شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

پذیرش 528 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری در سال تحصیلی 1402-1401 در دانشگاه ایلام

خانم دکتر افشار مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام، گفت: 528 دانشجوی دوره‌های تحصیلات تکمیلی، شامل 480 دانشجوی کارشناسی ارشد و  48 دانشجوی دکتری در سال تحصیلی 1402-1401 در دانشگاه ایلام پذیرش شدند.

    به گزارش روابط عمومی، خانم دکتر افشار با بیان این خبر اظهار داشت: از مجموع 480 نفر دانشجویی که در مقطع  کارشناسی ارشد ثبت نام کرده‌اند،  به تفکیک دانشکده‌ها، شامل: دانشکده ادبیات و علوم انسانی 188 نفر، دانشکده علوم پایه 48 نفر، دانشکده کشاورزی 64 نفر، دانشکده فنی و مهندسی 80 نفر، دانشکده الهیات و معارف اسلامی 20 نفر و دانشکده پیرادامپزشکی 10 نفر  و 70 نفر نیز از طریق استعداد درخشان وارد این مقطع تحصیلی شدند.

مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، افزود: 48 نفر نیز در مقطع دکتری پذیرش شدند، که الان تمامی این دانشجویان به صورت حضوری در حال حضور در کلاس‌های درسی هستند.

خانم دکتر افشار با بیان اینکه در مجموع  بیش از نیمی از ثبت نام شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی را خانم‌ها تشکیل داده‌اند، گفت: در برخی از گرایش – رشته‌های تحصیلی استقبال دانشجویان بیش از سایر رشته‌ها بوده است، که در این زمینه می‌طلبد دانشگاه نسبت به شناسایی و راه‌اندازی رشته‌های جدید کاربردی و پر طرفدار اقدام کند، تا انشالله در آینده شاهد رشد هر چه بیشتر دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی باشیم.