شما از نسخه قدیمی مرورگر خود استفاده می کنید و قادر به مشاهده صحیح این سایت نخواهید بود.
لطفاً مرورگر خود را به روز نمایید
دانلود آخرین نسخه مرورگرها

آئین رونمایی از کتاب نفیس وصایای شهدای ایلام برگزار شد

به گزارش خبرنگارروابط عمومی, آئین رونمایی از کتاب نفیس وصایای شهدای ایلام با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، دکتر محمدرضا شیرخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا غیاثی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام و مسئولین استانی در سالن آمفی تئاتر دانشگاه ایلام برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام:  فرهنگ ماندگار شهادت انقلاب را شکست ناپذیر ساخته است

حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: شهدا نگین های زیبا و پر فروغی هستند که در فضای کشور نورافشانی می کنند و خاط نشان کرد یاد و نام و خاطره شهیدان باید به عنوان یک پیام همیشگی و یک فرهنگ غنی در سطح جامعه ماندگار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه شهیدان هیچگاه از ذهن ها و خاطره ها فراموش نمی شوند، بیان کرد: اگر دفاع مقدس را موزه بزرگ و ارزشمندی تلقی کنیم نگین این موزه شهدا و جانبازان وایثارگران و خانواده های آنان است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: تا زمانی که فرهنگ شهادت در جامعه اسلامی به عنوان یک فرهنگ ماندگار وجود دارد انقلاب و نظام شکست ناپذیر خواهد بود و آنچه که امروز دشمن از آن واهمه دارد، شهادت و ایثار طلبی ملت ایران، و فرهنگ دفاع مقدسی است که به عنوان یک نیروی بازدارنده شاهد آن هستند.

امام جمعه ایلام  با بیان اینکه دفاع مقدس برگرفته ازفرهنگ ناب عاشورا است، تصریح کرد: عاشورا یک حادثه کوچک نیست که در یک مقطع به وجود آمده و فراموش شود، بلکه جریان و فرهنگی است که به پیکره جوامع بشری تحرک و جنب و جوش بخشید و در مکتب عاشورا تمامی درس ها از ظلم ستیزی و عدالت خواهی گرفته  تا عرفان حقیقی موج می زند.

حجت الاسلام لطفی با بیان اینکه وصایا و صیت نامه های شهدا باید به دقت خوانده شود، گفت: نام و خاک شهید ارزش و احترام خاصی دارد، آنان راه صد ساله را یک شبه طی کردند و خاطرنشان کرد اگر شهیدان در راه دفاع از نظام و انقلاب از هستی خویش گذشتند دانشجویان نیز باید با الهام گیری از سیره و منش انان در میدان علم و دانش ایثارگرانه و جهاد گونه گام بردارند.

 

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام: فرهنگ دفاع مقدس زنده و پویا و عاشورایی خواهد ماند

پیش از سخنان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا غیاثی، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام در  فرهنگ جهاد و فرهنگی ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس گفت: دوران دفاع مقدس و گرامیداشت هفته دفاع مقدس حفظ نشان سرافرازی و سربلندی این ملت در مقابل زورگویی استکبار است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، نمایه ای از گلوله و تفنگ نیست، افزود: دفاع مقدس، تعریفی ازفرهنگ جهاد و شاهد مثالی بر فرهنگی است که ثمره آن رسالت عاشورا و زینب و افق ان حکمرانی بهترین صالح بر جهان و ظهور صاحب الزمان(عج) است.

حجت الاسلام غیاثی اضافه کرد: وجود چنین فرهنگی است که موجب شده است، که دشمنان این مرز و بوم با تمام قوا و توان در رویایرویی با آن بایستند و خود نمایی کنند و بخواهند به هر قیمت و توانی این فرهنگ را مدفون نمایند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ایلام، گفت: فرهنگ دفاع مقدس زنده و پویا وعاشورایی خواهد ماند تا این انقلاب را به انقلاب کامل و جهانی حضرت مهدی (ع) متصل نماید.

وی با توجه به رونمایی از کتاب وصایای شهیدان بیان داشت: این مراسم رونمایی از کتاب نامه ای است که پیام شهیدان و اعتقاد و مرام راستین آنان جمع آوری شده تا ماندگار شده و الگوی راه و زندگی امروزمان باشد.

 

آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد آئين رونمايي از کتاب نفيس وصاياي شهداي ايلام برگزار شد