همایش پیشگامان رهایی سربازان ولایت در دانشگاه ایلام برگزار گردید

خانه خبرها

همايش پيشگامان رهايي سربازان ولايت با حضور حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام، دکتر بهرام‌نيا استاندار ايلام،  دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام، سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومينن (ع) ايلام، دکتر حسيني نيا مسئول دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان و جمع زيادي از دانشجويان عصر ديروز در محل سالن آيت الله حيدري برگزار گرديد.

    به گزارش روابط عمومي دانشگاه، در اين مراسم دکتر علي محمدي رئيس دانشگاه ايلام با بيان اينکه تأسيس و بوجود آمدن نهاد بسيج با هدف حفظ نظام و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي بوده است، گفت: ويژگي اين نهاد عمومي بودن و مردمي بودن آن است و اختصاص به قشر خاصي ندارد و همه جامعه اعم از استاد، دانشجو، کارمند و همه مي‌توانند بسيجي باشند، چه اسمشان در دفتر بسيج ثبت شده باشد و چه نشده باشد.

دکتر علي‌محمدي تصريح کرد: صرف ثبت‌نام در ليست بسيج کسي را بسيجي نمي‌کند، آن چيزي که انسان را بسيجي مي‌کند محتوا و ماهيتي است، که در  کار انسان است، که اگر در راستاي دفاع و پيشرفت و رشد نظام در هر زمينه‌اي باشد، اين فکر و کار ماهيت بسيجي دارد.

رئيس دانشگاه ايلام، يادآور شد: شايد اولين چيزي که از بسيج به ذهن مي رسد و متأسفانه منحرف کننده است و باعث مي‌شود، که گاهي بسيج را در کنار ساير تشکل‌ها ببينيم در حالي که اينطوري نيست، وجهه نظامي بودن است و تصور اين است که بسيج براي دفاع از اسلام بايد وارد عرصه نظامي شود.

دکتر علي‌محمدي بيان اينکه يکي از وظايف بسيج اين است، که هم به آينده کشور و هم در نسل جوان و دانشجو ايجاد اميد کند، اظهار داشت: يکي از راه‌هاي اميد بخشي جوان نسبت به آينده‌ي کشور اين است، که ميزان پيشرفت کشور را بعد از انقلاب اسلامي بشناسيم و از آن خبر داشته باشيم.

در ادامه حجت‌الاسلام و المسلمين اله نور کريمي تبار نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام با باين اينکه نظير انقلاب اسلامي در هيچ جايي در دنيا وجود ندارد، گفت: امروز آنچه که بيشتر از گذشته متوجه قشر بسيج است، فريضه جهاد تبيين و عدم سکوت و بصيرت‌افزايي خواص در برابر هجمه‌هاي دشمنان است تا نسل جوان مغلوب تهاجم فرهنگي دشمن نشود.

حجت‌الاسلام و المسلمين کريمي تبار، با بيان اينکه شعار زن زندگي آزادي منشا از حزب منحط و کمونيستي کومله دارد، اظهار داشت: عمده افرادي که ناخواسته شعار وارداتي زن، زندگي، آزادي را مي‌نويسند، بدون آنکه در عمق مفهوم و مبدا شعار توجه کنند و اين شعار تاکنون هزينه‌هاي مادي و جاني زيادي بر انقلاب ما وارد کرد.

نماينده ولي فقيه در استان يادآور شد: حزب کمونيستي کومله که هيچ پايبندي به شرع و وحدانيت خداوند ندارند، مبدع شعار زن زندگي آزادي هستند و همه سپاه دشمن همسو با اين حزب شعار زن زندگي آزادي را سر دادند، در حاليکه هدف آنها کرامت بخشي به زن نيست، بلکه بهره‌کشي جنسي و لذت بردن از زن است.

امام جمعه ايلام با بيان اينکه ريشه‌هاي تناور انقلاب در دنيا گسترانده شده است، تاکيد کرد: امام راحل با نگاه ژرف خود براي پاسداري از انقلاب بسيج را ابداع کرد.

در ادامه مراسم دکتر بهرام نيا استاندار ايلام، با تأکيد بر اين نکته که همه خوبي‌ها در بسيج خلاصه شده است، گفت: بنده يک بسيجي‌ام و به بسيجي بودن خود افتخار مي‌کنم.

دکتر بهرام نيا ادامه داد: از ابتداي حضور در ايلام و در زمان تصدي بعنوان استاندار ايلام، استفاده از نيروهاي بومي استان اولويت نخست بنده بود و بعنوان استاندار تنها به استان آمدم و افتخار من همين است، که تلاش کردم از ظرفيت‌هاي و پتانسيل‌هاي استان استفاده کنم.

استاندار ايلام با بيان اينکه دروازه تمدن و ترقي بر پاشنه دانشگاه‌ها مي‌چرخد، گفت: هر رييس دانشگاهي در استان براي حضور در برنامه‌ها و همايش‌ها بنده را دعوت کرده، بلافاصله پاسخ مثبت دادم و حضور يافتم، چرا که بنده براي علم و دانش، دانشجويان و دانشگاهيان احترام خاصي قائل هستم.
دکتر بهرام‌نيا تأکيد کرد: به بسيج دانشجويي اعتقاد راسخ دارم، چرا که پيروزي ما در دفاع مقدس مرهون تفکر بسيجيان بود.

استاندار ايلام با اشاره به سخنان امام (ره) در تسخير لانه جاسوسي آمريکا در تهران، گفت: امام (ره) اين اقدام را انقلاب دوم عنوان کردند.

دکتر بهرام نيا در پايان به گوشه‌اي از دستاوردهاي دولت سيزدهم در استان اشاره کرد و گفت: استان ايلام که نگين تورم در کشور بود، پس از سال‌ها براي اولين بار چهار رتبه در تورم سقوط کرد، همچنين ايلام در بخش احياي واحد‌هاي راکد رتبه چهارم کشور، رتبه نخست ثبت اشتغال در سامانه رصد کشور و رتبه نخست پرداخت تسهيلات ازدواج را به دست آورد.

در اين مراسم همچنين سردار شاکرمي فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام خطاب به دانشجويان اظهار داشت: به لحاظ علمي شما بايد در بالاترين مرتبه قرار بگيرد، شما پاسداران آينده نظام اسلامي هستيد. جواناني که در خيابان هستند عضوي از ما هستند، تصور نشود آنها دست برتر دارند، ما مي خواهيم آنها را برگردانيم.

وي افزود: انقلاب امام مستندي از عاشورا بود، عاشورا متراکم و فشرده در نيمروز زمان اتفاق افتاد، اما در انقلاب اسلامي امروز عاشوراهاي متعدد را مي بينيم، امروز دشمنان را مي بينيم که با تمام توان به صحنه آمده اند.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) ايلام عنوان کرد: امروز رسالت ما از کساني که در زمان امام (ره) بودند سنگين‌تر است. اعتقادم اين است کار شما دانشجويان بسيجي امروز از شهيد فهميده‌ها و فرزاد علي کرمي و شهيد صفري‌ها و چهل هزار شهيد دانش آموز و دهها دانشجوي شهيد سنگين‌تر و سخت‌تر است.

وي ادامه داد: شما در يک جبهه پيچيده و در يک جنگ ترکيبي و فضاي نامتقارن بايد همه توانتان را بکار بگيريد و بتوانيد سيستمي و با استفاده از همه ظرفيت خود در مقابل همه دشمنان بايستيد، امروز جهاد شما يک جهاد همه جانبه است چون دشمن همه اهداف و ابعاد را مورد توجه قرار داده است، جنگ ترکيبي اصولاً دفاع ترکيبي مي‌خواهد،

سردار شاکرمي ادامه داد: دانشجوي بسيجي که امروز در صحنه است و راه را شناخته است و مسيرهاي نوراني را بلد است بايد دهها دانشجوي بسيجي را با خود همراه کنيد.

سردار شاکرمي بيان داشت: راه سروري بسيج خادمي شماست و اينکه شما بتوانيد از همه زمينه ها براي جذب جبهه مقابل استفاده کنيد.

وي تصريح کرد: نبايد بلرزيد، نبايد بترسيد، نبايد کم بياوريد به لحاظ علمي شما بايد در بالاترين مرتبه قرار بگيرد، آينده انقلاب اسلامي دست شماست، پاسداران آينده نظام اسلامي شما هستيد نه پاسدار به معناي اينکه لباس سبز بپوشيد، هر چند برخي از شما ممکن است اين مسير را برود، بلکه به معناي دفاع از همه ارزش‌هاي متراکم انقلاب اسلامي و اين راه سختي است.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام يادآور شد: دشمن با همه ظرفيت‌ها به صحنه آمده است، اما ما کشور ده سال گذشته نيستيم، ما هم با همه ظرفيت امروز در مقابل دشمنانمان هستيم.

سردار شاکرمي، افزود:  اينکه در خيابان‌هاي شهر عده‌اي از جوانان ما بيايند و شلوغ کنند ما مي‌خواهيم دست برتر آنها باشند، چرا که آنها هم عضو ما هستند و ما مي‌توانيم با همين‌ها گردان‌هاي کوثر و بيت‌المقدس و گروه‌هاي جهادي را بسازيم، اما امروز دشمن سوءاستفاده کرده و برخي از جوانان ما را به سمت خود آورده است، اين گونه تصور نکنيد که آنها در ميدان بالا دست هستند، نه ما مي‌خواهيم آنها را برگردانيم.

فرمانده سپاه اميرالمومنين (ع) استان ايلام در پايان سخنان خود، گفت: امروز قدرت نظام اسلامي در دنيا در علم، فناوري و همه حوزه‌ها مثال زدني است و شايد علت اصلي دشمني دشمنان با ما حوزه‌هاي فناوري ما باشند.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها