برگزار همایش تدوین سند آمایش استان در دانشگاه

خانه خبرها
برگزار همايش تدوين سند آمايش استان در دانشگاه

به گزارش خبرنگار روابط عمومي، جلسه مقدماتي طرح تدوين سند آمايش استان با حضور دکتر محمد علي‌اکبري رئيس دانشگاه ايلام، دکتر سيد اسکندر صيدايي رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان، فرمانداران، اعضاء هيأت علمي، مديران و مسئولين ادارات دولتي در دانشگاه ايلام برگزار شد.

 

رئيس دانشگاه ايلام: علم آکادميک بايد در صحنه اجرا قرار گيرد و پاسخگوي نيازهاي جامعه در عمل باشد

 

دکترمحمد علي‌اکبري، رئيس دانشگاه ايلام در اين جلسه بيان داشت: از انجا که در انجام کارهاي  بدون مبناي مشترک تجربه خوبي نداريم، اينجا جمع شده ايم تا با ادبيات مشترک کار مشترک انجام دهيم.

وي اضافه کرد: دولتي بر سر کار آمده است که مدعي دانش بنيان بودن را دارد و تنها فضيلتش ابتناء امور بر خرد و انديشه و گردش نخبگان است و اين اتفاق بسيار خوبي است.

دکتر علي‌اکبري با اشاره به اجراي سه برنامه بزرگ در استان افزود: براي اجرايي کردن اين برنامه ها به نحو مطلوب، بايد تمام دانش استان را بسيج کرده و به انديشه هايي که در راستاي توسعه استان طرح و برنامه مدون دارند قدرت بروز و ظهور داده شود.

رئيس دانشگاه ايلام،گفت: همه بايد در حوزه پژوهش و دانش به نحوي عمل کنيم تا با استفاده از تمام ظرفيت و داشته هاي خود، در آينده پشيمان نشويم که چرا از توانايي هايمان به درستي استفاده نکرديم.

دکترعلي‌اکبري با بيان اينکه دانشگاه ايلام به چند دليل وطيفه خود مي داند در اين عرصه حضور مؤثر داشته باشد، اظهار داشت: وجود رشته هايي متناسب با نياز استان و توانايي ها و ظرفيت هاي آن، تجربه و تدوين برنامه هاي مدون در استان و خارج از استان، و عملکرد دانشگاه در ارتباط با صنعت و حوزه اجرا از جمله مواردي است که دانشگاه را براي حضور در اين عرصه ترغيب مي کند.

وي تدوين برنامه استراتژيک دانشگاه توسط دانشگاهيان و دانشجويان را درسطح ملي از جمله عملکرد دانشگاه در اين حوزه دانست و گفت: دانشگاه ايلام، بنا به وظيفه و مرجعيت علمي و پژوهشي و آموزشي استان، آمادگي دارد علاوه بر نيروي انساني کارآمد و متخصص تجربه آکادميک خود را نيز در اين زمينه ارائه نمايد.

دکتر علي‌اکبري به هماهنگي ميان رؤساي دانشگاه هاي استان و ارتباط آنان با دانشگاه مادر و همچنين همراهي مديران استاني اشاره کرد و يادآور شد: مديران ما در اين دولت دانشگاهي و دانشگاه ديده هستند لذا در بسياري موارد با يکديگرداراي فهم مشترک بوده و از تخصص و تجربه آنان در زمينه اجراي درست و منطقي اين برنامه ها استقبال خواهيم کرد.

وي با اشاره به اينکه هر جاي ايران تجربه دانشگاهي مورد نياز باشد مسئوليت انتقال همه تجربه هاي آکادميک را انجام خواهيم داد، تصريح کرد: مأموريت معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ايلام است که از طرف وزارت علوم اتاق فکري را تشکيل دهد تا بتواند به نمايندگي از دولت مأموريت محوله را بدرستي انجام دهد.

رئيس دانشگاه ايلام، با بيان اينکه علم آکادميک بايد در صحنه اجرا قرار گيرد، تأکيد کرد: امروز ديگر علم موجود در کلاس و کتابخانه؛ آن علمي نيست که کشور به آن نياز دارد، لذا علمي کارآمد است که بتواند پاسخگوي نيازهاي جامعه در صحنه عمل و اجرا باشد.

وي تجربه گرانقدر مديران اجرايي و دانش دانشگاهيان را لازمه اجراي برنامه هاي توسعه اي در استان دانست و بيان داشت: دانشگاه ايلام به عنوان گرانيگاه علم و پزوهش استان مايل است در خدمت مغز برنامه ريزي استان قرار گيرد و از هيچ تلاشي براي ارائه خدمت در اين مسير فروگذار نخواهد کرد.

دکترصيدايي و ددکتر مهدي‌زاده سخنرانان ديگر اين جلسه بودند.

شايان ذکر است پس از برگزاري اين جلسه  کتابخانه مرکزي دانشگاه ميزبان پنل‌ها اين همايش بود که رئيس دانشگاه ايلام، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان و معاون پژوهش وفناوري دانشگاه از روند برگزاري اين نشست‌هاي تخصصي بازديد بعمل آوردند.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها