شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

مردم و مسئولان برای خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی دشمنان هوشیار باشند

حجت‌الاسلام و المسلمین سراج امام جمعه موقت ایلام و رئیس دانشکده الهیات و اسلامی دانشگاه ایلام، گفت: تا موقعی که ملت ایران در برابر دشمن ایستاده است، فتنه‌های دشمنان تمامی ندارد و می‌طلبد مردم و مسئولان همواره برای خنثی کردن توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی دشمنان هوشیاری خود را حفظ کنند.

 

  به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حجت‌الاسلام و المسلمین شمس الله سراج در جمع نمازگزاران جمعه ایلام، اظهار کرد: در ولادت‌ها، اعیاد و مراسم شادی مربوط به اهل بیت علیهم‌السلام، باید بصورت معقول و مشروع به شادی اهتمام جدی داشته باشیم. 

رئیس دانشکده الهیات و اسلامی دانشگاه ایلام، افزود: جامعه ما نیاز به شادی دارد، به ویژه رسانه‌های جمعی و صدا و سیما و افرادی که می‌توانند برنامه‌های شاد را برگزار کنند، اقدام کنند تا جوانان و فرزندان ما ببینند، که همانطوری که در عزاداری‌ها سنگ تمام گذاشته می‌شود در شادی‌های اهل بیت علیهم‌السلام نیز همین گونه است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سراج با محکومیت حرکت منزجرانه نشریه فرانسوی شارلی ابدو، اظهار کرد: این نشریه یک نشریه طنز کاریکاتوری است، که طرفدار چندانی در فرانسه ندارد و یکی از راهکارهای این نشریه برای سر و صدا کردن و جلب توجه، توهین به مقدسات اسلام است و برای ادامه حیات خود نیاز به جلب توجه دارد، در جامعه فرانسه که جامعه‌ای پر از دروغ و نفاق است، دروغ‌ترین حرف دنیا همین دموکراسی و آزادی در فرانسه است.

دانشیار دانشگاه ایلام، ابراز کرد: در همین فرانسه کافی است، که ده خط در باره هلوکاست بنویسند، زندانی می‌کنند و جریمه می‌کنند و می‌گویند، که هلوکاست خط قرمز است، آزادی فقط برای یک قشر خاص است، باغ اروپا واقعا اینجوری نیست، که آزادی و دموکراسی در آن وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سراج با اشاره به تظاهرات مردم ایلام در محکومیت این اقدام شنیع نشریه فرانسوی، یادآور شد: مردم ما در شهرهای مختلف این اقدام نشریه فرانسوی را محکوم کرده‌اند و این نشان دهنده حساسیت ملت ما به مقدسات اسلامی است.

امام جمعه موقت ایلام با اشاره به محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در 22 دی ماه و دیدار با جامعه مداحان کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، که22 دی ماه به انقلاب اسلامی هویت دینی داد و مردم قم برای دین قیام کردند و مسأله دین را احیا کردند، ایشان در دیدار با جامعه مداحان فرمودند، که از دشمن غافل نباشید، در این قضایای اخیر فکر نکنیم، که دشمن عقب نشسته است، دشمن از موقعی که این فتنه از بین رفت برای فتنه‌ای دیگر خود را آماده می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سراج، افزود: مردم پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده‌اند و دشمن به دنبال ضربه‌زدن به نظام اسلامی است، تا موقعی که ملت ایران در برابر دشمن ایستاده است، این فتنه‌ها و توطئه‌ها ادامه دارد و به فضل الهی، این فتنه‌ها یکی پس از دیگری از بین خواهد رفت.

رئیس دانشکده الهیات و اسلامی دانشگاه ایلام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدارها، بر پرهیز از اختلاف در بین تمام اقشار مختلف مردم و به روز بودن تأکید کردند، مدیریتی که در جامعه ما است باید به روز باشد و سال‌های آتی را برنامه‌ریزی کند، لذا به روز بودن برگ برنده نظام اسلامی است.

امام جمعه موقت ایلام با تأکید بر کنترل قیمت‌ها در سطح بازار، گفت: در مدیریت‌ها می‌شود تورم را کنترل کرد و باید نظام مالیاتی، کشاورزی، روابط تجاری را در مسیر صحیح قرار داد، طرح مالیاتی عایدی سرمایه که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، اگر تصویب شود و به درستی به اجرا درآید بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.