شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پیام تبریک رئیس دانشگاه ایلام در گرامیداشت هفته دفاع مقدس

 دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با صدور پیامی، هفته دفاع مقدس را که یادآور حماسه ملت ایران و رزمندگان اسلام در شکست دشمن بعثی و ناکامی امپریالیسم شرق و غرب است، تبریک گفت و تأکید کرد معارف دوران دفاع مقدس محتوایی ارزشمند برای جهاد تبیین می‌باشد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، متن پیام دکتر علی‌محمدی به شرح ذیل است:

                     بسم الله الرحمن الرحیم

مقام معظم رهبری مدظله العالی: «هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی عظیمی است که تا مدتهای طولانی ملت ما میتواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند و مصرف کند و سرمایه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذاری کند».
      بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، امپریالیسم شرق و غرب به منظور تضعیف نظام مقدس جمهوری و تجزیه ایران اسلامی با تحریک حکومت بعثی عراق، جنگ تحمیلی هشت ساله را بر ملت ایران تحمیل کردند. متعاقب یورش دشمن تا بن دندان مسلح، با دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی توده‌های مختلف مردم راهی جبهه‌های حق علیه باطل شدند و با خلق حماسه‌ای تاریخی و بی‌نظیر در پرتوی توکل، شجاعت، پایداری، اخلاص، استقامت، فداکاری و از خودگذشتگی، صدامیان و حامیان  شرق و غربشان را با شکست روبرو کردند.
دفاع مقدس تجلی اعتماد به نفس، خودباوری و اقتدار ملت ایران است و معارف ارزشمند و ناب آن می‌تواند محتوایی ارزشمند برای جهاد تبیین و ایستادگی در برابر جنگ ترکیبی باشد، تا استکبار همچون گذشته با ناکامی و درماندگی روبرو شود.
اینجانب با گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و تجلیل از حماسه ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی،  فرارسیدن هفته دفاع مقدس را خدمت همه رزمندگان، آزادگان و جانبازان غیور و سرافراز، مردم شهید پرور استان ایلام که حماسه پایداری را در آن دوران پرافتخار رقم زدند، جامعه دانشگاهی استان و اساتید، کارکنان و دانشجویان ارجمند دانشگاه ایلام تبریک عرض می‌نمایم و عزت، سربلندی و سرافرازی همگان را از درگاه پروردگار متعال خواهانم.

                   
                       طاهر علی‌محمدی
                     رئیس دانشگاه ایلام