع پیشرفت امروز کشور مدیون و مرهون خودباوری و اعتماد به نفس و سخت کوشی است، که در دوارن دفاع مقدس به دست آمد و زمینه‌ ساز، پیشرفت‌های شِگرف علمی و فناوری در حوزه‌های مختلف، هوا فضا، دانش هسته‌ای، قدرت موشکی، فناوری نانو، توسعه پزشکی، سلول‌های بنیادی، دستیبای به دانش پرتاب ماهواره و فرستادن موجود زنده به فضا و توسعه تجهیزات نظامی شد، که بهت و حیرت دشمنان را به همراه داشته است.

رئیس دانشگاه ایلام تصریح کرد: برای همین است که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند: «جنگ برای ما، یک نعمت بزرگ الهی بود».

دکتر علی‌محمدی تربیت معنوی و الهی جوانان را یکی دیگر از دستاوردهای ماندگار دفاع مقدس دانست و گفت: دفاع مقدس با هدایت الهی امام خمینی (ره)، خیل عظیمی از نوجوانان، جوانان و افراد بزرگسال را خداخواه کرد، که بزرگترین ثمره دفاع مقدس است و متأسفانه تاکنون به این موضوع مهم کمتر پرداخته شده است.

رئیس دانشگاه یادآور شد: روحیه خداخواهی بر جبهه‌ها حاکم بود و برای همین هیچگاه کسی خود را بر دیگران ترجیح نمی‌داد، همه از تخریب روی گردان بودند، کسی از زیر بار مشکلات فرار نمی‌کرد، کسی افتخارات دیگری را به خود نسبت نمی‌داد، سن و سال مطرح نبود؛ چنانکه یک فرمانده جوان بر گردان، گروهان، تیپ و لشکر فرماندهی می‌کرد و افراد باسواد و مسن زیادی هم  زیرمجموعه او بودند، اما کسی معترض نبود و اطاعت محض سریال و جریان داشت.

دکتر علی‌محمدی، تأکید کرد: دلیل رواج این رویکرد معنوی در جبهه‌ها، دوری از هوا و هوس و الهی شدن آنها بود، که به عنوان یک سرمایه ارزشمند باید حفظ شود.

رئیس دانشگاه افزود: حفظ این سرمایه و نشر آن رسالت بسیج و از جمله بسیج اساتید است، که باید در اولویت قرار گیرد، چرا که بسیج با راحت‌طلبی، منفعت‌طلبی، خودخواهی و دنیاطلبی سازگاری ندارد.

در ادامه سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام با تبریک به دکتر علی‌محمدی به جهت درخشش دانشگاه ایلام در هیجدهمین جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه برتر دانشگاه‌های سراسر کشور، تصریح کرد کسب این عنوان یک افتخار ماندگار  برای استان ایلام است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام همچنین با تقدیر از دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام و سایر رؤسای دانشگاه‌های استان به جهت عملکرد عالی در خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی (ع)، یادآور شد: دانشگاه ایلام در سال جاری در حوزه خدمات‌رسانی به زائرین اربعینی حسینی (ع) قوی‌تر ظاهر شدند و عملکرد مناسبتری نسبت به سال گذشته داشت، که سزاوار تقدیر است.

سردار شاکرمی با تمجید از عملکرد دکتر ویسه و سازمان بسیج اساتید استان ایلام، یادآور شد: در جریان فتنه سال گذشته، بسیج اساتید به خوبی درخشید و نقش محوری در حفظ آرامش دانشگاه‌های استان داشت.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام از دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام به جهت تأمین مکان مناسب برای دفتر مرکزی سازمان بسیج اساتید استان ایلام تقدیر کرد و ابراز امیدواری نمود بسیج اساتید بتواند بیش از گذشته در روند توسعه دانشگاه‌ها تأثیرگذار باشد.

سردار شاکرمی با بیان اینکه دشمنان در طول تاریخ انقلاب اسلامی از انجام هیچ دشمنی و خباثتی علیه نظام جمهوری اسلامی کوتاهی نکردند، گفت: با مدیرت مدبرانه ولایت فقیه تمام نقشه‌های دشمنان شکست خورد و علیرغم همه توطئه‌ها و دشمنی‌ها، هیچ کشوری دیگر جرأت تعرض به خاک ایران اسلامی را ندارد.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام، افزود: امروز اقتدار جمهوری اسلامی قابل کتمان نیست، و قدرت موشکی و پهبادی ایران در تراز کشورهای پیشرفته رشد داشته است و  خواب را از چشمان بدخواهان انقلاب اسلامی ربوده است.

سردار شاکرمی خواستار اهتمام جدی اساتید بسیجی برای روشنگری مسائل و تحولت کشور شد و افزود: نباید به بهانه روشنفکری، دچار خودباختگی شد، بلکه باید مسائل بصورت دقیق تبیین گردد، تا خدایی نخواسته دستاوردهای انقلاب اسلایم کمرنگ نشان داده نشود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام به جریان فتنه سال 1401 اشاره کرد و یادآور شد: نقشه مرموزی طراحی شده بود، تا استان ایلام دچار نآرامی شود، اما با هدایت حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده محترم و معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و با کمترین هزینه امنیت و آرامش بر استان حکمفرما شد.

سپس دکتر ویسه رئیس سازمان بسیج اساتید استان ایلام با بیان اینکه اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش تأثیرگذار جبهه مقاومت یکی از علل اصلی شکل‌گیری نظم نوین جهانی است، اظهار داشت: رزمندگان اسلام بودند، که با نثار خوان خود هیمنه دشمن تا بن دندان مسلح بعثی را درهم شکستند و روح امید و خودباوری را به جامعه منتقل کردند، تا زمینه ایجاد امنیت و آرامش و توسعه کشور فراهم گردد.

دکتر ویسه با بیان اینکه بر طبق آیات 157 و 158 سوره مبارکه آل عمران، شهدا حیات معنوی دارند و زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی می‌خورند و از این مقام شاد و مسرور می‌باشند، تصریح کرد: شهدای گرانقدر دفاع مقدس، این جایگاه والا را به واسطه اخلاص، شجاعت، ایثار، شب‌زنده‌داری و خداخواهی به دست آوردند و در تاریخ ایران ماندگار شدند.