شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

برگزار همایش تدوین سند آمایش استان در دانشگاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومی، جلسه مقدماتی طرح تدوین سند آمایش استان با حضور دکتر محمد علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، دکتر سید اسکندر صیدایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، فرمانداران، اعضاء هیأت علمی، مدیران و مسئولین ادارات دولتی در دانشگاه ایلام برگزار شد.

 

رئیس دانشگاه ایلام: علم آکادمیک باید در صحنه اجرا قرار گیرد و پاسخگوی نیازهای جامعه در عمل باشد

 

دکترمحمد علی‌اکبری، رئیس دانشگاه ایلام در این جلسه بیان داشت: از انجا که در انجام کارهای  بدون مبنای مشترک تجربه خوبی نداریم، اینجا جمع شده ایم تا با ادبیات مشترک کار مشترک انجام دهیم.

وی اضافه کرد: دولتی بر سر کار آمده است که مدعی دانش بنیان بودن را دارد و تنها فضیلتش ابتناء امور بر خرد و اندیشه و گردش نخبگان است و این اتفاق بسیار خوبی است.

دکتر علی‌اکبری با اشاره به اجرای سه برنامه بزرگ در استان افزود: برای اجرایی کردن این برنامه ها به نحو مطلوب، باید تمام دانش استان را بسیج کرده و به اندیشه هایی که در راستای توسعه استان طرح و برنامه مدون دارند قدرت بروز و ظهور داده شود.

رئیس دانشگاه ایلام،گفت: همه باید در حوزه پژوهش و دانش به نحوی عمل کنیم تا با استفاده از تمام ظرفیت و داشته های خود، در آینده پشیمان نشویم که چرا از توانایی هایمان به درستی استفاده نکردیم.

دکترعلی‌اکبری با بیان اینکه دانشگاه ایلام به چند دلیل وطیفه خود می داند در این عرصه حضور مؤثر داشته باشد، اظهار داشت: وجود رشته هایی متناسب با نیاز استان و توانایی ها و ظرفیت های آن، تجربه و تدوین برنامه های مدون در استان و خارج از استان، و عملکرد دانشگاه در ارتباط با صنعت و حوزه اجرا از جمله مواردی است که دانشگاه را برای حضور در این عرصه ترغیب می کند.

وی تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه توسط دانشگاهیان و دانشجویان را درسطح ملی از جمله عملکرد دانشگاه در این حوزه دانست و گفت: دانشگاه ایلام، بنا به وظیفه و مرجعیت علمی و پژوهشی و آموزشی استان، آمادگی دارد علاوه بر نیروی انسانی کارآمد و متخصص تجربه آکادمیک خود را نیز در این زمینه ارائه نماید.

دکتر علی‌اکبری به هماهنگی میان رؤسای دانشگاه های استان و ارتباط آنان با دانشگاه مادر و همچنین همراهی مدیران استانی اشاره کرد و یادآور شد: مدیران ما در این دولت دانشگاهی و دانشگاه دیده هستند لذا در بسیاری موارد با یکدیگردارای فهم مشترک بوده و از تخصص و تجربه آنان در زمینه اجرای درست و منطقی این برنامه ها استقبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه هر جای ایران تجربه دانشگاهی مورد نیاز باشد مسئولیت انتقال همه تجربه های آکادمیک را انجام خواهیم داد، تصریح کرد: مأموریت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ایلام است که از طرف وزارت علوم اتاق فکری را تشکیل دهد تا بتواند به نمایندگی از دولت مأموریت محوله را بدرستی انجام دهد.

رئیس دانشگاه ایلام، با بیان اینکه علم آکادمیک باید در صحنه اجرا قرار گیرد، تأکید کرد: امروز دیگر علم موجود در کلاس و کتابخانه؛ آن علمی نیست که کشور به آن نیاز دارد، لذا علمی کارآمد است که بتواند پاسخگوی نیازهای جامعه در صحنه عمل و اجرا باشد.

وی تجربه گرانقدر مدیران اجرایی و دانش دانشگاهیان را لازمه اجرای برنامه های توسعه ای در استان دانست و بیان داشت: دانشگاه ایلام به عنوان گرانیگاه علم و پزوهش استان مایل است در خدمت مغز برنامه ریزی استان قرار گیرد و از هیچ تلاشی برای ارائه خدمت در این مسیر فروگذار نخواهد کرد.

دکترصیدایی و ددکتر مهدی‌زاده سخنرانان دیگر این جلسه بودند.

شایان ذکر است پس از برگزاری این جلسه  کتابخانه مرکزی دانشگاه میزبان پنل‌ها این همایش بود که رئیس دانشگاه ایلام، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و معاون پژوهش وفناوری دانشگاه از روند برگزاری این نشست‌های تخصصی بازدید بعمل آوردند.

برگزار همايش تدوين سند آمايش استان در دانشگاه برگزار همايش تدوين سند آمايش استان در دانشگاه برگزار همايش تدوين سند آمايش استان در دانشگاه برگزار همايش تدوين سند آمايش استان در دانشگاه برگزار همايش تدوين سند آمايش استان در دانشگاه برگزار همايش تدوين سند آمايش استان در دانشگاه