سه شنبه های کتاب دانشگاه ایلام (معرفی کتب تألیفی و ترجمه ای اعضای هیأت علمی دانشگاه ایلام)

خانه خبرها
 سه شنبه هاي کتاب دانشگاه ايلام (معرفي کتب تأليفي و ترجمه اي اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام)

عنوان کتاب: اقتصاد ورزشي اوقات فراغت و گردشگري

مولف: دکتر شمس الدين رضايي دانشيار گروه آموزشي علوم ورزشي دانشگاه ايلام

کتاب «اقتصاد ورزشي اوقات فراغت و گردشگري» در نه فصل و 372 صفحه توسط دکتر شمس الدين رضايي دانشيار گروه آموزشي علوم ورزشي دانشگاه ايلام منتشر شده است.

توسعه اقتصادي اصلي‌ترين عامل بهبود وضعيت بخش ورزش يک کشور مي‌باشد. به عبارتي اقتصاد ورزشي به بازار مبادله خدمات ورزشي و جنبه‌هاي اقتصادي در ارائه و دريافت خدمات از سوي مصرف کنندگان مي‌پردازد و بر اين نکته تأکيد دارد، که وقتي توافق متقابلي بين دريافت کننده و ارائه دهنده خدمات ورزشي وجود داشته باشد، در اين حالت هر دو طرف مبادله بيشترين سود را خواهند برد.

مطالب اين کتاب به علاقه‌مندان مي‌آموزد، که چگونه به مسائل تقاضا و عرضه خدمات ورزشي نگريسته شود، تا با درک مفاهيم بنيادي اقتصادي و وارد نمودن ديدگاه اقتصادي در مباحث مرتبط با بخش ورزش کشور، برنامه‌ريزي و سياست‌گذاري اصولي‌تر و منطقي‌تر اعمال گردد. مطالب اين کتاب بر آن است، که به مديران و تصميم‌گيرندگان و علاقه‌مندان مباحث اقتصاد ورزش، خصوصاً دانشجويان رشته تربيت بدني نشان دهد، که رويکرد جريان منابع براي توضيح ساختار اقتصادي نظام ورزش چگونه به کار گرفته شود.

اگر چه در مباحث مربوط به اقتصاد ورزش، شايد تحولات عميقي که نياز به تغييرات گسترده‌اي داشته باشد نتوان يافت، اما چگونگي بيان مطالب و مفاهيم و شيوه استفاده از نرم‌افزارهاي گوناگون و مدل‌هاي متفاوت مي‌توانند جديد، نو و متمايز از شيوه‌هاي گذشته باشند، لذا در کتاب حاضر سعي شده است در حد مقدور و بضاعت علمي نويسنده به اين مهم پرداخته شود.

 اين کتاب در قالب دوازده فصل ساماندهي شده است، به طوري که در فصل اول؛ مفاهيم اوقات فراغت، بازي، تربيت بدني و ورزش و گردشگري مورد بحث قرار گرفته است. فصل دوم؛ به منابع درآمدزايي صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگري پرداخته است. فصل سوم؛ مفاهيم اقتصادي در صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگري را بيان کرده است. فصل چهارم؛ اقتصاد خرد و اقتصاد کلان را به بحث گذاشته است. فصل پنجم؛ به تجزيه و تحليل سيستم‌هاي اقتصادي پرداخته است. فصل ششم؛ به کالاها و خدماتي که بايد در صنعت ورزش، اوقات فراغت و گردشگري توليد شود، پرداخته است. فصل هفتم؛ رابطه اقتصاد و ورزش را بيان کرده است. فصل هشتم؛ به صنعت فوتبال پرداخته است. فصل نهم؛ به اقتصاد ورزش، اوقات فراغت و گردشگري پرداخته است. فصل دهم؛ سازمان‌هاي ورزشي، اوقات فراغت و گردشگري را بحث مي‌کند. فصل يازدهم؛ بازار فرآورده‌هاي ورزش، اوقات فراغت و گردشگري را معرفي مي‌کند. فصل دوازدهم؛ به تقاضا، اولويت زمان، کشش و پيش‌بيني پرداخته است.

 

سه‌شنبه هر  هفته، ما را با معرفي کتب منتشر شده اعضاي هيأت علمي دانشگاه ايلام همراهي کنيد.

 

روابط عمومي دانشگاه ايلام

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها