نشست هم اندیشی جهاد تبیین و بررسی وقایع اخیر کشور در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

با هماهنگي و برنامه‌ريزي مرکز هم انديشي استادان و نخبگان دانشگاه ايلام و سازمان بسيج اساتيد استان، نشست هم‌انديشي جهاد تبيين و بررسي وقايع اخير کشور با سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين حر زاده معاون آموزشي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه‌هاي کشور، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام و دکتر شريفي راد عضو هيأت علمي دانشکده الهيات و معارف اسلامي، صبح ديروز در محل سالن فرزانگان گرديد.

     به گزارش روابط عمومي، در اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين حر زاده معاون آموزشي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه‌هاي کشور با بيان اينکه دشمن درصدد جذب نسل کنوني براي رسيدن به مقاصد شوم خود است، گفت: استکبار در چند سال اخير با تکنيک‌هاي مختلف سعي در تضعيف اعتقادات جوانان داشته است، تا بتواند اهداف سياسي خود را محقق سازد.

حجت‌الاسلام و المسلمين حر زاده، افزود: نسل کنوني با نسل‌هاي پيشين خود تفاوت‌هاي نگرشي و تربيتي فاحشي دارند، چرا که اين نسل از همان کودکي با اينترنت رشد کرده‌اند و فضاي مجازي زبان مشترک و اول آنهاست و به نوعي شهروند جهاني هستند و در کمترين زمان به واسطه فضاي مجازي از حوادث اقصي نقاط دنيا آگاه مي‌شوند.

معاون آموزشي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه‌هاي کشور با بيان اينکه جوان و نوجوان نسل کنوني محصول و بزرگ شده فضاي مجازي و شبکه‌هاي اجتماعي است، اضافه کرد: شبکه‌هاي ماهواره‌اي معاند با سياه‌نمايي گسترده تبليغاتي از کشور سعي در انحراف فکري جوانان و نوجوانان ايران دارند و طبق بررسي کارشناسان تبليغات گسترده عليه جمهوري اسلامي ??? برابر ساير کشورها است.

حجت‌الاسلام و المسلمين حر زاده ادامه داد: در آشوب‌هاي برخلاف برنامه‌ريزي دشمنان،  عامه مردم از هرگونه همکاري و همراهي با آشوبگران اجتناب کردند و  اين عدم همراهي آنها موجب شکست نقشه‌هاي دشمنان شد.

معاون آموزشي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري دانشگاه‌هاي کشور، گفت: هدف دشمنان تجزيه ايران بود، اما مسؤولان نظام مراعات و مدارا با اغتشاشگران را با وجود حرمت شکني‌ها و ناهنجاري‌هاي آنها در دستور کار قرار دادند.

در ادامه دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام اهتمام به جهاد تبيين را يک ضرورت اساسي براي جامعه امروز ايران اسلامي دانست و اظهار داشت: جهاد تبيين همراه با سختي و پيچيدگي است، لذا براي اينکه جهاد تبيين به معناي واقعي کلمه تحقق يابد و به روشنگري منتج شود، لازمه‌اش شناخت حقيقت است، که اين امر مستلزم مطالعه و آموزش مي‌باشد.

دکتر علي‌محمدي، افزود: همچنين بايد با دقت مشکلات مردم و جوانان رصد شود و با برنامه‌ريزي و اولويت‌بندي مسائل، راهکار کاربردي براي حل آنها ارائه گردد.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه اساتيد دانشگاه‌ها در روشنگري نسل جوان، نقش محوري دارند، گفت: بايد با سعه صدر، مدارا و حفظ آرامش با نسل جوان برخورد کنيم و با تبيين مسائل و ارائه راهکار، روح اميد و خودباروي را در آنها تقويت نمائيم.

در ادامه اين نشست دکتر شريفي راد عضو هيأت علمي دانشکده الهيات و معارف اسلامي با بيان  اينکه مجموعه اقدامات نظام اسلامي در سطح جهان و منطقه باعث عصبانيت استکبار شده است، تأکيد کرد دشمنان با هدف نااميد کردن مردم با تبليغات گسترده سعي در ايجاد آشوب در کشور داشتند، که به علت عدم همراهي مردم در تحقق اهداف خود ناکام ماندند.

در ابتداي اين نشست دکتر ويسه معاون فرهنگي و اجتماعي دانشگاه ايلام و رئيس سازمان بسيج اساتيد استان، ضمن عرض خيرمقدم به مهمانان و حاضرين در نشست، يادآور شد دستاوردهاي انقلاب اسلامي در حوزه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي و ارتقاء جايگاه ايران در سطح بين‌المللي باعث عصبانيت دشمنان شده است، لذا با تمام توان جمهوري اسلامي را مورد هجمه قرار داده‌اند، که آشوب‌هاي چند وقت اخير نيز در همين امتداد است و لذا دوست‌داران انقلاب اسلامي بايد با تمام توان به جهاد تبيين براي عبور از اين فتنه‌ها التزام داشته باشند.

در پايان اين مراسم کتابهاي تازه منتشر شده نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها رونمايي شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها