دکتر علی اکبری: رشد 300 درصدی اعتبارهای پژوهشی دانشگاه در سال جاری/ ردیف استخدام هیات علمی از هفت نفر به 20 نفر در سال افزایش یافت

خانه خبرها
دکتر علي اکبري: رشد 300 درصدي اعتبارهاي پژوهشي دانشگاه در سال جاري/ رديف استخدام هيات علمي از هفت نفر به 20 نفر در سال افزايش يافت

     دکتر  علي اکبري در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه اولين همايش بين المللي ريزگردها در دانشگاه چمران اهواز برگزار شده است، اظهار کرد: دانشگاه هاي متعددي براي برگزاري دومين همايش متقاضي بودند که از ميان آنها دانشگاه ايلام مورد موافقت سازمان حفاظت محيط زيست قرار گرفت.

    رئيس دانشگاه با اشاره به اينکه در حال تدارک و برنامه ريزي برگزاري اين همايش هستيم، يادآور شد: زمان دقيق برگزاري همايش هنوز مشخص نيست اما به احتمال زياد در ارديبهشت ماه سال آينده برگزار شود.

رشد 300 درصدي اعتبارهاي پژوهشي دانشگاه در سال جاري

     رئيس دانشگاه گفت: ميزان اعتبارهاي پژوهشي اين دانشگاه رشد بسيار خوبي داشته؛ به طوري که اعتبار پژوهشي دانشگاه در سال جاري بيش از 300 درصد افزايش يافته است.

     دکتر علي اکبري اظهار کرد: افزايش اعتبارهاي پژوهشي ظرفيت دانشگاه براي حمايت از طرح هاي علمي و پژوهشي را ارتقا داده است.

     رئيس دانشگاه تاکيد کرد: علاوه بر اين مرکز رشد و کارآفريني دانشگاه نيز بازتعريف شده و هم اکنون نسبت به پذيرش واحدهاي فناور جديد در اين مرکز و حمايت از اين واحدها اقدام مي شود.

     رئيس دانشگاه يادآور شد: مجموعه فعاليت ها در حوزه پژوهشي باعث شد؛ نخستين جشنواره ايده هاي ثروت ساز با حمايت دستگاه هاي اجرايي و پژوهشگران با موفقيت در اين دانشگاه برگزار شود که در نتيجه آن 70 ايده قابل سرمايه گذاري به دست آمد.

     دکتر علي اکبري اضافه کرد: همچنين براي نخستين بار مقدمات برگزاري 2 استارت آپ در حوزه هاي فناوري اطلاعات و گردشگري در اين دانشگاه فراهم شد که توانست در تغيير مسير اشتغال تحصيلکردگان و فارغ التحصيلان دانشگاهي رويکرد جديدي را به جامعه معرفي کند.

آزمايشگاه مرکزي دانشگاه در رديف 10 آزمايشگاه برتر کشور

     رئيس دانشگاه با بيان اينکه در دولت تدبير و اميد و با حضور وزير علوم، آزمايشگاه مرکزي دانشگاه در قالب 23 آزمايشگاه تخصصي تجهيز شده و به بهره برداري رسيده است، گفت: آزمايشگاه مرکزي دانشگاه هم اکنون در رديف 10 آزمايشگاه مرکزي برتر کشور قرار دارد

     دکتر علي اکبري اظهار کرد: با توجه به اينکه زمينه توسعه استان در حوزه نفت و گاز است؛ با استفاده از کمک 60 ميليارد ريالي وزارت نفت سه آزمايشگاه فوق تخصصي حوزه نفت در دانشگاه تجهيز شده است و که در حال رايزني براي استفاده از ظرفيت اين آزمايشگاه ها در ميدان هاي نفتي استان هستيم.

     دکتر علي اکبري يادآور شد: همچنين هفت کارگاه در حوزه الکترونيک، مکانيک و مهندسي شيمي در دانشکده فني مهندسي راه اندازي و تجهيز شده است.

    دکتر علي اکبري تاکيد کرد: ظرفيت اينترنت دانشگاه نيز به عنوان يکي از مهمترين زيرساخت هاي پژوهشي ارتقا يافته و فيبر نوري دانشگاه از 2 کليومتر به 2/6 کيلومتر افزايش يافته است.

     رئيس دانشگاه گفت:  فرصت مطالعاتي اساتيد دانشگاه که در چند سال گذشته به تعطيلي کشيده شده بود؛ دوباره در دستور کار گرفته که براي سال جاري سهيمه اين دانشگاه به شش نفر رسيده است

     وي تاکيد کرد: استفاده از ظرفيت فرصت هاي علمي و مطالعاتي براي اعضاي هيات علمي دانشگاه با هدف ارتقا سطح پژوهش ها و طرح هاي علمي به سطح بين المللي در دستور کار قرار گرفته است.

**تحصيلکردگان بومي براي جذب هيات علمي در اولويت هستند

    رئيس دانشگاه با بيان اينکه در جذب هيات علمي استفاده از نخبگان و شايستگان و افراد داراي قابليت خاص آموزشي و پژوهشي مد نظر است، گفت: تحصيلکردگان بومي که داراي اين شرايط باشند براي جذب در هيات علمي دانشگاه در اولويت قرار دارند.

    دکتر علي اکبري اضافه کرد: در شرايط پذيرش هيات علمي نخبگي، سرآمدي، وضعيت تحصيلي متناسب، دانشگاه محل تحصيل قابل قبول و رزومه پژوهشي مناسب مدنظر است اما در عين حال بومي بودن به عنوان يک شاخص مثبت در نظر گرفته خواهد شد.

    دکتر علي اکبري تاکيد کرد: استخدام هيات علمي ضعيف در تراز دانشگاه  نيست و به طور قطع در جذب هيات علمي از ظرفيت تحصيلکردگان نخبه و شايسته ايلامي بيشتر استفاده خواهد شد.

**رديف استخدام هيات علمي از هفت نفر به 20 نفر در سال افزايش يافت

     رئيس دانشگاه گفت: در سال هاي گذشته رديف هاي جذب هيات علمي اختصاص يافته به اين دانشگاه تنها هفت نفر در سال بود که در دولت تدبير و اميد به 20 نفر در سال افزايش يافته است که اميدواريم اين ظرفيت در سال هاي آينده نيز حفظ شود.

    دکتر علي اکبري با بيان اينکه يکي از اقدامات ويژه تدوين برنامه استراتژيک دانشگاه تا سال 1400 است، يادآور شد: هم اکنون نسبت استاد به دانشجو در اين دانشگاه يک به 30 است که اميدواريم تا پايان برنامه به نسبت يک به 22 رسيده و به استاندارد کشوري نزديک شويم.

     دکتر علي اکبري تاکيد کرد: در 2 سال گذشته حل مشکل اعضاي هيات علمي که از نظر استخدامي فاقد رديف بودند در اولويت قرار گرفت که با افزايش رديف استخدامي دانشگاه اين مشکل تا حدودي برطرف شد.

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها