شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

شکوه دانشگاه ایلام در انتخابات ریاست جمهوری 96

    بعد از تعطیلات عید نوروز فعالیت های انتخاباتی در سطح کشور شروع شد که در اردیبهشت ماه این رقابت به اوج خود رسید، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه در سطح بالایی در این رقابت انتخاباتی شرکت داشتند، که اقدامات صورت گرفته در قالب برگزاری جلسات، تریبون آزاد، مراسمات، مباحثات و نقد های صورت گرفته؛ تجلی شکوه دانشگاه ایلام بود.  

     شکوه در لغت به معنای بزرگی، جلال، جلوه، شوکت و هیبت است و بخاطر اینکه مدیریت دانشگاه ایلام با درایت، آرامش و اقتدار و با رعایت قانون  توانست شعار «زنده باد مخالف من» را محقق کند  و یکی از سربلند ترین دوره های خود را سپری کند، برای همین  می توان ادعا کرد که انتخابات29 اردیبهشت ماه ریاست جمهوری تجلی شکوه دانشگاه ایلام بود. در صحت این ادعا می توان اشاره کرد که:

1-در دانشگاه ایلام دو جریان اصولگرا و اصلاح طلب در بین اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان طرفداران خاص خود را دارند  که از صحنه گردانان اصلی رقابت های انتخاباتی در استان ایلام هستند که این امر در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت نیز صادق بود و سه گروه اعضای هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان  در سطح عالی با مشارکت در ستاد اصولگرایان حامی حجت الاسلام رئیسی و ستاد اعتدالیون و اصلاح طلبان حامی دکتر روحانی، حضور فعال داشتند و هیچ منع یا مخاطره ای برای کسی در دانشگاه به وجود نیامد.

2-اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه با نشاط و شادابی­ و با اعتماد به منش مدیریت دانشگاه فعالیت داشتند.

3-مدیریت دانشگاه به تشکلهای دانشجویی منتقد دولت یازدهم یعنی دولت مورد علاقه اش، اجازه داد دولت را نقد کنند؛ هر چه دوست دارند بر علیه دولت مورد علاقه اش حرف بزنند، تریبون  آزاد با عنوان اولین رئیس جمهور یک مرحله ای اجرا کنند،  مراسم ترحیم دولت یازدهم را برگزار نمایند، نمایشگاه عکس، فیلم و غیره بر علیه دولت برگزار نمایند.

4-در  فضای مجازی اعضای هیأت علمی و کارکنان و دانشجویان که در بعضی گروهها رئیس دانشگاه و معاونین ایشان عضو بودند، گفتگوها، بحثها و نقد های طولانی و چالشی بین طرفدران دو رقیب اصلی صورت گرفت و گاه تندترین انتقادات نسبت به دولت یازدهم انجام شد؛ اما هیچ واکنشی از طرف مدیریت دانشگاه صورت نگرفت و فقط نظاره گر بودند، فقط یک بار  در گروه کارکنان که تنش بین طرفین خیلی بالا گرفت، رئیس دانشگاه پیام داد و همه را به حفظ آرامش و تداوم رفاقت ها و دوستی ها دعوت کرد.

5-مجموعه فعالیت­ های سه گروه در قالب تریبون آزاد، برگزاری سخنرانی، مصاحبه، فعالیت در فضای مجازی، حضور در میتینگ­ ها، حضور در ستادها و .... نقش اساسی در گرم شدن فضای انتخاباتی استان داشت.

نکته مهم اینکه همزمان با فعالیت های انتخاباتی؛ امورات دانشگاه به خوبی پیش رفت و حتی در دو روز  مانده به برگزاری انتخابات، دانشگاه میزبان  مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم بود و توانست امتیازات خوبی جهت توسعه فضاهای ورزشی دانشگاه به دست آورد.

  حاصل کلام اینکه  چون مدیریت دانشگاه توانست شعار «زنده باد مخالف من» را محقق کند و حامیان کاندید رقیب دولت مورد علاقه اش؛ با نشاط و شادابی و بدون هیچ منعی فعالیت کنند و  همزمان امورات دانشگاه نیز به خوبی پیش برود، موجبات شکوه دانشگاه در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت  را فراهم آورد که تجربه ای منحصر به فرد است که دانشگاه ها و سازمانهای دیگر در سطح استان و کشور می توانند از آن استفاده نمایند.

 

 

شکوه دانشگاه ايلام در انتخابات رياست جمهوري 96