مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه ایلام برگزار شد

خانه خبرها

شامگاه 15 آذر ماه 1401 و در آستانه‌ي روز دانشجو، مراسم بزرگداشت اين روز با حضور انبوه دانشجويان و بيان مطالبات نمايندگان آنان برگزار شد.

    به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام در اين مراسم با گراميداشت ياد و خاطره شهداي دانشجوي 16 آذر 1332 و تبريک روز دانشجو يادآور شد: روز دانشجو، روز استکبارستيزي، استعمارستيري  و آمريکاستيزي است و به  تعبير مقام معظم رهبري 16 آذر متعلق به دانشجوي ضد آمريکا و ضد سلطه است.

دکتر علي‌محمدي با بيان اينکه نسل جوان و دانشجويان بايد تاريخ قبل و بعد از انقلاب اسلامي را مطالعه کرده و حوادث و رويدادهاي مهم را مورد بررسي قرار دهند، اظهار داشت: بايد با دقت سرگذشت تاريخ معاصر ايران و توطئه‌هايي که آمريکاي جنايت کار عليه ملت ايران انجام داده را بررسي کنيم، تا چهره واقعي آمريکا مدعي حقوق بشر نمايان شود.

رئيس دانشگاه ايلام، افزود: کودتاي 28 مرداد، تحميل قانون کاپيتولاسيون،حمله نظامي به طبس،  کودتاي نوژه، حمايت همه جانبه از صدام در جنگ تحميلي، تحريم اقتصادي و ممانعت از ورود دارو؛ بخشي از توطئه‌هاي آمريکاي مدعي حقوق بشر عليه ملت ايران است، که با ژست دلسوزي آمريکا براي ملت ايران در تناقض است و چهره دروغين اين رژيم را برملا مي‌کند.

دکتر علي‌محمدي تصريح کرد: در آمريکا ساليانه بيش از 1000 نفر توسط پليس با گلوله مستقيم کشته مي‌شوند، بعد رژيم آمريکا داعيه حمايت از حقوق بشر را دارد.

رئيس دانشگاه ايلام با بيان برگزاري اين مراسم با هدف گفت وگو و بيان مطالبات دانشجويان برگزار شده است، گفت: مقام معظم رهبري هم بر برگزاري چنين برنامه‌هايي تأکيد دارند و خود ايشان هم از چنين برنامه‌هايي استقبال مي‌کنند و هميشه خود را در معرض سوالات دانشجويان قرار مي‌دهند، که آزادي به معناي واقعي همين است.

دکتر علي‌محمدي يادآور شد: براي اينکه اين جلسات به نتيجه ختم شود، بايد دانشجويان عزيز با رعايت انصاف، احترام به ديگران و گوش دادن به سخن طرف مقابل، زمينه شکوفايي استعدادها و همدلي را فراهم کنند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، اظهار داشت: يکي از ضرورياتي که دانشجويان بايد به آن توجه داشته باشد، آشنايي با تاريخ پرافتخار کشور عزيزمان است، تا به خوبي اهميت روز دانشجو را درک کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمين  کريمي تبار، تأکيد کرد: زماني که انگليسي‌ها در کشور ما حاکم بودند، به خاطر قحطي که در کشور ايجاد کردند، چند ميليون تلفات جاني در کشور ايجاد شد و سيطره آنها بر کشور اين گونه بود که تمام نفت کشور را در اختيار داشتند.

امام جمعه ايلام افزود: دکتر مصدق به همراه آيت الله کاشاني براي ملي کردن نفت ايستادند، ولي دشمنان با کودتاي 28 مرداد 1332 نگذاشتند مردم از نفت کشورشان بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام کريمي تبار يادآور شد: دانشجويان آگاه، بصير و بينا به حضور نيکسون معاون رئيس جمهور آمريکا در دانشگاه اعتراض کردند، که به شهادت سه نفر از آنان در 16 آذر 1332 منتهي شد.

 نماينده ولي فقيه در استان با بيان اينکه 16 آذر نماد استکبارستيري و شهادت طلبي دانشجويان است، تأکيد کرد: دانشجويان نيروهاي پيش برنده، بصير و آگاه هستند که تحليل مي کنند و براي بصيرت افزايي و آگاهي جامعه خود نقش آفرين هستند.

امام جمعه ايلام  با بيان اينکه آمريکايي‌ها در دوره پهلوي از ملت ايران حق توحش مي‌گرفتند و بر اساس قانون کاپيتولاسيون هيچ کسي نمي‌توانست بر عليه آمريکايي‌ها در کشور اعلام جرم کند، تأکيد کرد: انقلاب اسلامي به اسارت ملت ايران پايان داد و هويت ملي، ايراني و اسلامي را احيا کرد و هَيمَنه نظام سلطه را شکست.

نماينده ولي‌فقيه در استان با تاکيد بر اينکه در حوادث اخير دشمنان سعي کردند، که بين مردم و نظام اسلامي فاصله بيندازند و فراتر از آن به سقوط نظام فکر مي‌کردند، تصريح کرد: با بصيرت مردم اين حرکت دشمنان به نتيجه نرسيد و خودشان اذعان مي‌کنند که قدرت نظام اسلامي به گونه‌اي است که نمي‌توانند با اين اغتشاشات و ناآرامي‌ها به آن خدشه‌اي وارد کنند.

در ادامه مراسم دکتر حسني معاون سياسي و امنيتي استانداري ايلام، يادآور شد: مسئولان استان در پاسخ به مطالبات مردمي و شما دانشجويان عزيز، شبانه‌روز در حال تلاش هستند و پيگيري‌هاي استاندار در مرکز در ديدار با مسئولان کشوري تداوم دارد.

معاون سياسي و امنيتي استاندار ايلام با بيان اينکه زمان شناسي جزو شاخص‌هاي اصلي دانشجويان است، گفت: دانشجويان زمان را دقيق مي‌شناسد و نسبت به تحولات و تغييرات روز واکنش نشان مي‌دهند و دانشجويان دانشگاه‌هاي مختلف استان در شرايط فعلي کشور، همه هجمه‌هاي تبليغاتي دشمنان براي از بين بردن آرامش مردم و آرامش دانشگاه‌ها، خنثي و نقش بر آب کردند و اين امر قابل تقدير است.

دکتر حسني يادآور شد: همه دانشگاه‌هاي استان ايلام از آرامش مطلوب برخوردار بودند و اين نشان دهنده بصيرت، آگاهي و دشمن‌شناسي دانشجويان است و دانشجويان استان نه بزرگي به تبليغات سنگين دشمنان دادند.

معاون سياسي و امنيتي استاندار ايلام با بيان اينکه آينده کشور در دستان پرتوان دانشجويان است، اظهار داشت: بسياري از مسئولان امروز دانشجويان ديروز بودند که با پيوند علم و معنويت در راه اعتلاي کشور تلاش کردند و گفتمان امروز دانشجويان نشان از بلوغ فکري و رشد و نبوغ اين عزيزان است و ما را اميدوار مي کند که با توجه به جمعيت بالاي دانشجويان کشور، ان شاء الله آينده‌اي اميدآفرين براي کشور رقم خواهد خورد.

دکتر حسني با اشاره به اينکه در حوزه نفت و گاز غرب تلاش هاي زيادي در راستاي استقرار مديريت مستقل اين شرکت در استان ايلام صورت گرفته است، ابراز کرد: بيش از 95درصد توليد نفت و گاز غرب کشور در استان ايلام توليد مي‌شود و اين يکي از مطالبات جدي مردم و مسئولن استان است و از زمان روي کار آمدن دولت سيزدهم به دنبال تحقق اين مطالبه هستيم.

در اين مراسم هفت تن از دانشجويان به بيان مطالبات خود پرداختند.

در پايان مراسم  از دانشجويان فعال فرهنگي و اجتماعي دانشگاه تقدير شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها