شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های کشور: جمهوری اسلامی مبانی فکری آمریکا را به چالش کشیده است

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در دانشگاه ایلام، گفت: جمهوری اسلامی با به چالش کشیدن مبانی فکری و به شکست کشاندن سیاست‌های سلطه گرانه آمریکا، زمینه افول قدرت آن را فراهم کرده است.

  

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، در اجتماع دانشگاهیان استان ایلام که صبح امروز در محل سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار گردید، با اشاره به جنگ رسانه‌ای بی‌سابقه غرب علیه جمهوری اسلامی بعد از حادثه فوت خانم مهسا امینی، بیان داشت: دشمنی غرب با جمهوری اسلامی به موضوعاتی، همچون: حقوق بشر، حقوق زن، قدرت نظامی و دانش هسته‌ای بر نمی‌گردد، برای اینکه آمریکا با کشورهای دیگر که درگیر این موضوعات مشابه هستند، به هیچ عنوان چنین برخوردی ندارد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور موضع گیری آمریکایی‌ها درباره حقوق زنان در ایران را تبلیغاتی دانست و گفت: در آمریکایی سالانه 200 زن با شلیک مستقیم گلوله کشته می‌شوند و زنان در کشورهای متحد آمریکا همچون عربستان سعودی در بدترین وضعیت قرار دارند، حال چطور آمریکاییها خیر خواه زنان ایران شده‌اند؟. 

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، یادآور شد: همان هفته‌ای که خانم امینی در ایران از دنیا می‌رود، یک زن دیگر کردستانی به واسطه پاک دامنی‌اش فوت شد، اما چرا این موضوع مورد توجه در سطح گسترده‌ای قرار نگرفت؟

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، استقلال ایران اسلامی که ظرفیت الگو شدن در سطح جهان را دارد؛ علت اصلی دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی، سیستم فکری نظام لیبرال دموکراسی حاکم بر غرب و آمریکا را به چالش کشیده و از طرف دیگر با به شکست کشاندن سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمرکیا در جهان و منطقه، باعث جسور شدن دیگر کشورها در دنیا نسبت به آمریکا شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی، افزود: سیاست آمریکایی‌ها در مورد ایران اسلامی این است، که این کشور نباید به مرحله عبور از شرایط بحرانی برسد، اما نظام اسلامی با وجود تمام ناملایمات و دشمنی‌ها به توفیقات بزرگی دست یافته و هر دهه انقلاب بی‌تردید قوی‌تر از دهه پیش از آن است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان برای متوقف کردن جمهوری اسلامی، گرفتن هویت از جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین رستمی با بیان اینکه امروز رسالت اساتید و روحانیون در محیط‌های دانشگاهی بسیار سنگین است، اظهار داشت: باید تلاش کنیم، گفتمان انقلاب اسلامی و دعوت به خیر را در محیط‌های دانشگاهی را حاکم کنیم، تا مانع تحقق اهداف دشمنان شویم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، افزود: مدیران دفاتر نهاد نمایندگی و رؤسای دانشگاه‌ها، باید جهاد تبیین را به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی در کانون توجه قرار دهند.

در این مراسم دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی در کشور ما وابسته به دولت‌هاست، گفت: تأثیرگذاری اقدامات فرهنگی زمانبر است، اما متأسفانه تغییر دولت‌ها مانع تکمیل برنامه‌های فرهنگی و تأثیرگذاری آنها می‌شود، که این موضوع یک آسیب جدی است.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه امروز مفاهمه با جوانان به واسطه تأثیر مخرب فضای مجازی کاری سخت است، که متأسفانه در شکل‌گیری این روند، کم توجهی بعضی از دولت‌ها مؤثر بوده است، تأکید کرد: شورای انقلاب فرهنگی باید طوری برنامه‌ریزی کند، که اجرای برنامه‌های فرهنگی با تغییر دولت‌ها دچار وقفه و آسیب نشود.

رییس دانشگاه ایلام، تصریح کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم  توجه خاصی به مقوله مهم فرهنگ‌ دارد، که امیدواریم به تدریج راهی پیدا شود تا مشکلات کنونی جامعه و نسل جوان را به حداقل برسد.

دکتر علی‌محمدی با اشاره به ارتقاء سطح فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه ایلام در یک سال گذشته، گفت: اجرای طرح حامیم برای دانشجویان فعال فرهنگی به مدت 10 روز در قم، درخشش موکب شهدای هسته‌ای دانشگاه در خدمات رسانی به زائرین اربعین و تمجید معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت عتف از عملکرد آن، پرداخت کمک هزینه اعزام به کربلای معلی به 130 تن از اساتید، کارکنان و دانشجویان و اعزام 93 تن از کارکنان به طرح ضیافت اندیشه به مشهد مقدس برای اولین بار از جمله این اقدامات بوده است.

دکتر علی‌محمدی با اشار به تعامل مثبت مدیریت دانشگاه ایلام و دفتر نهاد نمایندگی در استان و دانشگاه ایلام، خواستار همکاری دفاتر نهاد در استان و دانشگاه جهت اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه و طرح معرفت‌افزایی اساتید شد.

در این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی با بیان اینکه به مدت 16 سال در دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دانشگاه ایلام، دانشگاه ایلام و دفتر استانی؛ مشغول به فعالیت بوده است، یادآور شد: به این سابقه و جایگاه افتخار می‌کنم و از این به بعد نیز تمام توانم را برای تحقق اهداف این مجموعه وزین به کار خواهم گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی معرفت‌افزایی نظری و عملی به مخاطب را وظیفه اصلی مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی  و روحانیون در دانشگاه‌ها دانست و گفت: امروز به واسطه هجمه تبلیغاتی دشمنان و افزایش شبهات، نیاز افزونتری به این رویکرد برای تبیین اهداف انقلاب اسلامی است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نیا رئیس جدید دفاتر نهاد نمانیدگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی و قدردانی از حسن اعتماد حجت الاسلام و المسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، یادآور شد: تنظیم روابط انسان با جهان فقط در اختیار و توان خداوند قادر متعال است، که دو ثقل قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام  واسطه تنظیم این روابط هستند، که تأسی از آنها؛ انسان را جایگاه خلیفت الهی می‌رساند.

رئیس دفاتر نهاد نمانیدگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، با بیان اینکه عقل به واسطه ناتوانی و علم به واسطه محدودیت توان برآورده کردن انتظارات بشر را در زمینه تنیطم رباطه انسان با جهان هستی ندارند، یادآور شد: شهید چمران و شهدای هسته‌ای با به تمسمک به این دو ثقل نورانی، به بالاترین جایگاه علمی و معنوی دست یافتند.

دکتر حسینی نیا، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دانشگاه در تراز جمهوری اسلامی شکل بیگرد، باید از این شهیدان الگو بیگریم و جامعه اسلامی ایران را به درجه‌ای از پیشرفت برسانیم، که پرچم آن در تمام عرصه‌ها در سطح جهان به اهتزاز در آید.

رئیس دفاتر نهاد نمانیدگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان ایلام در تشریح برنامه‌های خود برای تصدی این سمت، گفت: التزام به مشورت، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، غرب‌شناسی و نقد مکاتب فکری غربی، تبیین اندیشه مهدویت و پاسخ‌گویی به شبهات مطرح شده در این زمینه، رصد و پاسخ‌گویی به شبهات و مسأله محوری در  برنامه‌‌ریزی  از جمله برنامه‌های اصلی  ایجانب خواهد بود.

دکتر حسینی نیا با بیان اینکه درب دفتر نهاد نمایندگی به روی تمامی دانشگاهیان باز است، تأکید کرد با مشورت از همه نخبگان و فرهیختگان تلاش خواهیم کرد که فضای همدلی و همگرایی را در دانشگاه‌ها حاکم کنیم.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمین حسینی نیا دانشیار دانشگاه ایلام به سمت رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان از طرف حجت الاسلام و المسلمین رستمی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور تقدیم وی شد و با اهدای لوحی از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمین غیاثی تقدیر گردید.