تشریح عملکرد مدیریت امور اداری و پشتیبانی دانشگاه

خانه خبرها
تشريح عملکرد مديريت امور اداري و پشتيباني دانشگاه

اشاره:

    آقاي جهانبخش خوراني مدير امور اداري و  پشتيباني دانشگاه در سال  1375 در دانشگاه استخدام گرديد و در سمتهاي مسئول خدمات مالي، مسئول حراست دانشجويي، مسئول انتظانات، مسئول انبار مرکزي، رئيس اداره تدارکات، معاون مدير امور اداري و پشتيباني و سرانجام مديريت امور اداري و پشتيباني دانشگاه از مهر ماه 94 تاکنون به فعاليت پرداخته است.

   به گزارش روابط عمومي دانشگاه، آقاي جهانبخش خوراني مدير امور اداري و پشتيباني دانشگاه در توضيح وظايف محوله اين مديريت بيان داشت: برنامه ريزي در جهت تأمين نيروي انساني مورد نياز دانشگاه با توجه به تشکيلات تفصيلي، اجراي قوانين و مقررات، آيين نامه ها و دستورالعمل هاي اداري، استخدامي تشکيلات وزارت علوم، نظارت بر حسن انجام اقدامات جاري واحدهاي تابعه، اتخاذ تصميم در مورد برنامه هاي کار واحدهاي تابعه و ايجاد هماهنگي بين آنها، نظارت و انجام کليه امور خدماتي و ترابري و انجام ساير امور محوله طبق دستورات مافوق از وظابف اصلي مديريت امور اداري و پشتيباني دانشگاه است و واحدهايي شامل: اداره تأسيسات، اداره تدارکات، اداره کارگزيني و رفاه، اداره خدمات و نقليه، انبار مرکزي، مجتمع رفاهي تهران، مجتمع رفاهي شمال و دبير خانه مرکزي زير نظر اين مديريت فعاليت مي نمايند.

   آقاي خوراني در باره فعاليت هاي اين مديريت در مدت 2 سال گذشته اظهار داشت: براي تسريع در انجام فعاليت ها و خدمات حوزه ذيل مجموعه مديريت پشتيباني و منابع انساني دانشگاه،سعي برآن شد افرادي باتجربه، باانگيزه،  امين  و کار بلد  براي اين واحدها انتخاب شوند تا بتوانيم مجموعه وظايف محوله و همچنين مأموريت هاي ارجاعي از طرف رياست محترم دانشگاه و  معاونت محترم پشتيباني و منابع انساني و درخواست هاي ارجاع شده از طرف معاونت ها و دانشکده ها را به خوبي انجام دهيم، تا رضايت  مندي مديريت دانشگاه، اعضاي هيات علمي، کارکنان و ارباب رجوع را فراهم نماييم.

    مدير امور اداري و پشتيباني افزود: مديريت اداري و پشتيباني دانشگاه، در تمامي برنامه ها و فعاليت هاي انجام شده دانشگاه از قبيل برگزاري مراسمات، همايش ها، گردهمايي ها، کارگاهها، جشنها، جلسات، بازديد مقامات کشوري و استاني، افتتاحيه ها، کلنگ زني پروژه هاي عمراني و ...  با تمام توان به کمک پرداخته و قسمت اعظم کار اجرايي و تدارکاتي مربوط به موارد فوق الذکر را انجام داده است که در اينجا لازم مي دانم از زحمات تمامي همکارانم در حوزه هاي زير مجموعه کمال قدرداني را داشته باشم.

    آقاي خوراني درباره عملکرد رفاهي اين مديريت براي کارکنان گفت: در دانشگاه  چهار دسته کارمند شامل کارکنان رسمي وپيماني، قراردادي، شرکتي و حجمي داريم که براي هر يک از اين گروها در حد توان خدماتي را ارائه کرده ايم، که ملاک براي ما قانون است و تمام درخواست هاي کارکنان در زمينه هاي مختلف که مطابق قانون بوده است را انجام داده ايم، که به صورت اختصار مي توان به موارد ذيل اشاره کرد:

1-بر اساس بخشنامه هيات دولت و وزارت علوم تعداد 25 تن  از کارکنان قراردادي که داراي کارنامه قبولي در آزمون استخدام ادواري بودند به استخدام پيماني تبديل وضعيت يافتند و دانشگاه ايلام بعنوان اولين دانشگاه کشور  در 27 اسفند  و در آخرين روزهاي سال 95 حکم کارگزيني اين افراد را صادر کرد.

2-براي تمامي کارکناني که در اين مدت موفق به اخذ مدرک تحصيلي شده اند (ديپلم، فوق ديپلم، ليسانس و فوق ليسانس) بر اساس بخشنامه هاي مصوب مدرک آنان اعمال شده که حدود        140  مورد در اين زمينه انجام گرفته است.

3- بر اساس قوانين مصوب تعداد   25 تن  از کارکنان رسمي - آزمايشي به رسمي قطعي تبديل وضعيت يافتند.

4- تمامي کارکنان رسمي و پيماني که بر اساس بخش نامه هاي مصوب شرايط ارتقاء به مرحله بالاتر را دارا بوده اند، ارتقاء يافته اند که حدود 56  مورد بوده است.

5-براي رفاه و آسايش کارکنان و همچنين اعضاي هيأت علمي،  قرارداد هايي با فروشگاه هاي رفاه، اعتماد فرهنگيان، سناتور، ديپلمات، زاگرس پوش و جامه و مطهري  منعقد شده تا کارکنان  و اعضاي هيات علمي بتوانند خريدهاي مورد نياز  خود را به صورت اقساط تهيه نمايند.

5- تعداد 18 نفر از کارکنان قراردادي که بعد از سال 1390 تبديل وضعيت يافته اند، متأسفانه چون فاقد مجوز استخدامي در هيات امناء بودند، سازمان مديريت از صدور شناسه کارمندي براي اينان خودداري کرد که با رايزني و پيگيري هاي مستمر انجام شده و اهتمام ويژه رياست محترم دانشگاه و معاون محترم پشتيباني و منابع انساني مجوز هيات امناء براي اين عزيزان اخذ شد و از طريق سامانه کارکنان ايران اطلاعات آنان ثبت  و  شناسه کارمندي براي آنان صادر گرديد.

6-براي اولين بار  و به عنوان اولين دانشگاه به استناد ماده 56 آيين نامه استخدامي اعضاي غير هيات علمي  اقدام به باز خريد  مرخصي کارکنان قراردادي در سنوات 93، 94 و 95 گرديد و تمامي مبلغ مربوطه به حساب آنان واريز شد.

7- براي اولين بار و به عنوان يکي از اولين دانشگاه هاي کشور مدرک کارشناسي ارشد کارکنان قراردادي اعمال گرديد.

8- براي سامان دادن به ورزش کارکنان و  براي تشويق آنان به ورزش؛ کميته هاي ورزش کارکنان (کوهنوردي، فوتسال، واليبال و شنا­) فعال گرديد که اين چهار کميته در اين مدت کم فعاليت ها و برنامه هاي خوب و متنوعي را اجراء کرده اند که خوشبختانه با استقبال مناسب کارکنان مواجه شده است.

9- براي کارکنان خواهر دانشگاه، گل گشت و اردوهاي مختلفي به نقاط مختلف استان و خارج استان برگزار گرديد.

10-براي تسهيل در امور اداري و کارگزيني کارکنان و اعضاي هيات علمي تمام پرونده هاي کارگزيني کارکنان و اعضاي هيات علمي در سال 95 به صورت الکترونيکي درآمد.

11-تعداد 5 مورد بيمه بدون نام براي دانشگاه تهيه گرديد تا در صورت بروز حادثه اي براي کارکنان  مورد استفاده قرار گيرد.

12- در خصوص نيروهاي تحت پوشش شرکتهاي خدماتي براي اولين بار فرايند واگذاري و انجام مناقصه در فروردين ماه هر سال انجام مي گيرد و ضريب افزايش حقوق اعلام شده براي آنان اعمال مي گردد.

13- براي اولين بار در سال 95 با پي گيري هاي انجام شده و همچنين نظر مثبت و اهتمام رياست محترم دانشگاه و معاون محترم پشتيباني و منابع انساني باز خريد مانده مرخصي کارکنان تحت پوشش شرکتهاي خدماتي انجام گرفت و به حساب آنان واريز شد.

   آقاي خوراني در ادامه به موضع راه اندازي کميته تشريفات دانشگاه اشاره کرد و بيان داشت:  در راستاي برگزاري بهتر مراسمات و فعاليتها در  سال 95 کميته تشريفات دانشگاه تشکيل گرديد، که انجام برنامه ريزي، اسکان و برگزاري همايش ها،  نشستها، سخنرانيها، مراسمها، بازديدها و گردهمايي ها را بر عهده دارد و لباس فرم براي اعضاي اين کميته تهيه گرديد.

  مدير امور اداري دانشگاه درباره عملکرد اداره تدارکات اظهار داشت: تا کنون حسابداري اداره تدارکات به صورت سنتي و دستي انجام مي گرفت که مشکلات خاص خود را داشت و براي سرعت دادن به کار حسابداري، نرم افزار حسابداري براي اين اداره خريداري شد، که باعث افزايش بهره وري شده است.

   آقاي خوراني به وضعيت مجتمع رفاهي دانشگاه در تهران و شمال اشاره کرد و گفت:  با بررسي هاي انجام شده مشخص شد که مجتمع رفاهي شمال و تهران نيازمند تعميرات و بازسازي است، که با مذاکرات و پي گيريهاي انجام شده تعميرات، بازسازي و تجهيز اين دو مجتمع انجام گرفت.

  مدير امور اداري دانشگاه در پايان سخنان خود به انتخابش  به عنوان دبير مديران امور اداري دانشگاههاي منطقه پنج کشور پرداخت و اظهار کرد:  در دي ماه 95 در نشست شوراي  مديران امور اداري و پشيباني دانشگاه منطقه 5 کشور در کرمانشاه  اينجانب به عنوان دبير اين شورا انتخاب شدم که حکم مربوطه از طرف دکتر اميد معاون وقت پشتيباني و منابع انساني وزارت علوم صادر گرديد.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها