شکوه دانشگاه ایلام در انتخابات ریاست جمهوری 96

خانه خبرها
شکوه دانشگاه ايلام در انتخابات رياست جمهوري 96

    بعد از تعطيلات عيد نوروز فعاليت هاي انتخاباتي در سطح کشور شروع شد که در ارديبهشت ماه اين رقابت به اوج خود رسيد، اعضاي هيأت علمي، کارکنان و دانشجويان دانشگاه در سطح بالايي در اين رقابت انتخاباتي شرکت داشتند، که اقدامات صورت گرفته در قالب برگزاري جلسات، تريبون آزاد، مراسمات، مباحثات و نقد هاي صورت گرفته؛ تجلي شکوه دانشگاه ايلام بود.  

     شکوه در لغت به معناي بزرگي، جلال، جلوه، شوکت و هيبت است و بخاطر اينکه مديريت دانشگاه ايلام با درايت، آرامش و اقتدار و با رعايت قانون  توانست شعار «زنده باد مخالف من» را محقق کند  و يکي از سربلند ترين دوره هاي خود را سپري کند، براي همين  مي توان ادعا کرد که انتخابات29 ارديبهشت ماه رياست جمهوري تجلي شکوه دانشگاه ايلام بود. در صحت اين ادعا مي توان اشاره کرد که:

1-در دانشگاه ايلام دو جريان اصولگرا و اصلاح طلب در بين اعضاي هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان طرفداران خاص خود را دارند  که از صحنه گردانان اصلي رقابت هاي انتخاباتي در استان ايلام هستند که اين امر در انتخابات رياست جمهوري 29 ارديبهشت نيز صادق بود و سه گروه اعضاي هيأت علمي، دانشجويان و کارکنان  در سطح عالي با مشارکت در ستاد اصولگرايان حامي حجت الاسلام رئيسي و ستاد اعتداليون و اصلاح طلبان حامي دکتر روحاني، حضور فعال داشتند و هيچ منع يا مخاطره اي براي کسي در دانشگاه به وجود نيامد.

2-اعضاي هيأت علمي، کارکنان و دانشجويان دانشگاه با نشاط و شادابي­ و با اعتماد به منش مديريت دانشگاه فعاليت داشتند.

3-مديريت دانشگاه به تشکلهاي دانشجويي منتقد دولت يازدهم يعني دولت مورد علاقه اش، اجازه داد دولت را نقد کنند؛ هر چه دوست دارند بر عليه دولت مورد علاقه اش حرف بزنند، تريبون  آزاد با عنوان اولين رئيس جمهور يک مرحله اي اجرا کنند،  مراسم ترحيم دولت يازدهم را برگزار نمايند، نمايشگاه عکس، فيلم و غيره بر عليه دولت برگزار نمايند.

4-در  فضاي مجازي اعضاي هيأت علمي و کارکنان و دانشجويان که در بعضي گروهها رئيس دانشگاه و معاونين ايشان عضو بودند، گفتگوها، بحثها و نقد هاي طولاني و چالشي بين طرفدران دو رقيب اصلي صورت گرفت و گاه تندترين انتقادات نسبت به دولت يازدهم انجام شد؛ اما هيچ واکنشي از طرف مديريت دانشگاه صورت نگرفت و فقط نظاره گر بودند، فقط يک بار  در گروه کارکنان که تنش بين طرفين خيلي بالا گرفت، رئيس دانشگاه پيام داد و همه را به حفظ آرامش و تداوم رفاقت ها و دوستي ها دعوت کرد.

5-مجموعه فعاليت­ هاي سه گروه در قالب تريبون آزاد، برگزاري سخنراني، مصاحبه، فعاليت در فضاي مجازي، حضور در ميتينگ­ ها، حضور در ستادها و .... نقش اساسي در گرم شدن فضاي انتخاباتي استان داشت.

نکته مهم اينکه همزمان با فعاليت هاي انتخاباتي؛ امورات دانشگاه به خوبي پيش رفت و حتي در دو روز  مانده به برگزاري انتخابات، دانشگاه ميزبان  مدير کل تربيت بدني وزارت علوم بود و توانست امتيازات خوبي جهت توسعه فضاهاي ورزشي دانشگاه به دست آورد.

  حاصل کلام اينکه  چون مديريت دانشگاه توانست شعار «زنده باد مخالف من» را محقق کند و حاميان کانديد رقيب دولت مورد علاقه اش؛ با نشاط و شادابي و بدون هيچ منعي فعاليت کنند و  همزمان امورات دانشگاه نيز به خوبي پيش برود، موجبات شکوه دانشگاه در انتخابات رياست جمهوري 29 ارديبهشت  را فراهم آورد که تجربه اي منحصر به فرد است که دانشگاه ها و سازمانهاي ديگر در سطح استان و کشور مي توانند از آن استفاده نمايند.

 

 

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها