رئیس نهاد نمایندگی در دانشگاه‌های کشور: جمهوری اسلامی مبانی فکری آمریکا را به چالش کشیده است

خانه خبرها

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور در دانشگاه ايلام، گفت: جمهوري اسلامي با به چالش کشيدن مباني فکري و به شکست کشاندن سياست‌هاي سلطه گرانه آمريکا، زمينه افول قدرت آن را فراهم کرده است.

  

 به گزارش روابط عمومي دانشگاه ايلام، حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي رستمي رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي سراسر کشور، در اجتماع دانشگاهيان استان ايلام که صبح امروز در محل سالن آيت الله حيدري دانشگاه ايلام برگزار گرديد، با اشاره به جنگ رسانه‌اي بي‌سابقه غرب عليه جمهوري اسلامي بعد از حادثه فوت خانم مهسا اميني، بيان داشت: دشمني غرب با جمهوري اسلامي به موضوعاتي، همچون: حقوق بشر، حقوق زن، قدرت نظامي و دانش هسته‌اي بر نمي‌گردد، براي اينکه آمريکا با کشورهاي ديگر که درگير اين موضوعات مشابه هستند، به هيچ عنوان چنين برخوردي ندارد.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور موضع گيري آمريکايي‌ها درباره حقوق زنان در ايران را تبليغاتي دانست و گفت: در آمريکايي سالانه 200 زن با شليک مستقيم گلوله کشته مي‌شوند و زنان در کشورهاي متحد آمريکا همچون عربستان سعودي در بدترين وضعيت قرار دارند، حال چطور آمريکاييها خير خواه زنان ايران شده‌اند؟. 

حجت‌الاسلام و المسلمين رستمي، يادآور شد: همان هفته‌اي که خانم اميني در ايران از دنيا مي‌رود، يک زن ديگر کردستاني به واسطه پاک دامني‌اش فوت شد، اما چرا اين موضوع مورد توجه در سطح گسترده‌اي قرار نگرفت؟

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور، استقلال ايران اسلامي که ظرفيت الگو شدن در سطح جهان را دارد؛ علت اصلي دشمني آمريکا با جمهوري اسلامي دانست و گفت: انقلاب اسلامي، سيستم فکري نظام ليبرال دموکراسي حاکم بر غرب و آمريکا را به چالش کشيده و از طرف ديگر با به شکست کشاندن سياست‌هاي سلطه‌طلبانه آمرکيا در جهان و منطقه، باعث جسور شدن ديگر کشورها در دنيا نسبت به آمريکا شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين رستمي، افزود: سياست آمريکايي‌ها در مورد ايران اسلامي اين است، که اين کشور نبايد به مرحله عبور از شرايط بحراني برسد، اما نظام اسلامي با وجود تمام ناملايمات و دشمني‌ها به توفيقات بزرگي دست يافته و هر دهه انقلاب بي‌ترديد قوي‌تر از دهه پيش از آن است.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي کشور تصريح کرد: هدف اصلي دشمنان براي متوقف کردن جمهوري اسلامي، گرفتن هويت از جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمين رستمي با بيان اينکه امروز رسالت اساتيد و روحانيون در محيط‌هاي دانشگاهي بسيار سنگين است، اظهار داشت: بايد تلاش کنيم، گفتمان انقلاب اسلامي و دعوت به خير را در محيط‌هاي دانشگاهي را حاکم کنيم، تا مانع تحقق اهداف دشمنان شويم.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي سراسر کشور، افزود: مديران دفاتر نهاد نمايندگي و رؤساي دانشگاه‌ها، بايد جهاد تبيين را به عنوان مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامي در کانون توجه قرار دهند.

در اين مراسم دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه برنامه‌هاي فرهنگي در کشور ما وابسته به دولت‌هاست، گفت: تأثيرگذاري اقدامات فرهنگي زمانبر است، اما متأسفانه تغيير دولت‌ها مانع تکميل برنامه‌هاي فرهنگي و تأثيرگذاري آنها مي‌شود، که اين موضوع يک آسيب جدي است.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه امروز مفاهمه با جوانان به واسطه تأثير مخرب فضاي مجازي کاري سخت است، که متأسفانه در شکل‌گيري اين روند، کم توجهي بعضي از دولت‌ها مؤثر بوده است، تأکيد کرد: شوراي انقلاب فرهنگي بايد طوري برنامه‌ريزي کند، که اجراي برنامه‌هاي فرهنگي با تغيير دولت‌ها دچار وقفه و آسيب نشود.

رييس دانشگاه ايلام، تصريح کرد: خوشبختانه دولت سيزدهم  توجه خاصي به مقوله مهم فرهنگ‌ دارد، که اميدواريم به تدريج راهي پيدا شود تا مشکلات کنوني جامعه و نسل جوان را به حداقل برسد.

دکتر علي‌محمدي با اشاره به ارتقاء سطح فعاليت‌هاي فرهنگي دانشگاه ايلام در يک سال گذشته، گفت: اجراي طرح حاميم براي دانشجويان فعال فرهنگي به مدت 10 روز در قم، درخشش موکب شهداي هسته‌اي دانشگاه در خدمات رساني به زائرين اربعين و تمجيد معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت عتف از عملکرد آن، پرداخت کمک هزينه اعزام به کربلاي معلي به 130 تن از اساتيد، کارکنان و دانشجويان و اعزام 93 تن از کارکنان به طرح ضيافت انديشه به مشهد مقدس براي اولين بار از جمله اين اقدامات بوده است.

دکتر علي‌محمدي با اشار به تعامل مثبت مديريت دانشگاه ايلام و دفتر نهاد نمايندگي در استان و دانشگاه ايلام، خواستار همکاري دفاتر نهاد در استان و دانشگاه جهت اجراي سند اسلامي شدن دانشگاه و طرح معرفت‌افزايي اساتيد شد.

در اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي با بيان اينکه به مدت 16 سال در دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشکي ايلام، دانشگاه ايلام، دانشگاه ايلام و دفتر استاني؛ مشغول به فعاليت بوده است، يادآور شد: به اين سابقه و جايگاه افتخار مي‌کنم و از اين به بعد نيز تمام توانم را براي تحقق اهداف اين مجموعه وزين به کار خواهم گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي معرفت‌افزايي نظري و عملي به مخاطب را وظيفه اصلي مسئولان دفاتر نهاد نمايندگي  و روحانيون در دانشگاه‌ها دانست و گفت: امروز به واسطه هجمه تبليغاتي دشمنان و افزايش شبهات، نياز افزونتري به اين رويکرد براي تبيين اهداف انقلاب اسلامي است.

در ادامه اين مراسم حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني نيا رئيس جديد دفاتر نهاد نمانيدگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان با تشکر از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي و قدرداني از حسن اعتماد حجت الاسلام و المسلمين رستمي رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي سراسر کشور، يادآور شد: تنظيم روابط انسان با جهان فقط در اختيار و توان خداوند قادر متعال است، که دو ثقل قرآن کريم و اهل بيت عصمت و طهارت عليهم‌السلام  واسطه تنظيم اين روابط هستند، که تأسي از آنها؛ انسان را جايگاه خليفت الهي مي‌رساند.

رئيس دفاتر نهاد نمانيدگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان، با بيان اينکه عقل به واسطه ناتواني و علم به واسطه محدوديت توان برآورده کردن انتظارات بشر را در زمينه تنيطم رباطه انسان با جهان هستي ندارند، يادآور شد: شهيد چمران و شهداي هسته‌اي با به تمسمک به اين دو ثقل نوراني، به بالاترين جايگاه علمي و معنوي دست يافتند.

دکتر حسيني نيا، تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم دانشگاه در تراز جمهوري اسلامي شکل بيگرد، بايد از اين شهيدان الگو بيگريم و جامعه اسلامي ايران را به درجه‌اي از پيشرفت برسانيم، که پرچم آن در تمام عرصه‌ها در سطح جهان به اهتزاز در آيد.

رئيس دفاتر نهاد نمانيدگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان ايلام در تشريح برنامه‌هاي خود براي تصدي اين سمت، گفت: التزام به مشورت، راه‌اندازي کرسي‌هاي آزادانديشي، غرب‌شناسي و نقد مکاتب فکري غربي، تبيين انديشه مهدويت و پاسخ‌گويي به شبهات مطرح شده در اين زمينه، رصد و پاسخ‌گويي به شبهات و مسأله محوري در  برنامه‌‌ريزي  از جمله برنامه‌هاي اصلي  ايجانب خواهد بود.

دکتر حسيني نيا با بيان اينکه درب دفتر نهاد نمايندگي به روي تمامي دانشگاهيان باز است، تأکيد کرد با مشورت از همه نخبگان و فرهيختگان تلاش خواهيم کرد که فضاي همدلي و همگرايي را در دانشگاه‌ها حاکم کنيم.

در پايان اين مراسم، حکم انتصاب حجت‌الاسلام و المسلمين حسيني نيا دانشيار دانشگاه ايلام به سمت رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان از طرف حجت الاسلام و المسلمين رستمي رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي سراسر کشور تقديم وي شد و با اهداي لوحي از زحمات حجت‌الاسلام و المسلمين غياثي تقدير گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها