وزیر علوم: 52 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های ایران مشغول به تحصیل هستند

خانه خبرها
وزير علوم: 52 هزار دانشجوي خارجي در دانشگاه هاي ايران مشغول به تحصيل هستند

    به گزارش روابط عمومي وزارت علوم، دکتر محمد فرهادي در جمع خبرنگاران در کاشان از جمله برنامه هاي دولت تدبير و اميد در آموزش عالي را پيگيري و هماهنگي جهت تسهيل پذيرش و جذب دانشجويان خارجي در کشور بيان کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفيت موجود در دانشگاه ها اقداماتي در قالب انعقاد تفاهم نامه با کشورهاي خارجي و هماهنگي‌هاي لازم با وزارت خانه‌هاي کشور و امور خارجه و ساير ارگان‌هاي مربوطه انجام شده تا پذيرش دانشجويان خارجي در دانشگاه هاي کشور تسهيل شود.

     دکترفرهادي به پذيرش حدود 5 هزار دانشجوي خارجي در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با جذب اين تعداد دانشجوي خارجي مجموع آن‌ها به 52 هزار دانشجو مي‌رسد که در مقاطع تحصيلي مختلف از کارشناسي تا دکتري در دانشگاه‌هاي کشور پذيرفته شده‌اند.

      وي همچنين تقويت و تامين زيرساخت‌هاي علمي و تجهيز آزمايشگاه ها را از ديگر اقدامات وزارت علوم بيان کرد وگفت: ده مرکز آزمايشگاه مرکزي منطقه‌اي با اعتباري در قالب بودجه ريالي و ارزي پيش بيني شده است تا آزمايشگاه ها تجهيز شوند.

   وي به ارائه تسهيلات به دانشجويان دکتري نيز خبر داد و گفت: دانشجويان دکتري ما نيز تسهيلاتي در قالب وام‌هاي دانشجويي به ميزان بالغ بر 110 ميليارد تومان در سال جاري دريافت مي کنند و مي‌توانند از هم اکنون ثبت نام کنند وهمچنين دانشجويان دکتري هر سه ماه يک بار بالغ بر دو ميليون تومان تسهيلات دريافت خواهند کرد.

     وزير علوم تحقيقات و فناوري افزايش رشته هاي بين رشته اي را از ديگر فعاليت هاي وزارت علوم عنوان کرد و افزود: برخي از مراحل طرح آمايش آموزش عالي نيز انجام شده و برخي ديگر نيز در حال انجام است.

     وي با بيان اينکه همه دانشجويان ما در رشته‌هاي کاربردي، عملي، فني و مهندسي بايد دوره‌هاي کارآموزي را طي کنند، اذعان داشت: تعداد واحدهاي درسي دانشجويان کاربردي، عملي، فني و مهندسي اضافه شده و بايد حداقل 6 واحد در واحدهاي صنعتي دوره آموزشي عملي بگذرانند.

     دکتر فرهادي خاطر نشان کرد: براي تعدادي از دانشجويان کارآموزي و فرصت مطالعاتي دربخش صنعت فراهم شده و بيش از 60 شرکت و واحد صنعتي اعلام آمادکي کرده اند که استادان و دانشجويان، فرصت هاي مطالعاتي خود را در اين شرکت هاي صنعتي بگذرانند.

     وزير علوم ايجاد شرکت هاي دانش بنيان در دانشگاه ها را مورد تاکيد قرار داد و گفت: با صدور ابلاغيه‌اي دانشگاه ها مي توانند شرکت‌هاي دانش بنيان احداث کنند و وجود مرکز نوآوري و تجاري سازي دانشگاه کاشان نيز نمونه‌اي از اين شرکت‌هاي دانش بنيان است و انتظار مي‌رود سالانه 5  الي 6 هزار نفر فارغ التحصيل در اين مراکز مشغول به کار شوند.

    

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها