شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه‌های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه‌ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان: تئوری حسابداری
مولفان: آبدون هندریکسن، مایکل اف. ون بردا
ترجمه: دکتر بهروز بادپا  عضو هئیت علمی دانشگاه ایلام


کتاب تئوری حسابداری نوشته آبدون هندریکسن و مایکل اف. ون بردا با ترجمه دکتر بهروز بادپا عضو هیأت علمی دانشگاه ایلام، در 12 فصل و  239 صفحه منتشر شده‌است.

تئوری حسابداری از مهم‌ترین دروس تحصیلات تکمیلی رشته حسابداری به شمار می‌رود. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حسابداری در دنیا مشغول به تحصیل هستند و همچنین کسانی که قصد ادامه تحصیل در رشته حسابداری را دارند نیازمند استفاده از منابع معتبر درباره تئوری‌های حسابداری هستند.  کتاب تئوری حسابداری استاد هندریکسن با همکاری استاد ون‌بردا (چاپ پنجم) که در سال 1992 تالیف شده، سه دهه است که جز منابع اصلی و غنی حسابداری در دنیا به شمار می‌رود و مورد استفاده استادان دانشجویان و پژوهشگران عرصه حسابداری  قرار گرفته است. پس از چندین سال تلاش تلاش و تجربه، مطالب کتاب حاضر بر اساس این منبع وترجمه و تلخیص شده و  به منظور تکمیل مباحث کتاب اصلی مطالبی از منابع دیگر مورد استفاده قرار گرفته است که با دقت بالا و رعایت اصل امانتداری در متن به منابع مورد استفاده اشاره شده است. در پایان کتاب نیز این منابع به طور کامل معرفی شده‌اند.

با توجه به هدف کتاب یعنی کمک به فراگیری دانش مورد نیاز دانشجویان بخش پیشینه حسابداری و نیز بخش‌های پایانی مبحث حسابداری تورمی که توسط اساتید مجرب در ایران ترجمه شده‌اند، ضمن مطابقت با منبع اصلی، رفع ایرادهای جزیی و افزودن مطالب ضروری، سعی شده است از بیشتر مطالب مربوطه در این دو منبع با رعایت اصل امانت‌داری استفاده شود.

عناوین فصول کتاب عبارتند از:

1-مقدمه ای بر حسابداری: روش شناسی

2-چهارهزار سال حسابداری

3-سده حسابداری رسمی

4-در جست و جوی اصول حسابداری

5-چارچوب نظری

6-محیط اقتصادی حسابداری

7-تصمیم گیری

8-تدوین سیاست های حسابداری

9-وجوه نقد: سرمایه و سود

10-گزارش های مالی: مفاهیم سود

11-درآمد: هزینه، سود غیر عملیاتی و زیان غیر عملیات

12-گزارش کردن اثرهای ناشی از تغییر در قیمت

 

سه‌شنبه هر  هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

روابط عمومی دانشگاه ایلام

 

سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام) سه شنبه‌هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه‌اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)