شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

وزیر علوم: 52 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند

    به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر محمد فرهادی در جمع خبرنگاران در کاشان از جمله برنامه های دولت تدبیر و امید در آموزش عالی را پیگیری و هماهنگی جهت تسهیل پذیرش و جذب دانشجویان خارجی در کشور بیان کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت موجود در دانشگاه ها اقداماتی در قالب انعقاد تفاهم نامه با کشورهای خارجی و هماهنگی‌های لازم با وزارت خانه‌های کشور و امور خارجه و سایر ارگان‌های مربوطه انجام شده تا پذیرش دانشجویان خارجی در دانشگاه های کشور تسهیل شود.

     دکترفرهادی به پذیرش حدود 5 هزار دانشجوی خارجی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با جذب این تعداد دانشجوی خارجی مجموع آن‌ها به 52 هزار دانشجو می‌رسد که در مقاطع تحصیلی مختلف از کارشناسی تا دکتری در دانشگاه‌های کشور پذیرفته شده‌اند.

      وی همچنین تقویت و تامین زیرساخت‌های علمی و تجهیز آزمایشگاه ها را از دیگر اقدامات وزارت علوم بیان کرد وگفت: ده مرکز آزمایشگاه مرکزی منطقه‌ای با اعتباری در قالب بودجه ریالی و ارزی پیش بینی شده است تا آزمایشگاه ها تجهیز شوند.

   وی به ارائه تسهیلات به دانشجویان دکتری نیز خبر داد و گفت: دانشجویان دکتری ما نیز تسهیلاتی در قالب وام‌های دانشجویی به میزان بالغ بر 110 میلیارد تومان در سال جاری دریافت می کنند و می‌توانند از هم اکنون ثبت نام کنند وهمچنین دانشجویان دکتری هر سه ماه یک بار بالغ بر دو میلیون تومان تسهیلات دریافت خواهند کرد.

     وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزایش رشته های بین رشته ای را از دیگر فعالیت های وزارت علوم عنوان کرد و افزود: برخی از مراحل طرح آمایش آموزش عالی نیز انجام شده و برخی دیگر نیز در حال انجام است.

     وی با بیان اینکه همه دانشجویان ما در رشته‌های کاربردی، عملی، فنی و مهندسی باید دوره‌های کارآموزی را طی کنند، اذعان داشت: تعداد واحدهای درسی دانشجویان کاربردی، عملی، فنی و مهندسی اضافه شده و باید حداقل 6 واحد در واحدهای صنعتی دوره آموزشی عملی بگذرانند.

     دکتر فرهادی خاطر نشان کرد: برای تعدادی از دانشجویان کارآموزی و فرصت مطالعاتی دربخش صنعت فراهم شده و بیش از 60 شرکت و واحد صنعتی اعلام آمادکی کرده اند که استادان و دانشجویان، فرصت های مطالعاتی خود را در این شرکت های صنعتی بگذرانند.

     وزیر علوم ایجاد شرکت های دانش بنیان در دانشگاه ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: با صدور ابلاغیه‌ای دانشگاه ها می توانند شرکت‌های دانش بنیان احداث کنند و وجود مرکز نوآوری و تجاری سازی دانشگاه کاشان نیز نمونه‌ای از این شرکت‌های دانش بنیان است و انتظار می‌رود سالانه 5  الی 6 هزار نفر فارغ التحصیل در این مراکز مشغول به کار شوند.

    

وزير علوم: 52 هزار دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي ايران مشغول به تحصيل هستند