نشست هم‌اندیشی رئیس دانشگاه ایلام و بانوان عضو هیأت علمی برگزار گردید

خانه خبرها

به مناسبت ميلاد با سعادت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت هفته زن و به همت دفتر مشاور رئيس در امور بانوان و دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه، نشست هم‌انديشي دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام و بانوان عضو هيأت علمي با عنوان «رسالت بانوان نخبه در عصر حاضر» صبح ديروز در محل سالن فرزانگان برگزار گرديد.

  به گزارش روابط عمومي، دکتر علي‌محمدي رئيس دانشگاه ايلام در اين نشست با بيان اينکه ماهيت و حقيقت زن و مرد يکي است و در هدف از خلقت هم برابر هستند، اظهار داشت: هدف از خلقت زن و مرد، آزمايش و امتحان و احاطه علمي بر همه امور عالم است.

دکتر علي‌محمدي تصريح کرد: هر چند طبق آيات و روايات، ماهيت و ذات زن و مرد برابر است، اما به لحاظ تفاوت‌هاي که در ساختار جسمي و روحي آنها وجود دارد، لذا وظايفشان در بسياري از موارد متفاوت است.

رئيس دانشگاه ايلام با اشاره به شرايط خاص کشور و توطئه‌هاي پيدا و پنهان دشمنان عليه انقلاب اسلامي و تأثيرگذاري فضاي مجازي بر ذهن و افکار نوجوانان و جوانان، يادآور شد: انتظار جامعه از شما اين است، که اين نسل را که سرگردان بين واقعيات و تخيلات است، دريابيد، چه به لحاظ فکر و انديشه، چه به لحاظ اعتقادي، چه به لحاظ رفتاري، چه به لحاظ کنش و واکنش و باعث تحول و رشد آنها شويد.

دکتر علي‌محمدي وظيف مهم ديگر بانوان نخبه را اهتمام به جهاد تبيين دانست و گفت: نسل جوان نياز دارد، که پيشرفت‌هاي نظام براي آنها به درستي تبيين گردد و لذا انتظار مي‌رود بانوان عضو هيأت علمي با مطالعه به تبيين صحيح مسائل ديني، سياسي و اجتماعي بپردازند و کارهاي بزرگي که بعد از انقلاب اسلامي انجام گرفته است را معرفي کنند.

در ادامه اين نشست حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد مسئول دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه با تأکيد بر جايگاه ويژه بانوان در جامعه اسلامي، يادآور شد: مقام معظم رهبري فرموده‌اند: «اگر زنان نبودند، انسانيت معنا پيدا نمي‌کرد»، که اين تعبير نشانه نوع نگاه مترقي انقلاب اسلامي به زنان و نقش آنان در جامعه است.

حجت‌الاسلام و المسلمين مهدوي راد، نقش آفريني در حوزه علم و دانشگاه را يکي از بسترهاي مهم براي فعاليت زنان دانست و گفت: بانوان با حس مادرانه‌اي که دارند، مي‌توانند در بحث شاگردپروري نقش محوري داشته باشند.

در ادامه بانوان حاضر در نشست به بيان سئوالات، پيشنهادات و نظرات مورد نظر خود پرداختند و دکتر علي‌محمدي نيز پاسخ‌هاي لازم را ارائه کردند.

 

 

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها