شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تشریح عملکرد مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه

اشاره:

    آقای جهانبخش خورانی مدیر امور اداری و  پشتیبانی دانشگاه در سال  1375 در دانشگاه استخدام گردید و در سمتهای مسئول خدمات مالی، مسئول حراست دانشجویی، مسئول انتظانات، مسئول انبار مرکزی، رئیس اداره تدارکات، معاون مدیر امور اداری و پشتیبانی و سرانجام مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه از مهر ماه 94 تاکنون به فعالیت پرداخته است.

   به گزارش روابط عمومی دانشگاه، آقای جهانبخش خورانی مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه در توضیح وظایف محوله این مدیریت بیان داشت: برنامه ریزی در جهت تأمین نیروی انسانی مورد نیاز دانشگاه با توجه به تشکیلات تفصیلی، اجرای قوانین و مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل های اداری، استخدامی تشکیلات وزارت علوم، نظارت بر حسن انجام اقدامات جاری واحدهای تابعه، اتخاذ تصمیم در مورد برنامه های کار واحدهای تابعه و ایجاد هماهنگی بین آنها، نظارت و انجام کلیه امور خدماتی و ترابری و انجام سایر امور محوله طبق دستورات مافوق از وظابف اصلی مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه است و واحدهایی شامل: اداره تأسیسات، اداره تدارکات، اداره کارگزینی و رفاه، اداره خدمات و نقلیه، انبار مرکزی، مجتمع رفاهی تهران، مجتمع رفاهی شمال و دبیر خانه مرکزی زیر نظر این مدیریت فعالیت می نمایند.

   آقای خورانی در باره فعالیت های این مدیریت در مدت 2 سال گذشته اظهار داشت: برای تسریع در انجام فعالیت ها و خدمات حوزه ذیل مجموعه مدیریت پشتیبانی و منابع انسانی دانشگاه،سعی برآن شد افرادی باتجربه، باانگیزه،  امین  و کار بلد  برای این واحدها انتخاب شوند تا بتوانیم مجموعه وظایف محوله و همچنین مأموریت های ارجاعی از طرف ریاست محترم دانشگاه و  معاونت محترم پشتیبانی و منابع انسانی و درخواست های ارجاع شده از طرف معاونت ها و دانشکده ها را به خوبی انجام دهیم، تا رضایت  مندی مدیریت دانشگاه، اعضای هیات علمی، کارکنان و ارباب رجوع را فراهم نماییم.

    مدیر امور اداری و پشتیبانی افزود: مدیریت اداری و پشتیبانی دانشگاه، در تمامی برنامه ها و فعالیت های انجام شده دانشگاه از قبیل برگزاری مراسمات، همایش ها، گردهمایی ها، کارگاهها، جشنها، جلسات، بازدید مقامات کشوری و استانی، افتتاحیه ها، کلنگ زنی پروژه های عمرانی و ...  با تمام توان به کمک پرداخته و قسمت اعظم کار اجرایی و تدارکاتی مربوط به موارد فوق الذکر را انجام داده است که در اینجا لازم می دانم از زحمات تمامی همکارانم در حوزه های زیر مجموعه کمال قدردانی را داشته باشم.

    آقای خورانی درباره عملکرد رفاهی این مدیریت برای کارکنان گفت: در دانشگاه  چهار دسته کارمند شامل کارکنان رسمی وپیمانی، قراردادی، شرکتی و حجمی داریم که برای هر یک از این گروها در حد توان خدماتی را ارائه کرده ایم، که ملاک برای ما قانون است و تمام درخواست های کارکنان در زمینه های مختلف که مطابق قانون بوده است را انجام داده ایم، که به صورت اختصار می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

1-بر اساس بخشنامه هیات دولت و وزارت علوم تعداد 25 تن  از کارکنان قراردادی که دارای کارنامه قبولی در آزمون استخدام ادواری بودند به استخدام پیمانی تبدیل وضعیت یافتند و دانشگاه ایلام بعنوان اولین دانشگاه کشور  در 27 اسفند  و در آخرین روزهای سال 95 حکم کارگزینی این افراد را صادر کرد.

2-برای تمامی کارکنانی که در این مدت موفق به اخذ مدرک تحصیلی شده اند (دیپلم، فوق دیپلم، لیسانس و فوق لیسانس) بر اساس بخشنامه های مصوب مدرک آنان اعمال شده که حدود        140  مورد در این زمینه انجام گرفته است.

3- بر اساس قوانین مصوب تعداد   25 تن  از کارکنان رسمی - آزمایشی به رسمی قطعی تبدیل وضعیت یافتند.

4- تمامی کارکنان رسمی و پیمانی که بر اساس بخش نامه های مصوب شرایط ارتقاء به مرحله بالاتر را دارا بوده اند، ارتقاء یافته اند که حدود 56  مورد بوده است.

5-برای رفاه و آسایش کارکنان و همچنین اعضای هیأت علمی،  قرارداد هایی با فروشگاه های رفاه، اعتماد فرهنگیان، سناتور، دیپلمات، زاگرس پوش و جامه و مطهری  منعقد شده تا کارکنان  و اعضای هیات علمی بتوانند خریدهای مورد نیاز  خود را به صورت اقساط تهیه نمایند.

5- تعداد 18 نفر از کارکنان قراردادی که بعد از سال 1390 تبدیل وضعیت یافته اند، متأسفانه چون فاقد مجوز استخدامی در هیات امناء بودند، سازمان مدیریت از صدور شناسه کارمندی برای اینان خودداری کرد که با رایزنی و پیگیری های مستمر انجام شده و اهتمام ویژه ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم پشتیبانی و منابع انسانی مجوز هیات امناء برای این عزیزان اخذ شد و از طریق سامانه کارکنان ایران اطلاعات آنان ثبت  و  شناسه کارمندی برای آنان صادر گردید.

6-برای اولین بار  و به عنوان اولین دانشگاه به استناد ماده 56 آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیات علمی  اقدام به باز خرید  مرخصی کارکنان قراردادی در سنوات 93، 94 و 95 گردید و تمامی مبلغ مربوطه به حساب آنان واریز شد.

7- برای اولین بار و به عنوان یکی از اولین دانشگاه های کشور مدرک کارشناسی ارشد کارکنان قراردادی اعمال گردید.

8- برای سامان دادن به ورزش کارکنان و  برای تشویق آنان به ورزش؛ کمیته های ورزش کارکنان (کوهنوردی، فوتسال، والیبال و شنا­) فعال گردید که این چهار کمیته در این مدت کم فعالیت ها و برنامه های خوب و متنوعی را اجراء کرده اند که خوشبختانه با استقبال مناسب کارکنان مواجه شده است.

9- برای کارکنان خواهر دانشگاه، گل گشت و اردوهای مختلفی به نقاط مختلف استان و خارج استان برگزار گردید.

10-برای تسهیل در امور اداری و کارگزینی کارکنان و اعضای هیات علمی تمام پرونده های کارگزینی کارکنان و اعضای هیات علمی در سال 95 به صورت الکترونیکی درآمد.

11-تعداد 5 مورد بیمه بدون نام برای دانشگاه تهیه گردید تا در صورت بروز حادثه ای برای کارکنان  مورد استفاده قرار گیرد.

12- در خصوص نیروهای تحت پوشش شرکتهای خدماتی برای اولین بار فرایند واگذاری و انجام مناقصه در فروردین ماه هر سال انجام می گیرد و ضریب افزایش حقوق اعلام شده برای آنان اعمال می گردد.

13- برای اولین بار در سال 95 با پی گیری های انجام شده و همچنین نظر مثبت و اهتمام ریاست محترم دانشگاه و معاون محترم پشتیبانی و منابع انسانی باز خرید مانده مرخصی کارکنان تحت پوشش شرکتهای خدماتی انجام گرفت و به حساب آنان واریز شد.

   آقای خورانی در ادامه به موضع راه اندازی کمیته تشریفات دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت:  در راستای برگزاری بهتر مراسمات و فعالیتها در  سال 95 کمیته تشریفات دانشگاه تشکیل گردید، که انجام برنامه ریزی، اسکان و برگزاری همایش ها،  نشستها، سخنرانیها، مراسمها، بازدیدها و گردهمایی ها را بر عهده دارد و لباس فرم برای اعضای این کمیته تهیه گردید.

  مدیر امور اداری دانشگاه درباره عملکرد اداره تدارکات اظهار داشت: تا کنون حسابداری اداره تدارکات به صورت سنتی و دستی انجام می گرفت که مشکلات خاص خود را داشت و برای سرعت دادن به کار حسابداری، نرم افزار حسابداری برای این اداره خریداری شد، که باعث افزایش بهره وری شده است.

   آقای خورانی به وضعیت مجتمع رفاهی دانشگاه در تهران و شمال اشاره کرد و گفت:  با بررسی های انجام شده مشخص شد که مجتمع رفاهی شمال و تهران نیازمند تعمیرات و بازسازی است، که با مذاکرات و پی گیریهای انجام شده تعمیرات، بازسازی و تجهیز این دو مجتمع انجام گرفت.

  مدیر امور اداری دانشگاه در پایان سخنان خود به انتخابش  به عنوان دبیر مدیران امور اداری دانشگاههای منطقه پنج کشور پرداخت و اظهار کرد:  در دی ماه 95 در نشست شورای  مدیران امور اداری و پشیبانی دانشگاه منطقه 5 کشور در کرمانشاه  اینجانب به عنوان دبیر این شورا انتخاب شدم که حکم مربوطه از طرف دکتر امید معاون وقت پشتیبانی و منابع انسانی وزارت علوم صادر گردید.

تشريح عملکرد مديريت امور اداري و پشتيباني دانشگاه