شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

تمسک به مفاهیم عاشورایی مایع حیات جامعه انسانی است

به گزارش روابط عمومی و به نقل از ایلام رصد، دکتر "مهدی اکبرنژاد" رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام، با تسلیت فرارسیده عاشورای حسینی اظهار داشت:حادثه عاشورا اگر چه از لحاظ زمانی در نصف روز رخ داد ولی در ادوار مختلف تاریخ فرهنگ عظیم و مفاهیم غنی عاشورا همواره پشتوانه حیات مسلمانان ورمز ماندگاری اسلام بوده است.

دکتر اکبرنژاد تأکید کرد: قیام امام حسین (ع) و یارانش در کربلا، که به شهادت آن حضرت منجر شد، نه تنها تأثیرات مستقیم دینی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بر شرایط دوران خود گذاشته است، بلکه در طول تاریخ نیز تأثیرات بلندمدت و عمیقی بر مسلمانان، بالاخص ایرانیان، داشته است.

وی افزود: عاشورا و قیام امام حسین واقعیتی است که غیرمسلمانان نیز به آن اعتراف داشته که هم جنبه های عرفانی و معنوی، و هم شامل مضامین عالی درروابط اجتماعی و انسانی است.

حجت الاسلام اکبرنژاد اضافه کرد: تمسک به مفاهیم عاشورایی مایع حیات جامعه انسانی است و در رویارویی با حوادث و جریانات مختلف جامعه با تأسی به این فرهنگ می توان بر همه مشکلات و موانع در مسیر رسیدن به تعالی فائق آمد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ایلام، با اشاره به نقش عاشورا در پیروزی انقلاب اسلامی از ابتدا تا کنون، گفت: تبیین معارف عاشورایی در جامعه شیعه و مسلمان ایران و برای نسل های امروز به شکل مناسب و اثرگذار بسیار ضروری است.

دکتر اکبرنژاد با بیان اینکه با وجود فضای مجازی و شبکه های اجتماعی این ضرورت بیشتر شده، بیان کرد: باید این جریان به شکل زلال و بدون تحریفات و مسائل غیرواقعی بیان شود تا زمینه سوء استفاده مغرضان و دشمنان و دل زدگی افراد جامعه فراهم نشود.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه ایلام، در ادامه با بیان اینکه باید از فضای اینترنتی و کانال ها و گروه های موجود برای ترویج مفاهیم عاشورا و انتقال آن به دیگران استفاده شود، تصریح کرد: باتوجه به بعضی از فضاهای آلوده ای که نسبت به محرم و عاشورا ایجاد می شود افرادی باید حضور داشته باشند که پاسخ های مستدل و ضروری را ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان پیروان تفکر محرم و عاشورا امروز باید با الهام گیری از آن حرکت عظیم در همه جنبه‌های زندگی خود بتوانیم به اهداف عالیه انسانی و اسلامی‌نائل شده و با شجاعت و مبارزه در راه عقیده و جانبازی و شهادت در راه اعتقادات خویش قدم برداریم.

تمسک به مفاهيم عاشورايي مايع حيات جامعه انساني است