شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه ایلام برگزار شد

شامگاه 15 آذر ماه 1401 و در آستانه‌ی روز دانشجو، مراسم بزرگداشت این روز با حضور انبوه دانشجویان و بیان مطالبات نمایندگان آنان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجوی 16 آذر 1332 و تبریک روز دانشجو یادآور شد: روز دانشجو، روز استکبارستیزی، استعمارستیری  و آمریکاستیزی است و به  تعبیر مقام معظم رهبری 16 آذر متعلق به دانشجوی ضد آمریکا و ضد سلطه است.

دکتر علی‌محمدی با بیان اینکه نسل جوان و دانشجویان باید تاریخ قبل و بعد از انقلاب اسلامی را مطالعه کرده و حوادث و رویدادهای مهم را مورد بررسی قرار دهند، اظهار داشت: باید با دقت سرگذشت تاریخ معاصر ایران و توطئه‌هایی که آمریکای جنایت کار علیه ملت ایران انجام داده را بررسی کنیم، تا چهره واقعی آمریکا مدعی حقوق بشر نمایان شود.

رئیس دانشگاه ایلام، افزود: کودتای 28 مرداد، تحمیل قانون کاپیتولاسیون،حمله نظامی به طبس،  کودتای نوژه، حمایت همه جانبه از صدام در جنگ تحمیلی، تحریم اقتصادی و ممانعت از ورود دارو؛ بخشی از توطئه‌های آمریکای مدعی حقوق بشر علیه ملت ایران است، که با ژست دلسوزی آمریکا برای ملت ایران در تناقض است و چهره دروغین این رژیم را برملا می‌کند.

دکتر علی‌محمدی تصریح کرد: در آمریکا سالیانه بیش از 1000 نفر توسط پلیس با گلوله مستقیم کشته می‌شوند، بعد رژیم آمریکا داعیه حمایت از حقوق بشر را دارد.

رئیس دانشگاه ایلام با بیان برگزاری این مراسم با هدف گفت وگو و بیان مطالبات دانشجویان برگزار شده است، گفت: مقام معظم رهبری هم بر برگزاری چنین برنامه‌هایی تأکید دارند و خود ایشان هم از چنین برنامه‌هایی استقبال می‌کنند و همیشه خود را در معرض سوالات دانشجویان قرار می‌دهند، که آزادی به معنای واقعی همین است.

دکتر علی‌محمدی یادآور شد: برای اینکه این جلسات به نتیجه ختم شود، باید دانشجویان عزیز با رعایت انصاف، احترام به دیگران و گوش دادن به سخن طرف مقابل، زمینه شکوفایی استعدادها و همدلی را فراهم کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار داشت: یکی از ضروریاتی که دانشجویان باید به آن توجه داشته باشد، آشنایی با تاریخ پرافتخار کشور عزیزمان است، تا به خوبی اهمیت روز دانشجو را درک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین  کریمی تبار، تأکید کرد: زمانی که انگلیسی‌ها در کشور ما حاکم بودند، به خاطر قحطی که در کشور ایجاد کردند، چند میلیون تلفات جانی در کشور ایجاد شد و سیطره آنها بر کشور این گونه بود که تمام نفت کشور را در اختیار داشتند.

امام جمعه ایلام افزود: دکتر مصدق به همراه آیت الله کاشانی برای ملی کردن نفت ایستادند، ولی دشمنان با کودتای 28 مرداد 1332 نگذاشتند مردم از نفت کشورشان بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار یادآور شد: دانشجویان آگاه، بصیر و بینا به حضور نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه اعتراض کردند، که به شهادت سه نفر از آنان در 16 آذر 1332 منتهی شد.

 نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه 16 آذر نماد استکبارستیری و شهادت طلبی دانشجویان است، تأکید کرد: دانشجویان نیروهای پیش برنده، بصیر و آگاه هستند که تحلیل می کنند و برای بصیرت افزایی و آگاهی جامعه خود نقش آفرین هستند.

امام جمعه ایلام  با بیان اینکه آمریکایی‌ها در دوره پهلوی از ملت ایران حق توحش می‌گرفتند و بر اساس قانون کاپیتولاسیون هیچ کسی نمی‌توانست بر علیه آمریکایی‌ها در کشور اعلام جرم کند، تأکید کرد: انقلاب اسلامی به اسارت ملت ایران پایان داد و هویت ملی، ایرانی و اسلامی را احیا کرد و هَیمَنه نظام سلطه را شکست.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر اینکه در حوادث اخیر دشمنان سعی کردند، که بین مردم و نظام اسلامی فاصله بیندازند و فراتر از آن به سقوط نظام فکر می‌کردند، تصریح کرد: با بصیرت مردم این حرکت دشمنان به نتیجه نرسید و خودشان اذعان می‌کنند که قدرت نظام اسلامی به گونه‌ای است که نمی‌توانند با این اغتشاشات و ناآرامی‌ها به آن خدشه‌ای وارد کنند.

در ادامه مراسم دکتر حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام، یادآور شد: مسئولان استان در پاسخ به مطالبات مردمی و شما دانشجویان عزیز، شبانه‌روز در حال تلاش هستند و پیگیری‌های استاندار در مرکز در دیدار با مسئولان کشوری تداوم دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه زمان شناسی جزو شاخص‌های اصلی دانشجویان است، گفت: دانشجویان زمان را دقیق می‌شناسد و نسبت به تحولات و تغییرات روز واکنش نشان می‌دهند و دانشجویان دانشگاه‌های مختلف استان در شرایط فعلی کشور، همه هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان برای از بین بردن آرامش مردم و آرامش دانشگاه‌ها، خنثی و نقش بر آب کردند و این امر قابل تقدیر است.

دکتر حسنی یادآور شد: همه دانشگاه‌های استان ایلام از آرامش مطلوب برخوردار بودند و این نشان دهنده بصیرت، آگاهی و دشمن‌شناسی دانشجویان است و دانشجویان استان نه بزرگی به تبلیغات سنگین دشمنان دادند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه آینده کشور در دستان پرتوان دانشجویان است، اظهار داشت: بسیاری از مسئولان امروز دانشجویان دیروز بودند که با پیوند علم و معنویت در راه اعتلای کشور تلاش کردند و گفتمان امروز دانشجویان نشان از بلوغ فکری و رشد و نبوغ این عزیزان است و ما را امیدوار می کند که با توجه به جمعیت بالای دانشجویان کشور، ان شاء الله آینده‌ای امیدآفرین برای کشور رقم خواهد خورد.

دکتر حسنی با اشاره به اینکه در حوزه نفت و گاز غرب تلاش های زیادی در راستای استقرار مدیریت مستقل این شرکت در استان ایلام صورت گرفته است، ابراز کرد: بیش از 95درصد تولید نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام تولید می‌شود و این یکی از مطالبات جدی مردم و مسئولن استان است و از زمان روی کار آمدن دولت سیزدهم به دنبال تحقق این مطالبه هستیم.

در این مراسم هفت تن از دانشجویان به بیان مطالبات خود پرداختند.

در پایان مراسم  از دانشجویان فعال فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تقدیر شد.

 

مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه ايلام برگزار شد