شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

همایش پیشگامان رهایی سربازان ولایت در دانشگاه ایلام برگزار گردید

همایش پیشگامان رهایی سربازان ولایت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دکتر بهرام‌نیا استاندار ایلام،  دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام، سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومینن (ع) ایلام، دکتر حسینی نیا مسئول دفاتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و جمع زیادی از دانشجویان عصر دیروز در محل سالن آیت الله حیدری برگزار گردید.

    به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در این مراسم دکتر علی محمدی رئیس دانشگاه ایلام با بیان اینکه تأسیس و بوجود آمدن نهاد بسیج با هدف حفظ نظام و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است، گفت: ویژگی این نهاد عمومی بودن و مردمی بودن آن است و اختصاص به قشر خاصی ندارد و همه جامعه اعم از استاد، دانشجو، کارمند و همه می‌توانند بسیجی باشند، چه اسمشان در دفتر بسیج ثبت شده باشد و چه نشده باشد.

دکتر علی‌محمدی تصریح کرد: صرف ثبت‌نام در لیست بسیج کسی را بسیجی نمی‌کند، آن چیزی که انسان را بسیجی می‌کند محتوا و ماهیتی است، که در  کار انسان است، که اگر در راستای دفاع و پیشرفت و رشد نظام در هر زمینه‌ای باشد، این فکر و کار ماهیت بسیجی دارد.

رئیس دانشگاه ایلام، یادآور شد: شاید اولین چیزی که از بسیج به ذهن می رسد و متأسفانه منحرف کننده است و باعث می‌شود، که گاهی بسیج را در کنار سایر تشکل‌ها ببینیم در حالی که اینطوری نیست، وجهه نظامی بودن است و تصور این است که بسیج برای دفاع از اسلام باید وارد عرصه نظامی شود.

دکتر علی‌محمدی بیان اینکه یکی از وظایف بسیج این است، که هم به آینده کشور و هم در نسل جوان و دانشجو ایجاد امید کند، اظهار داشت: یکی از راه‌های امید بخشی جوان نسبت به آینده‌ی کشور این است، که میزان پیشرفت کشور را بعد از انقلاب اسلامی بشناسیم و از آن خبر داشته باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با باین اینکه نظیر انقلاب اسلامی در هیچ جایی در دنیا وجود ندارد، گفت: امروز آنچه که بیشتر از گذشته متوجه قشر بسیج است، فریضه جهاد تبیین و عدم سکوت و بصیرت‌افزایی خواص در برابر هجمه‌های دشمنان است تا نسل جوان مغلوب تهاجم فرهنگی دشمن نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی تبار، با بیان اینکه شعار زن زندگی آزادی منشا از حزب منحط و کمونیستی کومله دارد، اظهار داشت: عمده افرادی که ناخواسته شعار وارداتی زن، زندگی، آزادی را می‌نویسند، بدون آنکه در عمق مفهوم و مبدا شعار توجه کنند و این شعار تاکنون هزینه‌های مادی و جانی زیادی بر انقلاب ما وارد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: حزب کمونیستی کومله که هیچ پایبندی به شرع و وحدانیت خداوند ندارند، مبدع شعار زن زندگی آزادی هستند و همه سپاه دشمن همسو با این حزب شعار زن زندگی آزادی را سر دادند، در حالیکه هدف آنها کرامت بخشی به زن نیست، بلکه بهره‌کشی جنسی و لذت بردن از زن است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه ریشه‌های تناور انقلاب در دنیا گسترانده شده است، تاکید کرد: امام راحل با نگاه ژرف خود برای پاسداری از انقلاب بسیج را ابداع کرد.

در ادامه مراسم دکتر بهرام نیا استاندار ایلام، با تأکید بر این نکته که همه خوبی‌ها در بسیج خلاصه شده است، گفت: بنده یک بسیجی‌ام و به بسیجی بودن خود افتخار می‌کنم.

دکتر بهرام نیا ادامه داد: از ابتدای حضور در ایلام و در زمان تصدی بعنوان استاندار ایلام، استفاده از نیروهای بومی استان اولویت نخست بنده بود و بعنوان استاندار تنها به استان آمدم و افتخار من همین است، که تلاش کردم از ظرفیت‌های و پتانسیل‌های استان استفاده کنم.

استاندار ایلام با بیان اینکه دروازه تمدن و ترقی بر پاشنه دانشگاه‌ها می‌چرخد، گفت: هر رییس دانشگاهی در استان برای حضور در برنامه‌ها و همایش‌ها بنده را دعوت کرده، بلافاصله پاسخ مثبت دادم و حضور یافتم، چرا که بنده برای علم و دانش، دانشجویان و دانشگاهیان احترام خاصی قائل هستم.
دکتر بهرام‌نیا تأکید کرد: به بسیج دانشجویی اعتقاد راسخ دارم، چرا که پیروزی ما در دفاع مقدس مرهون تفکر بسیجیان بود.

استاندار ایلام با اشاره به سخنان امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، گفت: امام (ره) این اقدام را انقلاب دوم عنوان کردند.

دکتر بهرام نیا در پایان به گوشه‌ای از دستاوردهای دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و گفت: استان ایلام که نگین تورم در کشور بود، پس از سال‌ها برای اولین بار چهار رتبه در تورم سقوط کرد، همچنین ایلام در بخش احیای واحد‌های راکد رتبه چهارم کشور، رتبه نخست ثبت اشتغال در سامانه رصد کشور و رتبه نخست پرداخت تسهیلات ازدواج را به دست آورد.

در این مراسم همچنین سردار شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام خطاب به دانشجویان اظهار داشت: به لحاظ علمی شما باید در بالاترین مرتبه قرار بگیرد، شما پاسداران آینده نظام اسلامی هستید. جوانانی که در خیابان هستند عضوی از ما هستند، تصور نشود آنها دست برتر دارند، ما می خواهیم آنها را برگردانیم.

وی افزود: انقلاب امام مستندی از عاشورا بود، عاشورا متراکم و فشرده در نیمروز زمان اتفاق افتاد، اما در انقلاب اسلامی امروز عاشوراهای متعدد را می بینیم، امروز دشمنان را می بینیم که با تمام توان به صحنه آمده اند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام عنوان کرد: امروز رسالت ما از کسانی که در زمان امام (ره) بودند سنگین‌تر است. اعتقادم این است کار شما دانشجویان بسیجی امروز از شهید فهمیده‌ها و فرزاد علی کرمی و شهید صفری‌ها و چهل هزار شهید دانش آموز و دهها دانشجوی شهید سنگین‌تر و سخت‌تر است.

وی ادامه داد: شما در یک جبهه پیچیده و در یک جنگ ترکیبی و فضای نامتقارن باید همه توانتان را بکار بگیرید و بتوانید سیستمی و با استفاده از همه ظرفیت خود در مقابل همه دشمنان بایستید، امروز جهاد شما یک جهاد همه جانبه است چون دشمن همه اهداف و ابعاد را مورد توجه قرار داده است، جنگ ترکیبی اصولاً دفاع ترکیبی می‌خواهد،

سردار شاکرمی ادامه داد: دانشجوی بسیجی که امروز در صحنه است و راه را شناخته است و مسیرهای نورانی را بلد است باید دهها دانشجوی بسیجی را با خود همراه کنید.

سردار شاکرمی بیان داشت: راه سروری بسیج خادمی شماست و اینکه شما بتوانید از همه زمینه ها برای جذب جبهه مقابل استفاده کنید.

وی تصریح کرد: نباید بلرزید، نباید بترسید، نباید کم بیاورید به لحاظ علمی شما باید در بالاترین مرتبه قرار بگیرد، آینده انقلاب اسلامی دست شماست، پاسداران آینده نظام اسلامی شما هستید نه پاسدار به معنای اینکه لباس سبز بپوشید، هر چند برخی از شما ممکن است این مسیر را برود، بلکه به معنای دفاع از همه ارزش‌های متراکم انقلاب اسلامی و این راه سختی است.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: دشمن با همه ظرفیت‌ها به صحنه آمده است، اما ما کشور ده سال گذشته نیستیم، ما هم با همه ظرفیت امروز در مقابل دشمنانمان هستیم.

سردار شاکرمی، افزود:  اینکه در خیابان‌های شهر عده‌ای از جوانان ما بیایند و شلوغ کنند ما می‌خواهیم دست برتر آنها باشند، چرا که آنها هم عضو ما هستند و ما می‌توانیم با همین‌ها گردان‌های کوثر و بیت‌المقدس و گروه‌های جهادی را بسازیم، اما امروز دشمن سوءاستفاده کرده و برخی از جوانان ما را به سمت خود آورده است، این گونه تصور نکنید که آنها در میدان بالا دست هستند، نه ما می‌خواهیم آنها را برگردانیم.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در پایان سخنان خود، گفت: امروز قدرت نظام اسلامی در دنیا در علم، فناوری و همه حوزه‌ها مثال زدنی است و شاید علت اصلی دشمنی دشمنان با ما حوزه‌های فناوری ما باشند.