شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و رئیس دانشگاه یزد

در راستای توسعه همکاری‌های دوجانبه، نشست هم‌اندیشی دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام و دکتر کلانتری رئیس دانشگاه یزد صبح دیروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، در این نشست دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه دانشگاه ایلام بر اساس عنایت و دستور مقام معظم رهبری تأسیس شده است، اظهار داشت: در سال 1369 مقام معظم رهبری در جریان سفر خود به استان ایلام فرمان تأسیس دانشگاه ایلام  را صادر کردند، که بعد از شکل‌گیری مقدمات لازم، در نهایت  در سال 1371 راه‌اندازی گردید.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود: این دانشگاه هم‌اکنون دارای بیش از 8000 دانشجو در 120 گرایش رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری، 233 عضو هیأت علمی و 400 کارمند می‌باشد.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به کسب رتبه برتر دانشگاه ایلام در بین دانشگاه‌های سراسر کشور در هیجدهمین جشنواره شهید رجایی، اظهار داشت: برای ارزیابی عملکرد دانشگاه‌ها کمیته‌ای در وزارت تشکیل شده است، که به مدت سه ماه و به سه روش متفاوت، عملکرد دانشگاه‌های سراسر کشور را بر اساس نه شاخص ارزیابی کردند، افزون بر این نه شاخص موارد دیگری نیز مد نظر ارزیابان بوده‌است که در نهایت دانشگاه ایلام  رتبه برتر دانشگاه‌های کشور را کسب کرد.

رئیس دانشگاه ایلام خواستار همکاری دانشگاه یزد برای جذب سرمایه‌گذار در دانشگاه ایلام شد و تأکید کرد با توجه به مرز 400 کیلومتری استان ایلام با کشور عراق و مشترکات دینی، قومی، فرهنگی و تاریخی مردم ایلام با استان‌های مرزی عراق، دانشگاه ایلام به خوبی می‌تواند در زمینه توسعه همکاری‌های علمی آموزش عالی ایران و عراق تأثیر جدی داشته باشد و دانشگاه یزد نیز به خوبی می‌تواند از این ظرفیت استفاده نماید.

در این نشست دکتر کلانتری رئیس دانشگاه یزد با ابراز خرسندی به جهت حضور در استان ایلام و دانشگاه ایلام، به اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) اشاره کرد و تأکید کرد دانشگاه‌ها بر اساس رسالت اجتماعی خود موظف هستند در این موضوع نقش ایفا نمایند و بدین لحاظ دانشگاه یزد بر اساس تفاهم نامه‌ای که در آینده نزدیک با دانشگاه ایلام منعقد می‌شود، آمادگی لازم را برای سرمایه‌گذاری مشترک و جذب سرمایه‌گذار جهت احداث زائر سرا در مرزعه آموزشی و پژوهشی دانشگاه ایلام دارا می‌باشد.

دکتر کلانتری با تبریک به دکتر علی‌محمدی به جهت کسب رتبه برتر دانشگاه ایلام در بین دانشگاه‌های سراسر کشور در هیجدهمین جشنواره شهید رجایی، با اشاره به تجربه راه‌اندازی بورس صنعتی و پذیرش دانشجوی مشترک با دانشگاه فرهنگیان، آمادگی کامل مدیریت دانشگاه یزد جهت انتقال تجارب دانشگاه در این زمینه‌ها با دانشگاه ایلام را اعلام کرد.

در پایان طرفین برای تدوین تفاهم نامه همکاری مشترک برای توسعه همکاری‌های دوجانبه توافق کردند.

 

برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه يزد برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه يزد برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه يزد برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه يزد برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و رئيس دانشگاه يزد