شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و هیئت مشاوره امور دانشجویی کشور عراق

در راستای توسعه همکاری‌های علمی و بین المللی، نشست هم‌اندیشی دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام و هیئت مشاوره امور دانشجویی کشور عراق با عنوان «راهبردهای آموزش دانشجویان بین‌الملل» صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر علی‌محمدی در این نشست با بیان اینکه توسعه همکاری‌های علمی و بین‌المللی با دانشگاه‌های کشور دوست و برادر عراق در اولویت برنامه‌های دانشگاه ایلام، قرار دارد، اظهار داشت: ایران و عراق به واسطه‌ی فرهنگ، تاریخ و اعتقادات مشترک، یک ملت محسوب می‌شوند و پیوند دهنده‌ی عمیق این مناسبات هم، مقبره امامان معصوم علیهم‌اسلام در دو کشور است.

 رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه تجلی برادری در دو کشور ایران و عراق را در جبهه مقاومت پیدا می‌کنیم، تصریح کرد: ما یک ملت در مقابل جبهه کفر هستیم و هر چه بر وحدت ما افزوده شود، به نفع جهان اسلام خواهد بود و دانشگاه‌ها می‌توانند پیشقراول این امر مهم باشند.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به فارغ‌التحصیلی 700 دانشجو و تحصیل 300 دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام، گفت: ما همان احساس مسئولیتی را که نسبت به دانشجویان ایرانی داریم، نسبت به دانشجویان عراقی هم داریم و تمام تلاش خود را برای خدمت به آنان به کار بسته‌ایم.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی، جوانان ایرانی حتی برای گرفتن مدرک کاردانی به خارج می‌رفتند، در حالی که امروزه در کشور حدود 100 هزار نفر دانشجوی بین‌المللی تحصیل می‌کنند، که بیشترشان در مقاطع تحصییلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

دکتر علی‌محمدی تصریح کرد: در استان ایلام هم‌اکنون بیش از 30 هزار دانشجو مشغول به تحصیل می‌باشند و در دانشگاه ایلام نیز 8000 نفر دانشجو در حال تحصیل هستند و لذا دانشگاه ایلام دارای ظرفیت بسیار بالایی برای جذب دانشجویان بین‌المللی است.

در این نشست دکتر خالد هاشم حنون السرای رئیس هیئت مشاوره امور دانشجویی کشور عراق با بیان اینکه تحصیل دانشجویان عراقی در جمهوری اسلامی ایران برای ما مایه مباهات است، اظهار داشت: ما مردم عراق هیچگاه حمایت‌های ایران را فراموش نمی‌کنیم و امروز به ادامه تحصیل جوانان عراقی در جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم.

دکتر خالد هاشم افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت، تا دانشگاه‌های بیشتری از ایران و از جمله دانشگاه ایلام در لیست وزارت علوم عراق برای تحصیل دانشجویان عراقی قرار گیرند.

رئیس هیئت مشاوره امور دانشجویی عراق مهم‌ترین مشکلات دانشجویان عراقی برای تحصیل در ایران را اقامت و فرایند صدور مدرک عنوان کرد و گفت: حل این دو مسئله برای دانشجویان عراقی بسیار مهم است.

دکتر خالد هاشم ادامه داد: من حامل پیام خانواده شهدای حشد الشعبی و شهدای مقاومت هستم که مایلند در دانشگاه‌های ایران تحصیل کنند و می‌خواهم که این فرصت برای آنان فراهم شود.

وی تأکید کرد: ما هم برای نقش‌آفرینی در جهاد تبیین آماده هستیم و در این زمینه نیازمند تلاش بیشتر هستیم و باید بتوانیم که یک نسل امام زمانی را پرورش دهیم که این موضوع برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

برگزاري نشست هم‌انديشي رئيس دانشگاه ايلام و هيئت مشاوره امور دانشجويي کشور عراق