برگزاری نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و هیئت مشاوره امور دانشجویی کشور عراق

خانه خبرها

در راستاي توسعه همکاري‌هاي علمي و بين المللي، نشست هم‌انديشي دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام و هيئت مشاوره امور دانشجويي کشور عراق با عنوان «راهبردهاي آموزش دانشجويان بين‌الملل» صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه رياست برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي دانشگاه، دکتر علي‌محمدي در اين نشست با بيان اينکه توسعه همکاري‌هاي علمي و بين‌المللي با دانشگاه‌هاي کشور دوست و برادر عراق در اولويت برنامه‌هاي دانشگاه ايلام، قرار دارد، اظهار داشت: ايران و عراق به واسطه‌ي فرهنگ، تاريخ و اعتقادات مشترک، يک ملت محسوب مي‌شوند و پيوند دهنده‌ي عميق اين مناسبات هم، مقبره امامان معصوم عليهم‌اسلام در دو کشور است.

 رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه تجلي برادري در دو کشور ايران و عراق را در جبهه مقاومت پيدا مي‌کنيم، تصريح کرد: ما يک ملت در مقابل جبهه کفر هستيم و هر چه بر وحدت ما افزوده شود، به نفع جهان اسلام خواهد بود و دانشگاه‌ها مي‌توانند پيشقراول اين امر مهم باشند.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به فارغ‌التحصيلي 700 دانشجو و تحصيل 300 دانشجوي عراقي در دانشگاه ايلام، گفت: ما همان احساس مسئوليتي را که نسبت به دانشجويان ايراني داريم، نسبت به دانشجويان عراقي هم داريم و تمام تلاش خود را براي خدمت به آنان به کار بسته‌ايم.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به پيشرفت‌هاي علمي جمهوري اسلامي ايران، ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامي، جوانان ايراني حتي براي گرفتن مدرک کارداني به خارج مي‌رفتند، در حالي که امروزه در کشور حدود 100 هزار نفر دانشجوي بين‌المللي تحصيل مي‌کنند، که بيشترشان در مقاطع تحصييلات تکميلي مشغول به تحصيل هستند.

دکتر علي‌محمدي تصريح کرد: در استان ايلام هم‌اکنون بيش از 30 هزار دانشجو مشغول به تحصيل مي‌باشند و در دانشگاه ايلام نيز 8000 نفر دانشجو در حال تحصيل هستند و لذا دانشگاه ايلام داراي ظرفيت بسيار بالايي براي جذب دانشجويان بين‌المللي است.

در اين نشست دکتر خالد هاشم حنون السراي رئيس هيئت مشاوره امور دانشجويي کشور عراق با بيان اينکه تحصيل دانشجويان عراقي در جمهوري اسلامي ايران براي ما مايه مباهات است، اظهار داشت: ما مردم عراق هيچگاه حمايت‌هاي ايران را فراموش نمي‌کنيم و امروز به ادامه تحصيل جوانان عراقي در جمهوري اسلامي افتخار مي‌کنيم.

دکتر خالد هاشم افزود: تمام تلاش خود را به کار خواهيم گرفت، تا دانشگاه‌هاي بيشتري از ايران و از جمله دانشگاه ايلام در ليست وزارت علوم عراق براي تحصيل دانشجويان عراقي قرار گيرند.

رئيس هيئت مشاوره امور دانشجويي عراق مهم‌ترين مشکلات دانشجويان عراقي براي تحصيل در ايران را اقامت و فرايند صدور مدرک عنوان کرد و گفت: حل اين دو مسئله براي دانشجويان عراقي بسيار مهم است.

دکتر خالد هاشم ادامه داد: من حامل پيام خانواده شهداي حشد الشعبي و شهداي مقاومت هستم که مايلند در دانشگاه‌هاي ايران تحصيل کنند و مي‌خواهم که اين فرصت براي آنان فراهم شود.

وي تأکيد کرد: ما هم براي نقش‌آفريني در جهاد تبيين آماده هستيم و در اين زمينه نيازمند تلاش بيشتر هستيم و بايد بتوانيم که يک نسل امام زماني را پرورش دهيم که اين موضوع براي ما از اهميت زيادي برخوردار است.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها