شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم اندیشی جهاد تبیین و بررسی وقایع اخیر کشور در دانشگاه ایلام برگزار شد

با هماهنگی و برنامه‌ریزی مرکز هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه ایلام و سازمان بسیج اساتید استان، نشست هم‌اندیشی جهاد تبیین و بررسی وقایع اخیر کشور با سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین حر زاده معاون آموزشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام و دکتر شریفی راد عضو هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی، صبح دیروز در محل سالن فرزانگان گردید.

     به گزارش روابط عمومی، در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین حر زاده معاون آموزشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه دشمن درصدد جذب نسل کنونی برای رسیدن به مقاصد شوم خود است، گفت: استکبار در چند سال اخیر با تکنیک‌های مختلف سعی در تضعیف اعتقادات جوانان داشته است، تا بتواند اهداف سیاسی خود را محقق سازد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حر زاده، افزود: نسل کنونی با نسل‌های پیشین خود تفاوت‌های نگرشی و تربیتی فاحشی دارند، چرا که این نسل از همان کودکی با اینترنت رشد کرده‌اند و فضای مجازی زبان مشترک و اول آنهاست و به نوعی شهروند جهانی هستند و در کمترین زمان به واسطه فضای مجازی از حوادث اقصی نقاط دنیا آگاه می‌شوند.

معاون آموزشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه جوان و نوجوان نسل کنونی محصول و بزرگ شده فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است، اضافه کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای معاند با سیاه‌نمایی گسترده تبلیغاتی از کشور سعی در انحراف فکری جوانان و نوجوانان ایران دارند و طبق بررسی کارشناسان تبلیغات گسترده علیه جمهوری اسلامی ??? برابر سایر کشورها است.

حجت‌الاسلام و المسلمین حر زاده ادامه داد: در آشوب‌های برخلاف برنامه‌ریزی دشمنان،  عامه مردم از هرگونه همکاری و همراهی با آشوبگران اجتناب کردند و  این عدم همراهی آنها موجب شکست نقشه‌های دشمنان شد.

معاون آموزشی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه‌های کشور، گفت: هدف دشمنان تجزیه ایران بود، اما مسؤولان نظام مراعات و مدارا با اغتشاشگران را با وجود حرمت شکنی‌ها و ناهنجاری‌های آنها در دستور کار قرار دادند.

در ادامه دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام اهتمام به جهاد تبیین را یک ضرورت اساسی برای جامعه امروز ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: جهاد تبیین همراه با سختی و پیچیدگی است، لذا برای اینکه جهاد تبیین به معنای واقعی کلمه تحقق یابد و به روشنگری منتج شود، لازمه‌اش شناخت حقیقت است، که این امر مستلزم مطالعه و آموزش می‌باشد.

دکتر علی‌محمدی، افزود: همچنین باید با دقت مشکلات مردم و جوانان رصد شود و با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی مسائل، راهکار کاربردی برای حل آنها ارائه گردد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه اساتید دانشگاه‌ها در روشنگری نسل جوان، نقش محوری دارند، گفت: باید با سعه صدر، مدارا و حفظ آرامش با نسل جوان برخورد کنیم و با تبیین مسائل و ارائه راهکار، روح امید و خودباروی را در آنها تقویت نمائیم.

در ادامه این نشست دکتر شریفی راد عضو هیأت علمی دانشکده الهیات و معارف اسلامی با بیان  اینکه مجموعه اقدامات نظام اسلامی در سطح جهان و منطقه باعث عصبانیت استکبار شده است، تأکید کرد دشمنان با هدف ناامید کردن مردم با تبلیغات گسترده سعی در ایجاد آشوب در کشور داشتند، که به علت عدم همراهی مردم در تحقق اهداف خود ناکام ماندند.

در ابتدای این نشست دکتر ویسه معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ایلام و رئیس سازمان بسیج اساتید استان، ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان و حاضرین در نشست، یادآور شد دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و ارتقاء جایگاه ایران در سطح بین‌المللی باعث عصبانیت دشمنان شده است، لذا با تمام توان جمهوری اسلامی را مورد هجمه قرار داده‌اند، که آشوب‌های چند وقت اخیر نیز در همین امتداد است و لذا دوست‌داران انقلاب اسلامی باید با تمام توان به جهاد تبیین برای عبور از این فتنه‌ها التزام داشته باشند.

در پایان این مراسم کتابهای تازه منتشر شده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها رونمایی شد.