شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و بانوان عضو هیأت علمی برگزار گردید

به مناسبت میلاد با سعادت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت هفته زن و به همت دفتر مشاور رئیس در امور بانوان و دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، نشست هم‌اندیشی دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام و بانوان عضو هیأت علمی با عنوان «رسالت بانوان نخبه در عصر حاضر» صبح دیروز در محل سالن فرزانگان برگزار گردید.

  به گزارش روابط عمومی، دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه ایلام در این نشست با بیان اینکه ماهیت و حقیقت زن و مرد یکی است و در هدف از خلقت هم برابر هستند، اظهار داشت: هدف از خلقت زن و مرد، آزمایش و امتحان و احاطه علمی بر همه امور عالم است.

دکتر علی‌محمدی تصریح کرد: هر چند طبق آیات و روایات، ماهیت و ذات زن و مرد برابر است، اما به لحاظ تفاوت‌های که در ساختار جسمی و روحی آنها وجود دارد، لذا وظایفشان در بسیاری از موارد متفاوت است.

رئیس دانشگاه ایلام با اشاره به شرایط خاص کشور و توطئه‌های پیدا و پنهان دشمنان علیه انقلاب اسلامی و تأثیرگذاری فضای مجازی بر ذهن و افکار نوجوانان و جوانان، یادآور شد: انتظار جامعه از شما این است، که این نسل را که سرگردان بین واقعیات و تخیلات است، دریابید، چه به لحاظ فکر و اندیشه، چه به لحاظ اعتقادی، چه به لحاظ رفتاری، چه به لحاظ کنش و واکنش و باعث تحول و رشد آنها شوید.

دکتر علی‌محمدی وظیف مهم دیگر بانوان نخبه را اهتمام به جهاد تبیین دانست و گفت: نسل جوان نیاز دارد، که پیشرفت‌های نظام برای آنها به درستی تبیین گردد و لذا انتظار می‌رود بانوان عضو هیأت علمی با مطالعه به تبیین صحیح مسائل دینی، سیاسی و اجتماعی بپردازند و کارهای بزرگی که بعد از انقلاب اسلامی انجام گرفته است را معرفی کنند.

در ادامه این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با تأکید بر جایگاه ویژه بانوان در جامعه اسلامی، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند: «اگر زنان نبودند، انسانیت معنا پیدا نمی‌کرد»، که این تعبیر نشانه نوع نگاه مترقی انقلاب اسلامی به زنان و نقش آنان در جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدوی راد، نقش آفرینی در حوزه علم و دانشگاه را یکی از بسترهای مهم برای فعالیت زنان دانست و گفت: بانوان با حس مادرانه‌ای که دارند، می‌توانند در بحث شاگردپروری نقش محوری داشته باشند.

در ادامه بانوان حاضر در نشست به بیان سئوالات، پیشنهادات و نظرات مورد نظر خود پرداختند و دکتر علی‌محمدی نیز پاسخ‌های لازم را ارائه کردند.