تمسک به مفاهیم عاشورایی مایع حیات جامعه انسانی است

خانه خبرها
تمسک به مفاهيم عاشورايي مايع حيات جامعه انساني است

به گزارش روابط عمومي و به نقل از ايلام رصد، دکتر "مهدي اکبرنژاد" رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ايلام، با تسليت فرارسيده عاشوراي حسيني اظهار داشت:حادثه عاشورا اگر چه از لحاظ زماني در نصف روز رخ داد ولي در ادوار مختلف تاريخ فرهنگ عظيم و مفاهيم غني عاشورا همواره پشتوانه حيات مسلمانان ورمز ماندگاري اسلام بوده است.

دکتر اکبرنژاد تأکيد کرد: قيام امام حسين (ع) و يارانش در کربلا، که به شهادت آن حضرت منجر شد، نه تنها تأثيرات مستقيم ديني، سياسي، فرهنگي و اجتماعي بر شرايط دوران خود گذاشته است، بلکه در طول تاريخ نيز تأثيرات بلندمدت و عميقي بر مسلمانان، بالاخص ايرانيان، داشته است.

وي افزود: عاشورا و قيام امام حسين واقعيتي است که غيرمسلمانان نيز به آن اعتراف داشته که هم جنبه هاي عرفاني و معنوي، و هم شامل مضامين عالي درروابط اجتماعي و انساني است.

حجت الاسلام اکبرنژاد اضافه کرد: تمسک به مفاهيم عاشورايي مايع حيات جامعه انساني است و در رويارويي با حوادث و جريانات مختلف جامعه با تأسي به اين فرهنگ مي توان بر همه مشکلات و موانع در مسير رسيدن به تعالي فائق آمد.

عضو هيئت علمي دانشگاه ايلام، با اشاره به نقش عاشورا در پيروزي انقلاب اسلامي از ابتدا تا کنون، گفت: تبيين معارف عاشورايي در جامعه شيعه و مسلمان ايران و براي نسل هاي امروز به شکل مناسب و اثرگذار بسيار ضروري است.

دکتر اکبرنژاد با بيان اينکه با وجود فضاي مجازي و شبکه هاي اجتماعي اين ضرورت بيشتر شده، بيان کرد: بايد اين جريان به شکل زلال و بدون تحريفات و مسائل غيرواقعي بيان شود تا زمينه سوء استفاده مغرضان و دشمنان و دل زدگي افراد جامعه فراهم نشود.

رئيس دانشکده الهيات و معارف اسلامي دانشگاه ايلام، در ادامه با بيان اينکه بايد از فضاي اينترنتي و کانال ها و گروه هاي موجود براي ترويج مفاهيم عاشورا و انتقال آن به ديگران استفاده شود، تصريح کرد: باتوجه به بعضي از فضاهاي آلوده اي که نسبت به محرم و عاشورا ايجاد مي شود افرادي بايد حضور داشته باشند که پاسخ هاي مستدل و ضروري را ارائه کنند.

وي خاطرنشان کرد: ما به عنوان پيروان تفكر محرم و عاشورا امروز بايد با الهام گيري از آن حرکت عظيم در همه جنبه‌هاي زندگي خود بتوانيم به اهداف عاليه انساني و اسلامي‌نائل شده و با شجاعت و مبارزه در راه عقيده و جانبازي و شهادت در راه اعتقادات خويش قدم برداريم.

آخرین اخبار

© تمامی حقوق این سایت برای دانشگاه ایلام محفوظ است

شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها