شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

دکتر علی اکبری: رشد 300 درصدی اعتبارهای پژوهشی دانشگاه در سال جاری/ ردیف استخدام هیات علمی از هفت نفر به 20 نفر در سال افزایش یافت

     دکتر  علی اکبری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه اولین همایش بین المللی ریزگردها در دانشگاه چمران اهواز برگزار شده است، اظهار کرد: دانشگاه های متعددی برای برگزاری دومین همایش متقاضی بودند که از میان آنها دانشگاه ایلام مورد موافقت سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

    رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه در حال تدارک و برنامه ریزی برگزاری این همایش هستیم، یادآور شد: زمان دقیق برگزاری همایش هنوز مشخص نیست اما به احتمال زیاد در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار شود.

رشد 300 درصدی اعتبارهای پژوهشی دانشگاه در سال جاری

     رئیس دانشگاه گفت: میزان اعتبارهای پژوهشی این دانشگاه رشد بسیار خوبی داشته؛ به طوری که اعتبار پژوهشی دانشگاه در سال جاری بیش از 300 درصد افزایش یافته است.

     دکتر علی اکبری اظهار کرد: افزایش اعتبارهای پژوهشی ظرفیت دانشگاه برای حمایت از طرح های علمی و پژوهشی را ارتقا داده است.

     رئیس دانشگاه تاکید کرد: علاوه بر این مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه نیز بازتعریف شده و هم اکنون نسبت به پذیرش واحدهای فناور جدید در این مرکز و حمایت از این واحدها اقدام می شود.

     رئیس دانشگاه یادآور شد: مجموعه فعالیت ها در حوزه پژوهشی باعث شد؛ نخستین جشنواره ایده های ثروت ساز با حمایت دستگاه های اجرایی و پژوهشگران با موفقیت در این دانشگاه برگزار شود که در نتیجه آن 70 ایده قابل سرمایه گذاری به دست آمد.

     دکتر علی اکبری اضافه کرد: همچنین برای نخستین بار مقدمات برگزاری 2 استارت آپ در حوزه های فناوری اطلاعات و گردشگری در این دانشگاه فراهم شد که توانست در تغییر مسیر اشتغال تحصیلکردگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی رویکرد جدیدی را به جامعه معرفی کند.

آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در ردیف 10 آزمایشگاه برتر کشور

     رئیس دانشگاه با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید و با حضور وزیر علوم، آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در قالب 23 آزمایشگاه تخصصی تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است، گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه هم اکنون در ردیف 10 آزمایشگاه مرکزی برتر کشور قرار دارد

     دکتر علی اکبری اظهار کرد: با توجه به اینکه زمینه توسعه استان در حوزه نفت و گاز است؛ با استفاده از کمک 60 میلیارد ریالی وزارت نفت سه آزمایشگاه فوق تخصصی حوزه نفت در دانشگاه تجهیز شده است و که در حال رایزنی برای استفاده از ظرفیت این آزمایشگاه ها در میدان های نفتی استان هستیم.

     دکتر علی اکبری یادآور شد: همچنین هفت کارگاه در حوزه الکترونیک، مکانیک و مهندسی شیمی در دانشکده فنی مهندسی راه اندازی و تجهیز شده است.

    دکتر علی اکبری تاکید کرد: ظرفیت اینترنت دانشگاه نیز به عنوان یکی از مهمترین زیرساخت های پژوهشی ارتقا یافته و فیبر نوری دانشگاه از 2 کلیومتر به 2/6 کیلومتر افزایش یافته است.

     رئیس دانشگاه گفت:  فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه که در چند سال گذشته به تعطیلی کشیده شده بود؛ دوباره در دستور کار گرفته که برای سال جاری سهیمه این دانشگاه به شش نفر رسیده است

     وی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت فرصت های علمی و مطالعاتی برای اعضای هیات علمی دانشگاه با هدف ارتقا سطح پژوهش ها و طرح های علمی به سطح بین المللی در دستور کار قرار گرفته است.

**تحصیلکردگان بومی برای جذب هیات علمی در اولویت هستند

    رئیس دانشگاه با بیان اینکه در جذب هیات علمی استفاده از نخبگان و شایستگان و افراد دارای قابلیت خاص آموزشی و پژوهشی مد نظر است، گفت: تحصیلکردگان بومی که دارای این شرایط باشند برای جذب در هیات علمی دانشگاه در اولویت قرار دارند.

    دکتر علی اکبری اضافه کرد: در شرایط پذیرش هیات علمی نخبگی، سرآمدی، وضعیت تحصیلی متناسب، دانشگاه محل تحصیل قابل قبول و رزومه پژوهشی مناسب مدنظر است اما در عین حال بومی بودن به عنوان یک شاخص مثبت در نظر گرفته خواهد شد.

    دکتر علی اکبری تاکید کرد: استخدام هیات علمی ضعیف در تراز دانشگاه  نیست و به طور قطع در جذب هیات علمی از ظرفیت تحصیلکردگان نخبه و شایسته ایلامی بیشتر استفاده خواهد شد.

**ردیف استخدام هیات علمی از هفت نفر به 20 نفر در سال افزایش یافت

     رئیس دانشگاه گفت: در سال های گذشته ردیف های جذب هیات علمی اختصاص یافته به این دانشگاه تنها هفت نفر در سال بود که در دولت تدبیر و امید به 20 نفر در سال افزایش یافته است که امیدواریم این ظرفیت در سال های آینده نیز حفظ شود.

    دکتر علی اکبری با بیان اینکه یکی از اقدامات ویژه تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه تا سال 1400 است، یادآور شد: هم اکنون نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 30 است که امیدواریم تا پایان برنامه به نسبت یک به 22 رسیده و به استاندارد کشوری نزدیک شویم.

     دکتر علی اکبری تاکید کرد: در 2 سال گذشته حل مشکل اعضای هیات علمی که از نظر استخدامی فاقد ردیف بودند در اولویت قرار گرفت که با افزایش ردیف استخدامی دانشگاه این مشکل تا حدودی برطرف شد.

 

دکتر علي اکبري: رشد 300 درصدي اعتبارهاي پژوهشي دانشگاه در سال جاري/ رديف استخدام هيات علمي از هفت نفر به 20 نفر در سال افزايش يافت