شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

عنوان کتاب: اقتصاد ورزشی اوقات فراغت و گردشگری

مولف: دکتر شمس الدین رضایی دانشیار گروه آموزشی علوم ورزشی دانشگاه ایلام

کتاب «اقتصاد ورزشی اوقات فراغت و گردشگری» در نه فصل و 372 صفحه توسط دکتر شمس الدین رضایی دانشیار گروه آموزشی علوم ورزشی دانشگاه ایلام منتشر شده است.

توسعه اقتصادی اصلی‌ترین عامل بهبود وضعیت بخش ورزش یک کشور می‌باشد. به عبارتی اقتصاد ورزشی به بازار مبادله خدمات ورزشی و جنبه‌های اقتصادی در ارائه و دریافت خدمات از سوی مصرف کنندگان می‌پردازد و بر این نکته تأکید دارد، که وقتی توافق متقابلی بین دریافت کننده و ارائه دهنده خدمات ورزشی وجود داشته باشد، در این حالت هر دو طرف مبادله بیشترین سود را خواهند برد.

مطالب این کتاب به علاقه‌مندان می‌آموزد، که چگونه به مسائل تقاضا و عرضه خدمات ورزشی نگریسته شود، تا با درک مفاهیم بنیادی اقتصادی و وارد نمودن دیدگاه اقتصادی در مباحث مرتبط با بخش ورزش کشور، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری اصولی‌تر و منطقی‌تر اعمال گردد. مطالب این کتاب بر آن است، که به مدیران و تصمیم‌گیرندگان و علاقه‌مندان مباحث اقتصاد ورزش، خصوصاً دانشجویان رشته تربیت بدنی نشان دهد، که رویکرد جریان منابع برای توضیح ساختار اقتصادی نظام ورزش چگونه به کار گرفته شود.

اگر چه در مباحث مربوط به اقتصاد ورزش، شاید تحولات عمیقی که نیاز به تغییرات گسترده‌ای داشته باشد نتوان یافت، اما چگونگی بیان مطالب و مفاهیم و شیوه استفاده از نرم‌افزارهای گوناگون و مدل‌های متفاوت می‌توانند جدید، نو و متمایز از شیوه‌های گذشته باشند، لذا در کتاب حاضر سعی شده است در حد مقدور و بضاعت علمی نویسنده به این مهم پرداخته شود.

 این کتاب در قالب دوازده فصل ساماندهی شده است، به طوری که در فصل اول؛ مفاهیم اوقات فراغت، بازی، تربیت بدنی و ورزش و گردشگری مورد بحث قرار گرفته است. فصل دوم؛ به منابع درآمدزایی صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگری پرداخته است. فصل سوم؛ مفاهیم اقتصادی در صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگری را بیان کرده است. فصل چهارم؛ اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را به بحث گذاشته است. فصل پنجم؛ به تجزیه و تحلیل سیستم‌های اقتصادی پرداخته است. فصل ششم؛ به کالاها و خدماتی که باید در صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگری تولید شود، پرداخته است. فصل هفتم؛ رابطه اقتصاد و ورزش را بیان کرده است. فصل هشتم؛ به صنعت فوتبال پرداخته است. فصل نهم؛ به اقتصاد ورزش، اوقات فراغت و گردشگری پرداخته است. فصل دهم؛ سازمان‌های ورزشی، اوقات فراغت و گردشگری را بحث می‌کند. فصل یازدهم؛ بازار فرآورده‌های ورزش، اوقات فراغت و گردشگری را معرفی می‌کند. فصل دوازدهم؛ به تقاضا، اولویت زمان، کشش و پیش‌بینی پرداخته است.

 

سه‌شنبه هر  هفته، ما را با معرفی کتب منتشر شده اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام همراهی کنید.

 

روابط عمومی دانشگاه ایلام

 سه شنبه هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)  سه شنبه هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)